Вам не місце у сервісному бізнесі

У будь-якій професії трапляються безвихідні моменти: томишся, кидаєшся з боку в бік з незрозумілим відчуттям, що "щось не так", і не знаєш, куди рухатися далі. Іноді, аби повернутися до лад, потрібно просто взяти відпустку. Але якщо таке відчуття затягнулося, швидше за все треба подумати про зміну роду діяльності.

Ми визначили 5 ознак того, що вам час або змінити погляди на життя, або попрощатися з професією сервісного інженера.


1. Ви перестали приділяти належну увагу деталям

І мова не про ремонтні деталі. Скрупульозність і здоровий перфекціонізм — риси, без яких сервісний інженер не зможе працювати ефективно.

Якщо ви відчуваєте, що стали виконувати ремонти для галочки, не приділяєте належну увагу якості роботи та втрачаєте захопленість процесом — це перший тривожний дзвіночок. Тут АЦП спалив, тут гвинтик недокручений, там міхур на склі ... Вираз: "чим менше деталі, тим більше уваги" має стати негласним правилом працівників сервісу. А коли воно плавно переростає в "і так зійде", йдіть у відпустку або перегляньте своє ставлення до роботи.

Іноді навіть частка "пофігізму" у сервісному бізнесі коштує занадто дорого. Це втрачена довіра начальства, низька задоволеність клієнтів і знижена самооцінка від нездатності якісно виконувати завдання. Воно того не варте.

2. Ви закриті до нових знань

Електронниками не народжуються, а стають. А хорошими так й тим більше. Окей, ви навчилися тримати в руках паяльник і вільно користуєтеся мультиметром. А далі що?

Технології безперервно розвиваються. Ринок техніки та електроніки наповнюється новими девайсами нехай і не зі швидкістю світла, але теж дуже швидко. Ви не зможете йти в ногу з часом і ремонтувати їх, якщо не будете цікавитися новинками та відстежувати актуальну інформацію.

Якщо ви відчуваєте, що не готові, не хочете та не плануєте відкриватися перед чимось новим — це тривожний дзвіночок номер два. Або ви витісните цю установку з голови, або вона вас з сервісного бізнесу. Хоча застрягти на одному місці страшно для фахівця в будь-якій сфері діяльності. Немає нічого сумніше розумника, який роками сидить на тому ж стільці з виглядом людини, котра дізналася ВСЕ.

Гарному сервісному інженеру важливо стежити за новинками та вчитися новим фішкам, освоювати актуальні інструменти та розширювати коло ремонтованих приладів. А можливостей для розвитку маса: курси з підвищення кваліфікації, семінари, тренінги та відео на Ютубі. Можна зазирнути до конкурентів, прошерстити форуми та не соромитися просити допомоги у колег.




Гарний сервісний інженер не обмежується тим, що вже дізнався колись. Він відкритий до нової інформації та знаходиться в постійному пошуку нових джерел знань і досвіду


3. Ви не розвиваєтеся професійно

Якщо вам складно йти до своєї мети, треба лягти в її напрямку. Але не тоді, коли ваша мета — стати професіоналом своєї справи.

Багато електронників починають свій кар'єрний шлях з хобі. Тут полагодив, тут підкрутив, там знайомому допоміг телефон привести до тями. І ніби як знання є, але вони такі загальні та вузькопрофільні, що складно їх систематизувати... Куди легше з року в рік виконувати простенькі ремонти. Але якщо ви хочете стати професіоналом, то цього недостатньо.

Секрет в тому, аби прагнути отримати професійний досвід: братися за складні ремонти, шукати нові шляхи вирішення знайомих проблем і цікаві завдання. І якщо вам не цікавий розвиток в професії, може це знак, що ви обрали її неправильно?




Лайфхак від Прокачай:


Аби точніше визначити напрям для професійного зростання та не розпорошувати увагу на незрозуміло що, ви можете скласти для себе особисту карту розвитку. У цьому може допомогти статистика відремонтованих пристроїв.

