3 хвилини

Кейс: Аналіз асортименту в RemOnline

Як збільшити прибуток за допомогою грамотної організації складського обліку

Сервісний бізнес, як і будь-яка висококонкурентна ніша – це постійні зміни та вічний пошук рішень для розвитку. Клієнти стають вибагливішими, а виділятися серед інших дедалі складніше.



1.png (5.35 MB)

Євген, власник сервісного центру з ремонту комп'ютерів і ноутбуків, гостро відчув це на собі, коли рівень продажів порівняно з минулими роками помітно впав.



Що робити?

Тоді Женя став думати, що робити далі. Як збільшити дохід, не вкладаючи при цьому нечувані суми в просування?

Як відомо, основна частка доходу припадає на комплектуючі, які включали в замовлення клієнтів. Адже ⅔ ремонтних робіт зав'язані саме на заміні потрібної деталі.

Женя висунув гіпотезу, що комплектуючі купують не тільки сервісні центри, а й громадяни, які готові зробити ремонт або вдосконалити свою техніку самостійно. Тоді він вирішив збільшити дохід за допомогою додаткових продажів на маркетплейсах.


RemOnline інтегрується з популярними маркетплейсами Prom і Rozetka. Інтеграція синхронізує фізичний склад товарів та інтернет-замовлення, а також зводить усі заявки в єдину базу.



Для онлайн-торгівлі на маркетплейсах Женя вибрав зрозумілі для клієнтів елементи, які легко купити і замінити самостійно, і дрібниці у вигляді аксесуарів.

Але один момент він не передбачив. Після нововведень стало складно контролювати склад. Тепер потрібно було не тільки стежити за постійною наявністю товарів, а й знати, які конкретно комплектуючі замовляти, щоб не зривати термінів ремонту в сервісному центрі і хоч якось залишатися в рамках бюджету.

Женя вирішив, що йому потрібен інструмент, який не тільки автоматизує складський облік, а ще й допоможе аналізувати асортимент.

І якщо до цього примітивний облік товарів вівся в безкоштовному сервісі, то в той момент Женя зрозумів, що якщо пошкодує коштів на якісну програму, яка допоможе вчасно визначати нестачі та товари, що закінчуються на складі, то ідея завалиться. А разом з ідеєю і зростання виручки.


Вибір припав на RemOnline – програму, яка допомогла в ефективному формуванні асортименту.

Які завдання формування товарного асортименту вирішила програма?

Найбільше в програмі Женю зацікавила можливість роботи з асортиментом. А саме аналітичний звіт Аналіз асортименту і кілька його фішок, які допомогли вирішити низку конкретних завдань:

1. Аналіз асортименту продукції дав змогу визначити, які товари найбільш затребувані.

З'ясувалося, що товарний ряд для онлайн-продажів і стаціонарного ремонту майже не перетинається. Тому Женя став відстежувати, які товари користуються більшою популярністю в чистих продажах, а які найчастіше використовуються під час ремонту.



Анализ Ассортимента в RemOnline

Так він зміг закрити відразу кілька завдань:

  • підвищив кількість продажів, коли почав у більшій кількості замовляти найбільш ходові товари;
  • забезпечив оперативний склад запчастин, які найчастіше використовуються під час ремонту, і тим самим скоротив терміни готовності замовлень;
  • "розвантажив" склад.

Але на цьому проблеми не закінчилися. Як онлайн-продажі, так і ремонт у майстерні передбачають, що потрібні комплектуючі мають бути в наявності постійно. Клієнти сервісного центру не готові чекати на ремонт свого комп'ютера тижнями, а онлайн-покупці очікують на відправлення товару протягом кількох днів, якщо не годин.

Тому формувати замовлення у постачальників у процесі реалізації немає сенсу: клієнти просто знайдуть того, хто зробить швидше. Женя зрозумів, що за такої широкої товарної лінійки йому складно встежити за тим, які товари закінчуються. Але й тут програма допомогла йому...

2. Аналіз структури асортименту дав змогу уникнути порожніх полиць.

RemOnline дає змогу встановити мінімальний залишок товарів і попереджає заздалегідь про те, що товар закінчується.



Минимальный остаток товаров



Ґрунтуючись на всіх отриманих раніше даних, Женя визначив і встановив для кожного товару мінімальний залишок. І тепер програма сигналізує про те, що якийсь товар закінчується, завдяки чому нова партія встигає дійти до складу перш ніж закінчиться попередня.

Тепер співробітники Євгена формують онлайн-замовлення і оформляють відправки протягом дня, а ремонт у майстерні роблять за кілька діб.


Інтеграція з Новою Поштою допоможе прискорити процес обробки замовлень і автоматично створить ТТН. Дізнайтеся, що ще може RemOnline у безкоштовному демо.



Але звіт Аналіз асортименту не просто допомагає оптимізувати складський облік: є низка можливостей, які відкриваються перед власником бізнесу додатково. Женя детальніше вивчив їх і вирішив, що йому потрібно...

3. Аналіз товарного асортименту допоміг переглянути ціноутворення.

Специфікою аксесуарного бізнесу є те, що немає сенсу для реалізації обирати одну групу товарів/один бренд: клієнти охочіше здійснять купівлю, якщо є, з чого вибирати. Це передбачає формування широкої асортиментної лінійки, через що вкладені в закупівлю гроші Жені виявилися "замороженими".



Настройка цен на товары и услуги в RemOnline



Немає потреби гуглити, як порахувати маржинальність. Під час оприбуткування товарів на склад у програму вводиться їхня собівартість і ціна реалізації. Звіт Аналіз асортименту зі свого боку допомагає відстежувати ці показники і відображає маржинальність товару у відсотках. Це наочно показує, які товари не рентабельні, і дає змогу вчасно звернути увагу на неправильно встановлені ціни.

Завдяки показникам асортименту Женя переглянув свій підхід до ціноутворення і позбувся нерентабельних аксесуарів у лінійці. А ще звіт допоміг зрозуміти, який дохід приносить кожна конкретна позиція.

У підсумку аналіз товарного асортименту дав змогу оптимізувати роботу всієї компанії.


Такий простий приклад показує, що впровадження точкових поліпшень оптимізує роботу складу і всієї компанії загалом. А якщо вам здається, що до аналітичних звітів малий бізнес не доріс, радимо переглянути свій підхід: що раніше ви почнете збирати, систематизувати й аналізувати дані, то вища ймовірність того, що ваша компанія не "просяде" за ключовими показниками на висококонкурентному ринку.