9 хвилин

20 бізнес-термінів, які має знати кожен підприємець

Матеріал для цієї статті допомогла зібрати Служба підтримки клієнтів РемОнлайн. Ми вивчили найчастіші питання та коментарі наших користувачів і розмістили в одній статті терміни з маркетингу та фінансів, які вводять у замішання підприємців-початківців. Давайте перевіримо знання та розберемо на прикладах основну бізнес-лексику разом.

*Стаття буде доповнюватися та оновлюватися

МАРКЕТИНГ

Ліди (звернення) – потенційні клієнти. Люди, які зацікавилися вашим продуктом/послугою, але ще не здійснили покупку, але вже потрапили до вашої бази, залишивши контактні дані.
Наприклад, людина, яка побачила ваше оголошення та зателефонувала уточнити вартість послуги вважається лідом.

ОПР — особи, які приймають рішення. В b2c рішення про покупку приймає клієнт, оцінюючи всі ризики та переваги самостійно. На ринку b2b для компаній оцінюють ці ризики та переваги особи, які приймають рішення у межах своєї зони відповідальності.
Наприклад, якщо ваш сервісний центр займається ремонтом офісної техніки, вашим клієнтом може бути юридична особа. І домовлятися про довгострокову співпрацю доведеться зі спеціалістом, відповідальним за технічне оснащення офісу — з ОПР.

Омніканальність — модель взаємодії з клієнтами, в якій клієнт не тільки обирає зручний канал для взаємодії з компанією, а й може безперебійно змінювати їх. При цьому всі канали зводяться в єдину базу і ви можете відстежити кожен крок клієнта до покупки.
Наприклад, в омніканальній моделі клієнт може залишити контакт на сайті, замовлення оформити через менеджера по телефону, а забрати його особисто з магазину.


Дізнайтесь більше про те, що таке омніканальність



УТП – унікальна торгова пропозиція. Те, чим ваша компанія відрізняється від десятків інших компаній-конкурентів.
Наприклад, єдина в місті автомийка з екологічними засобами для чищення. "Молода та швидко розвивається" – це не УТП.

Воронка продажів – це шлях потенційного клієнта від знайомства з компанією до покупки продукту/послуги.
Наприклад, клієнт клікає на оголошення у соцмережах → він переходить на сайт і заповнює форму → менеджер телефонує, аби уточнити деталі → клієнт здійснює покупку.

ROI - return on investment, термін показує рівень прибутковості інвестицій бізнесу. Також він використовується в маркетингу (ROMI – return on marketing investment) для ілюстрації ефективності маркетингових кампаній (загалом та окремих каналів) у вигляді повернення інвестицій. Показник розраховується за формулою: (Прибуток від вкладень — Розмір вкладень) / Розмір вкладень х 100%. Отриманий результат — це те, скільки прибутку (або збитків) ви отримали на кожен вкладений карбованець.
Наприклад, ви запустили контекстну рекламу у сумі 10 тис.грн. і ця кампанія привела вам клієнтів, які придбали у вас товар на 50 тис.грн. З формули, ROI саме цього каналу залучення становить 400%. Це означає, що кожен карбованець приніс вам 400% прибутку. Непогана контекстна реклама, правда?:)


Підприємець використовує більшість бізнес-термінів,
щоб контролювати ефективність свого бізнесу.

Реєструйтеся в РемОнлайн та покращуйте показники
на кожному етапі.



Конверсія
– у маркетингу це співвідношення тих, хто потрапив на ваш сайт до тих, хто вчинив цільову дію (заповнив форму реєстрації або підписався на оновлення). Термін також використовується у продажах і пояснює, скільки реальних клієнтів ви отримали з усього числа заявок.
Наприклад, аналітика показує, що сьогодні ваш сайт відвідали 50 осіб, а 5 з них вчинили цільову дію — залишили свій номер для зворотного дзвінка. Конверсія складає 10%

Віральність — те, наскільки контент, що ви виробляєте, викликає відгук у користувачів.
Наприклад, віральний контент вони поширюватимуть самостійно: ділитися зі знайомими посиланням, робити репости і т.д.

