Як розпочати швейний бізнес: поради та ідеї
Зміст
Швейний бізнес з нуля: як почати і що краще шити
Як розпочати швейний бізнес у домашніх умовах
Декілька ідей для організації швейного бізнесу
Поради з організації швейного бізнесу
Вміння шити належить до категорії навичок, які можна успішно монетизувати. Особливо якщо зважити на бажання багатьох людей одягатися в стильні і водночас унікальні речі. Але шиття за натхненням для себе та близьких і виконання замовлень для чужих людей – це різні речі. Новачку вкрай важливо розібратися, що потрібно для відкриття швейного бізнесу і про які моменти не можна забувати.
Швейний бізнес з нуля: як почати і що краще шити
Це очевидно, але в одязі має потребу кожна людина. Водночас для багатьох споживачів важливі передусім кількість та різноманітність. Ще частина віддає перевагу чомусь ексклюзивному. Завдяки цьому швейний бізнес завжди знаходитиме свою аудиторію і за правильного підходу – успішно розвиватиметься.
Ба більше, необов’язково зупинятися на пошитті лише одягу. Люди також шукають постільну білизну, штори, м’які іграшки, аксесуари для дому та офісу та ін. Не варто забувати і про попит на ремонт текстильних виробів. Одним словом, такий бізнес відкриває величезне поле для творчості та реалізації вмінь.
Розроблення бізнес-плану
Як і в будь-якому іншому виді бізнесу, цей документ містить аналіз всіх витрат і визначає цільову аудиторію. Складання бізнес-плану також передбачає опис перспектив підприємства на найближчі кілька років та конкретизацію його спеціалізації. Щоб підвищити ймовірність успіху, краще обрати найвужчий спектр пропонованих товарів та послуг. Згодом у міру розвитку бізнесу асортимент можна буде розширювати.
З використанням бізнес-плану можна розрахувати терміни окупності вкладень на запуск швейної справи. Крім того, він допомагає визначити використовувані виробничі технології, оцінити вартість обладнання та швейних машин, а також їхню прибутковість.
Масштаби бізнесу
Швейна справа може бути реалізована у кількох форматах: робота з дому, майстерня, цех, ательє, фабрика та франшиза.
Для пошиття та ремонту текстилю вдома чи в майстерні вистачить невеликого приміщення, а витрати не будуть колосальними. А ось для серйознішого швейного виробництва потрібно створити цех або ательє. В цьому разі знадобиться просторе приміщення, де будуть розставлені спеціалізовані апарати. Для роботи за ними потрібно найняти доволі широкий штат. У випадку ательє буде достатньо невеликої кількості працівників.
Фабрика – складний рівень із серйозним виробництвом, яке потребує інвестицій та досвіду. Своєю чергою, франшиза не вимагає підготовки бізнес-плану, але для роботи з відомим брендом вкластися все ж таки доведеться.
Як організувати бізнес-процеси в ательє
З самого започаткування швейної справи варто запровадити звичку вести облік матеріалів та інструментів. Дуже зручно використовувати для цього автоматизацію ательє з програмою RemOnline. Вона враховує специфіку саме швейного виробництва і сприяє підвищенню ефективності кожної швеї.
Навіть якщо ви працюєте самі на себе, структуровані за низкою категорій розділи допоможуть нічого не забути і дотримуватися термінів. А якщо у вас команда, то просто призначте відповідальних. У будь-якому разі можна переводити замовлення за статусами, списувати матеріали та розраховувати винагороду працівникам.
Окрім того, RemOnline допоможе:
- правильно оцінити свої витрати;
- зробити висновки щодо закупівлі наступної партії для реалізації подальших замовлень;
- відстежувати замовлення – в одному вікні вміщені замовлення, що зараз у роботі, щойно створені і вже прострочені;
- контролювати наявність матеріалів для пошиття, синхронізувати замовлення та склад;
- вести комунікацію з замовниками, відправляти нагадування про примірювання та готовність одягу;
- рахувати робочі та вихідні дні, відпустки та лікарняні кожного співробітника.
Також під час обліку клієнтів ви можете одразу збирати відгуки. Це допоможе покращити клієнтський сервіс та залучити нових користувачів. Якщо ви спілкуєтесь із ними в Instagram або Facebook, то майте на увазі, що у нас вже на підході інтеграція з цими месенджерами. Тож ви зможете контролювати всі діалоги одразу в системі обліку RemOnline.
