5 хвилин

Кейс: Аналіз асортименту в RemOnline




Сервісний бізнес, як і будь-яка висококонкурентна ніша — це постійні зміни та вічний пошук рішень для розвитку. Клієнти стають вимогливішими, а виділятися серед інших усе складніше. 

Що робити?

Тоді Женя почав думати, що робити далі. Як збільшити дохід, не вкладаючи при цьому нечувані суми у просування?

Як відомо, основна частка доходу припадає на комплектуючі, які включали замовлення клієнтів. Адже ⅔ ремонтних робіт зав'язані саме на заміні потрібної деталі.



1.png (5.35 MB) 

Женя висунув гіпотезу, що комплектуючі купують не лише сервісні центри, а й люди, які готові зробити ремонт чи вдосконалити свою техніку самостійно.



boom.png (161 KB)


Для реалізації на онлайн-платформах Женя обрав зрозумілі для клієнтів елементи, які легко купити та замінити самостійно, а також дріб'язок у вигляді аксесуарів.

Але одного моменту він не передбачив. Після нововведень стало складно контролювати склад. Тепер потрібно було не тільки стежити за постійною наявністю товарів, але й знати, які комплектуючі замовляти, аби не зривати терміни ремонту в сервісному центрі та хоч якось залишатися в рамках бюджету.

Женя вирішив, що йому потрібен інструмент, який не лише автоматизує складський облік, але й допоможе аналізувати асортимент.

І якщо до цього вони вели примітивний облік товарів у безкоштовному сервісі, то в той момент Женя зрозумів, що якщо пошкодує коштів на якісну програму, яка допоможе вчасно визначати нестачі та товари, що закінчуються на складі, то нічим гарним це не закінчиться.

А разом із тим і зростання виручки.


Тож він обрав RemOnline — програму, яка допомогла в ефективному формуванні асортименту.

5.png (3.68 MB)

Які завдання на формування товарного асортименту вирішила програма?

Найбільше у програмі Женю зацікавила можливість роботи з асортиментом. А саме аналітичний звіт "Аналіз асортименту" та кілька його фішок, які допомогли вирішити низку конкретних завдань:

1. Аналіз асортименту продукції дозволив визначити, які товари найбільш затребувані

З'ясувалося, що товарний ряд для онлайн-продажів та стаціонарного ремонту майже не перетинається. Тому Женя став відстежувати, які товари користуються більшою популярністю у чистому продажу, а які найчастіше використовуються при ремонті.

Так він зміг закрити одразу кілька завдань:

  • підвищив кількість продажів, коли почав у більшій кількості замовляти найходовіші товари;
  • забезпечив оперативний склад запчастин, які найчастіше використовуються під час ремонту, і тим самим скоротив терміни готовності замовлень;
  • "розвантажив" склад.

6.png (1.36 MB)



Але на цьому проблеми не скінчилися. Як онлайн-продажі, так і ремонт в майстерні мають на увазі, що необхідні комплектуючі повинні бути в наявності постійно. Клієнти сервісного центру не готові чекати на ремонт свого комп'ютера тижнями, а онлайн-покупці чекають відправки товару протягом декількох днів, якщо не годин.

Тому формувати замовлення у постачальників у процесі реалізації немає сенсу: клієнти просто знайдуть того, хто зробить швидше. Женя зрозумів, що за такої широкої товарної лінійки йому складно встежити, які товари закінчуються. Але програма допомогла йому також...

2. Аналіз структури асортименту дозволив уникнути порожніх полиць

RemOnline дозволяє встановити мінімальний залишок товарів і заздалегідь попереджає про те, що товар закінчується.

Ґрунтуючись на всіх отриманих раніше даних, Женя визначив та встановив для кожного товару мінімальний залишок. І тепер програма сигналізує про те, що якийсь товар закінчується, завдяки чому нова партія встигає дійти до складу, перш ніж закінчиться попередня.

Тепер Женіни співробітники формують онлайн-замовлення та оформлюють відправки протягом дня, а ремонт у майстерні роблять за кілька діб.

Але звіт "Аналіз асортименту" не просто допомагає оптимізувати складський облік: є низка можливостей, що відкриваються перед власником бізнесу додатково. Женя докладніше вивчив їх і вирішив, що йому потрібно.

3. Анализ товарного ассортимента переглянути ціноутворення

Специфікою аксесуарів є те, що немає сенсу для реалізації обирати одну групу товарів/один бренд: клієнти охочіше здійснять покупку, якщо є, з чого обрати. Це передбачає формування широкої асортиментної лінійки, через що вкладені у закупівлю гроші Жені виявилися "замороженими".

При оприбуткуванні товарів складу в програму вводиться їх собівартість і вартість реалізації. Звіт "Аналіз асортименту" у свою чергу допомагає аналізувати ці показники та відображає маржинальність кожного товару у відсотках.

Це наочно показує, які товари нерентабельні, та дозволяє вчасно звернути увагу на неправильно встановлені ціни.

Завдяки показникам асортименту Женя переглянув свій підхід до ціноутворення та позбавився нерентабельних аксесуарів у лінійці. А ще звіт допоміг зрозуміти, який доход приносить кожна конкретна позиція.

У результаті аналіз товарного асортименту дозволив оптимізувати роботу компанії

4.png (2.27 MB)



Такий простий приклад показує, що впровадження точкових покращень оптимізує роботу складу та всієї компанії в цілому

А якщо вам здається, що до аналітичних звітів малий бізнес не доріс, радимо переглянути свій підхід: чим раніше ви почнете збирати, систематизувати та аналізувати дані, тим вища ймовірність того, що ваша компанія не "просяде" за ключовими показниками на висококонкурентному ринку.

comments powered by Disqus