Ведіть статистику як успішно закритих замовлень, так і ремонтів, за які страшно братися. Детальна інформація про те, скільки пристроїв ви відремонтували, скільки не вийшло, скільки часу зайняло та причина невиконаних замовлень допоможе визначити слабкі місця. Що конкретно завадило: відсутність потрібних інструментів, деталей або ваших знань?

Наприклад, РемОнлайн допоможе не тільки збирати замовлення до єдиної бази, а й аналізувати за ними всю інформацію. Кількість успішно та неуспішно закритих замовлень, коментарі співробітників і історія замовлень кожного клієнта. Також до бази можна збирати заявки потенційних клієнтів, аби визначити попит на послуги та виявити запити, які сервісний інженер покрити не може.



event-ribbon-min.png (34 KB)

Облік замовлень допоможе електронникам, яких дійсно цікавить професійне зростання. Якщо ж ви пливете за течією та не готові витрачати ресурси на поглиблення навичок, подумайте, чи туди ви йдете. До речі, про ресурси…

4. Ви думаєте тільки про заробіток

Справа в тому, що будь-яка професія, де людина руками та мозком працює на благо інших — це не те місце, де потрібно шукати миттєвих великих грошей. Справа не в амбіціях, а у стимулах, які рухають вами на кар'єрному шляху: бажання розбагатіти чи стати фахівцем у своїй галузі?

Прекрасно, якщо у вас вийде поєднати їх і прагнути до двох цілей одночасно. Але не дуже добре, якщо ви будете думати тільки про гроші та про те, як витрусити з боса/клієнтів побільше. Сервісний інженер — не та професія, де ви заробите, не вкладаючи моральних цінностей. Ви протримаєтеся у сервісному бізнесі тільки якщо маєте внутрішній запал і захопленість власною справою, а не сумою на рахунку.

Ми впевнені, що слова Керуака "мені цікаві лише безумці ... які горять, горять, горять" були написані про сервісних інженерів :) Горіти своєю справою, заряджати цим вогнем співробітників, підлеглих або клієнтів — це те, без чого ви не витримаєте в професії більше пари років. І якщо ви відчуваєте, що запалити такий вогонь всередині можуть тільки гроші, у нас для вас погані новини. Може треба йти в брокери?


    5. Ви не готові інвестувати

    Не важливо, чи працюєте ви на когось, або виросли до власного бізнесу — готовність інвестувати час і гроші визначає ваше майбутнє в ремонтній справі.

    Якісні деталі та інструменти — те, на що ви будете витрачати постійно. Якщо ви не готові до інвестицій та думаєте, що зможете лагодити плати старим батькивським паяльником, справа далеко не зайде. З таким ставленням ви можете бути ремонтним інженером своєї кухні, але не приймати замовлення реальних клієнтів.

    Давайте чесно, сервісний бізнес — це постійні інвестиції. І якщо ви з сервісного інженера переростете в підприємця, вони не закінчаться. На ряду з інструментами та запчастинами з'являться ще й витрати на маркетинг, добротну CRM систему та якісний клієнтський сервіс. А якщо ви роками ведете облік клієнтів в Excel, а сайт компанії в 2006 збирав ваш друг Сергій, краще подумайте: воно вам треба? Можливо в іншій справі у вас з'явиться більше бажання віддавати, а отже, й отримувати ви будете більше.


    Насправді, коли людина вигорає, змінити професію — це найкраще, що можна зробити. Ми відходимо від часу, коли люди роками просиджували на ненависних посадах в надії зберегти такий-сякий заробіток. Інформація знаходиться у відкритому доступі, інтернет рясніє навчальними лекціями та курсами, а освоїти нове заняття не так складно, як двадцять років тому. Головне не пропустити дзвінок про те, що пора щось в житті міняти. Сподіваємося, що наша стаття стане дзвіночком для тих, кому пора зайнятися чимось іншим. А тих, хто знайшов себе в сервісному бізнесі, надихне на професійне зростання ще більше.

    Не забудьте підписатися на оновлення блогу та наш Телеграм-канал, аби не пропустити нових статей. Ми намагаємося та пишемо корисні матеріали на благо керівників маленьких і великих компаній (і тих, хто хоче ними стати).

    comments powered by Disqus