Почніть облік виготовленої продукції в RemOnline просто зараз та спостерігайте за тим, як це полегшує вам життя
Який швейний бізнес найвигідніший
Відкриваючи швейне виробництво, його власник має точно знати, що саме робитиме. Наприклад, однією з прибуткових сфер є виготовлення дитячого одягу, де рівень рентабельності сягає 120-130%. Популярні товари – одяг для немовлят, піжами та шкільна уніформа.
Також високий дохід забезпечує пошиття штор: вартість замовлення може становити від 5000 грн. Іншим перспективним напрямом є індивідуальне пошиття жіночого одягу. Послуги у цій сфері коштуватимуть приблизно від 900 до 10 000 грн та вище на різні категорії речей.
Пошук цільової аудиторії
Особливості залучення клієнтів залежать від того, просуває швейний бізнес свій власний бренд чи виконує замовлення сторонніх осіб та брендів.
Клієнтів для свого бренду можна залучати за допомогою таких каналів:
- Соцмережі. На каналі або сторінці бренду можна закликати покупців ділитися враженнями про обновки.
- Маркетплейси.
- Презентація у роздрібних магазинах та шоурумах. Місце для продажу можна орендувати, а також сплачувати відсоток від проданих виробів. Цінність такої оренди буде полягати в можливості покупців побачити товар, доторкнутися, приміряти тощо.
Сторонні замовлення можна отримати через:
- Профільні виставки, наприклад, присвячені робочому чи спортивному одягу.
- Контекстну та таргетовану рекламу.
- Участь у конкурсах на державні замовлення.
- Особисті контакти з потенційними клієнтами. Наприклад, якщо в місті відкривається новий ресторан або готель, можна запропонувати свої послуги з пошиття форми, скатертин, чохлів, серветок, постільної білизни та ін.
Бізнес, дрібний або великий, на початковому етапі однаково потребує сили сарафанного радіо. А щоб воно запрацювало, потрібно лише з турботою та увагою ставитись до побажань клієнтів.
Можливі витрати
Перед тим як відкрити швейний бізнес, важливо правильно обрати спеціалізацію. Швейники-новачки можуть загубитися в безлічі можливих послуг і наважуються припустити, що зі старту здатні шити все. Але це помилка. У кожного виробу, різновиду матеріалу своє призначення, особливості виготовлення та набір обладнання.
Також під час відкриття бізнесу слід ґрунтовно підготуватися до фінансових вкладень. Важливо подбати про приміщення, найняти персонал, купити професійне обладнання, інструменти, тканини, фурнітуру, подумати над каналами збуту та просуванням.
Обсяг інвестицій буде залежати від типу виробництва. Якщо бізнес орієнтований приймати замовлення від інших компаній, працювати на наданій сировині, то для забезпечення достатнього обсягу виробництва вам знадобиться не менше 20-30 швейних машин. За малих обсягів виробництва така модель може виявитися нерентабельною.
Які машини потрібні для швейного цеху, крім стандартних швейних? Це можуть бути оверлоки, пристрої для прикріплення ґудзиків та заклепок, нарізування тасьм, виготовлення кишень, парогенератори, праски, преси та інше.
Ціни на швейне обладнання можуть сильно різнитися. Але в середньому можна орієнтуватися на вартість від 6000 до 8000 грн за уживану техніку.
Також варто враховувати, що виплачувати зарплату працівникам доведеться від початку виробництва, навіть за відсутності великих замовлень. Тому краще мати певний фінансовий запас на цьому етапі, який дасть змогу протриматись до першого серйозного прибутку.
Обов’язковою процедурою є реєстрація бізнесу. Починати її варто якомога раніше, тому що оформлення документів займає достатньо часу.
До однієї з основних статей витрат належать реклама та PR, де на просування доведеться викласти серйозні суми. Якщо ви націлені на те, як просувати швейне виробництво власного бренду, потрібно привернути увагу широкої аудиторії, використати різні рекламні канали та креативні підходи.
Як розпочати швейний бізнес у домашніх умовах
Ви можете шити та виконувати ремонт текстильних виробів просто у себе вдома. Це дасть змогу заощадити на оренді приміщення. Менше з тим однаково знадобиться простора кімната, де можна буде поставити швейне обладнання і проводити примірювання.
