4 хвилини

Навіщо вам потрібне адресне зберігання на складі?

Покрокова інструкція впровадження адресної системи зберігання

Чи знаєте ви, що ефективне адресне зберігання може збільшити продуктивність та прибуток компанії? Чому так відбувається та як впровадити систему адресного зберігання на склад, читайте в статті.


Всі бізнес-процеси компанії нерозривно пов'язані, а отже, вони мають безпосередній вплив один на одного. Тому, кажучи про пряму користь адресного зберігання (порядок на складі), не можна не згадати про те, як впровадження цієї системи позначається на загальній логістиці, рівні клієнтського сервісу, товарообігу та прибутку компанії. І чим компанія більше, тим більше уваги слід приділяти оптимізації складського обліку. Але про все по-порядку.

Давайте уявимо ситуацію... Хоча деяким і представляти не треба.

У складському приміщенні товари розташовані на полицях рандомно та безсистемно: у коробках, в упаковці та без, упереміш з деталями і вже укомплектованими замовленнями, які потрібно відправити. Співробітники довго збирають замовлення через те, що довго шукають потрібні товари. Поки клієнти залишають нові заявки, готові замовлення чекають відправки днями. Через затримку відправлень клієнти більше не повертаються, а через постійний стрес на робочому місці співробітники втрачають мотивацію. Така компанія далеко не заїде.

Адресне зберігання це ліки від хаосу

А якщо бути точними, це система зберігання товарів, яка передбачає розміщення кожної товарної одиниці на певному місці на складі, яке має свій унікальний номер.

Адресне зберігання складається з декількох елементів:


Система маркування.
Кожна скринька, полиця, стелаж та ділянка на складі має унікальне позначення, комбінація яких відобразить конкретне розташування товару на складі.
Наприклад: у вас на складі 20 стелажів, кожен з яких має по 10 полиць. Позначте стелажі буквами (А-Т), а полиці - цифрами (0-9). Тоді кожна полиця буде коміркою, в якій можна зберігати товари певної категорії. Припустимо, деталі для мобільних зберігаються на стелажі Б верхній полиці 9. Отже порядковий номер комірки Б9. Це приклад найпростішої системи адресного зберігання та тільки ви вирішуєте, які комбінації чисел, знаків і літер визначатимуть адресне зберігання на вашому складі.


Програмне забезпечення.
Ще один важливий елемент, без якого система адресного зберігання не буде працювати наповну. Програма (так, не аркуш паперу і навіть не таблиця в гугл Докс), в якій відображається кожен товар і його актуальне місце розташування на складі.
Наприклад: ви отримуєте партію товару (10 материнських плат) від одного постачальника. Для того, аби ідентифікувати їх на складі, потрібно не просто покласти їх на потрібну полицю, а й оприбуткувати в програмі. Вже на етапі оприбуткування ви задаєте товару певну комірку. Це потрібно для того, аби співробітники в будь-який момент змогли подивитися в якому місці скільки одиниць товару даної категорії є в наявності.

У RemOnline можна створювати комірки, генерувати для них штрих-коди та оприбуткувати туди товар. А це означає, що продавець, списуючи товар в продаж, або майстер, списуючи запчастину в замовлення, одразу побачить її конкретне місце розташування та знайде на складі за лічені хвилини (а не як зазвичай, риючись на полицях в горах коробок та пакунків). Також завдяки адресному зберіганню в RemOnline співробітники зможуть проводити часткові інвентаризації по коміркам, а не всього складу.



adress-bin-ua

Види адресного зберігання

Статичне адресне зберігання це коли за кожною товарною групою закріплені конкретні комірки.
Наприклад, якщо ви ремонтуєте телефони та паралельно продаєте аксесуари це означає, що асортимент не змінюється часто та зручніше буде закріпити за деталями стелаж А, за чохлами стелаж Б, а за чохлами для IPhone 6 полицю 9. Коли співробітник впише в пошуковому рядку програми "чохли для IPhone 6" то побачить, що вони знаходяться у комірці Б9.

При статичному адресному зберіганні можете також називати комірки безпосередньо назвами товарних груп, аби спростити роботу співробітників ( "чохли для IPhone6").

Кому підійде: статичне адресне зберігання підійде компаніям з низьким і середнім оборотом товарів. Тим, хто використовує склад для зберігання запчастин, деталей та матеріалів. А також компаніям з одним складським приміщенням і стабільним асортиментом товарів.


Динамічне адресне зберігання
це коли стелажі та полиці (комірки) на складі мають маркування, але конкретна група товару не прив'язана до певного місця перебування.
Наприклад, якщо у вас великий товарообіг і відвантаження відбуваються часто, при оприбуткуванні ви можете керуватися габаритами товару / розмірами партії та розміщувати його в найближчі вільні комірки.

Кому підійде: компаніям з декількома складськими приміщеннями, між якими відбувається регулярний обмін товарами (мережа) та поставки в першу чергу приходять на основний склад, з якого розподіляються далі. Компаніям з високою оборотністю товарів (інтернет-продажі). Компаніям з широкою лінійкою товару, який не затримується довго на складі.

У обох видів специфіка впровадження приблизно однакова. Ми зібрали покроковий план, аби впровадити адресну систему "безболісно".

Покроковий план організації адресного зберігання на складі

  1. Встановіть програму обліку товару, в якій передбачена функція адресного зберігання.
  2. Визначте, який вид адресного зберігання вам підходить: статичний або динамічний.
  3. Розділіть асортимент на товарні групи, а склад на зони
  4. Визначте комірки та виділіть їх (вручну або за допомогою генерування штрих-кодів в програмі).
  5. Оприбуткуйте товар на склад в програмі, розміщуючи товари у комірках. Паралельно розміщуйте їх в ті ж комірки на фізичному складі.
  6. Ознайомте співробітників із принципами нумерації комірок.

Ви неймовірні. І при цьому отримуєте додаткові переваги:

  • Збільшується швидкість обробки замовлень та оформлення продажів через те, що співробітники знають конкретне місце розташування кожного товару або можуть в будь-який момент уточнити його в системі.
  • Простір складу використовується найбільш раціональним способом.
  • Скорочується час прийому та розміщення поставок на складі.
  • Знижується кількість помилок при комплектації замовлень, що в свою чергу зменшує кількість повернень.
  • Ви завжди маєте чітку та актуальну інформацію про наявність товарів на складі.
  • Всі складські операції тепер виконуються швидко та без зайвих проблем (інвентаризація, наприклад). 

Хочеш дізнатися більше про людину подивися на його балкон. Порядок в кімнатах підтримувати може будь-хто, а ось балкон навіть, здавалося б, самого завзятого чистюлі, може перетворитися в склад непотрібних речей під річним шаром пилу.

Так і в бізнесі. Порядок на вітрині це вочевидь важлива річ, яку легко організувати. Але успішність компанії можна визначити, зазирнувши на склад, адже саме порядок в складській організації визначає якість інших бізнес-процесів. Тільки на балконі це просто склад забутих речей, а в бізнесі заморожені тисячі оборотних коштів.

Не забудьте підписатися на оновлення блогу. Ми стараємось та пишемо корисний контент, аби показати вам нові шляхи вирішення звичних проблем. Виходить?

comments powered by Disqus