Аутсорсинг – делегування завдань позаштатним співробітникам.
Наприклад, якщо вам потрібні гарні банери, але ви не зможете забезпечити штатного дизайнера повним обсягом роботи, має сенс віддати це завдання на аутсорс.

KPI – key performance indicators, ключові показники ефективності компанії (відділу, співробітника, проекту). Це критерії, за якими можна оцінити рівень виконаної роботи відповідно до поставлених завдань.
Наприклад, співробітники відділу продажу разом із зарплатною ставкою отримують додатковий відсоток від продажу.

ФІНАНСИ

РГК — це звіт про рух грошових коштів. Головним елементом звіту є прибуткові та видаткові статті — те, куди ви витрачаєте гроші та те, звідки їх отримуєте. Також на кінець звітного періоду виводиться кінцеве сальдо (залишок). Такий звіт допомагає оптимізувати бюджет компанії, скоротити непотрібні витрати та спрогнозувати витрати на наступний період.





P&L, "Profit Loss" звіт про фінансові результати — один із трьох найважливіших звітів для підприємців. Він містить дані про виручку, собівартість товарів і послуг, валовий та чистий прибуток, а також управлінські (адміністративні) витрати компанії. Цей звіт допомагає оцінити результати діяльності компанії та прогнозувати фінансові показники.





Активи – це майно компанії.
Наприклад, нерухомість, обладнання, товари на складі та навіть заборгованості клієнтів.

Пасиви – це зобов'язання компанії, те, з чого утворюються активи.
Наприклад, кредити, кошти власника, заборгованість постачальникам тощо.

Валовий прибуток — різниця між виручкою компанії та собівартістю проданого товару чи послуги. Валовий прибуток не враховує обов'язкових витрат підприємства (податкових зобов'язань, оренди тощо).
Наприклад, ви закупили аксесуари для телефонів на 25 тис.грн., а продали їх за 50 тис. Валовий прибуток становить 25 тис.грн.

Маржа — різниця між собівартістю та ціною реалізації товару. Маржа та націнка у числах рівні між собою, а у відсотковому співвідношенні відрізняються. Формула маржі у відсотках: маржа/ціна реалізації *100%.
Наприклад, собівартість чохла 50 грн, а реалізуєте його за 100 грн. Маржа складає 50%.

Націнка – це сума, яку додають до собівартості для рентабельності продажів. Формула націнки у відсотках: ціна реалізації/ціна закупівлі*100%.
Наприклад, собівартість чохла 50 грн., а реалізуєте ви його за 100 грн. Що маржа, що націнка в даному випадку 50 грн. Але у відсотковому співвідношенні націнка становить 100%.

Собівартість – сума всіх ресурсів, необхідних для виробництва товару/надання послуги.
Наприклад, у собівартість заміни шин входить сума оренди, податки, зарплата, вартість матеріалів тощо.

Роялті – регулярна оплата за використання матеріальної чи інтелектуальної власності.
Наприклад, якщо у вас є франшиза, то крім одиничної оплати вартості ваш франчайзі щомісяця платить вам роялті – оплату за використання вашої інтелектуальної власності (в даному випадку бренду).

Закупівельна ціна – ціна, за якою ви оприбуткуєте куплений товар або матеріал на склад. Закупівельна ціна включає митні платежі та інші збори.
Наприклад, якщо ви замовляєте 100 чохлів з Китаю за ціною 100 грн. за штуку, і при цьому сплачуєте митний збір за опт 2 тис.грн., закупівельна ціна кожної одиниці становить 120 грн.

Ресурси компанії – це матеріальні та нематеріальні засоби, за допомогою яких компанія здійснює свою діяльність.
Наприклад, ресурси можна розділити за видами: трудові (співробітники компанії), фінансові (гроші) або фондові (нерухомість, обладнання та ін.)


Кожен підприємець щодня оперує цією (бізнес) лексикою, але не кожен завжди вкладає у неї правильний зміст. А це важливо, адже говорити із співрозмовником потрібно однією мовою. 
Тому застосовуйте правильну термінологію та підписуйтесь на оновлення блогу, аби не пропустити нових корисних статей.

comments powered by Disqus