Звичайно, новачкові потрібно мати базові навички шиття, а почати слід із простих моделей. Пізніше можна вдосконалювати майстерність у цій сфері на курсах, відеоуроках, брати консультації у досвідченіших колег, читати професійну літературу та ін.
З-поміж обладнання важливо мати хоча б напівпрофесійну швейну машину та оверлок. Також потрібні матеріали: тканини, нитки, фурнітура, шаблони та викрійки, ножиці, голки, лінійки, маркери тощо.
Спочатку продавати вироби, створені своїми руками, можна серед знайомих, сусідів, друзів або родичів. Особисті рекомендації природним шляхом посприяють розширенню кола клієнтів, а отже, збільшенню доходу. Згодом можна замахнутись на власний сайт. Важливо також активно використовувати соцмережі, завести сторінку в Instagram для ефективного рекламування своєї продукції.
Докладніше про те, як відкрити власний магазин одягу.
Як розпочати швейний бізнес та отримати замовлення
Першим кроком для тих, хто вирішив відкрити свою майстерню вдома, стане вибір напряму. Що шити на продаж новачкові в домашніх умовах? Це може бути індивідуальне пошиття або невелике серійне виробництво.
Робота на замовлення – це простіший та зручніший спосіб. Ви можете зняти мірки, детально обговорити з клієнтом всі нюанси виробу та отримати передоплату, що стане своєрідною гарантією покупки.
Але для забезпечення постійного потоку замовлень потрібне ім'я. А на його створення, здобуття популярності та репутації знадобиться час та власна якісна робота.
Декілька ідей для організації швейного бізнесу
Під час добору виробів для шиття важливо враховувати досвід, але й не ховатися від нових можливостей та ідей.
До таких ідей можна віднести:
- Одяг для домашніх улюбленців – вигідна тема для майстерні. Вона відкриває можливості для заробітку у перспективній, практично не зайнятій ніші з невисокими початковими витратами.
- Пошиття етнічного вбрання – специфічний, але затребуваний напрям. Це пояснюється складністю пошуку таких речей у звичайних магазинах, що приваблює клієнтів. Майстер може повною мірою виявити творчий підхід.
- Слінги – актуальний товар серед активних мам. Виготовлення шарфа для носіння дитини не вимагатиме значних зусиль. Хіба що під час вибору дизайну необхідно буде виявити фантазію.
Ідеї домашнього швейного бізнесу
Пошиття штор
Пошиття штор передбачає не просто використання клієнтських матеріалів. Для успішної конкуренції з великими ательє вам потрібно буде виїжджати на об’єкт, робити виміри, розробляти ескізи та різні варіанти на вибір, а також допомагати у доборі матеріалу та встановленні готових штор.
Пошиття одягу та/або аксесуарів для дітей
Якісний дитячий одяг у мережевих магазинах часто дорогий. Тому батьки віддають перевагу більш доступним варіантам від місцевих виробників. Новачки у швейному бізнесі можуть почати з вузької ніші: одяг для новонароджених, постільна, спідня білизна, шкільна форма, комплекти для ліжечок, костюми на свята, аксесуари.
Пошиття жіночого одягу вдома
Пошиття жіночого одягу на замовлення – вигідний та перспективний бізнес. Індивідуальне пошиття враховує особливості фігури та уподобання клієнтів. Цей різновид бізнесу вимагає активної взаємодії між майстром та клієнтом для узгодження кожної деталі: кольору, фасону, стилю, крою, декору. Вартість послуг залежить від складності, якості матеріалів та досвіду майстра.
Поради з організації швейного бізнесу
Є безліч способів та можливостей для розвитку швейного бізнесу. У якийсь момент домашнього простору та своїх власних зусиль уже не вистачатиме і майстру захочеться збільшити масштаби. Про що варто пам’ятати при цьому:
- Під час наймання швачок важливо переконатися в рівні їхніх знань та досвіді роботи.
- Рекомендується заздалегідь визначити особливості підприємства та його обсяги, щоб уникнути непотрібних витрат на обладнання та матеріали.
- Не варто обманювати себе і переконувати в тому, що саме ваша ідея унікальна та неповторна. Якщо думка справді вартісна, найімовірніше, вона вже когось відвідала і навіть була реалізована. А якщо ні, то, можливо, не така вона й виняткова і надприбутків чекати не варто.
- Не покладайтесь на власну інтуїцію та «відчуття» під час вибору цільової аудиторії та категорії товарів. Обов’язково проведіть маркетингове дослідження ринку.