9 хвилин

Що таке crm-система та як шкодить бізнесу її відсутність

Нагадуєте клієнтам про зустріч телефоном? Ведете замовлення за допомогою стікерів, а звіти зводите з нуля вручну? Що ж, деякі компанії працюють так роками. А тим, хто хоче швидко розвивати бізнес, у такій моделі швидко стає тісно. І ось чому.

CRM система: що це та як допомагає будувати відносини з клієнтами

CRM на те і “customer relationship management” – система управління взаємовідносинами з клієнтами, аби допомагати бізнесу будувати з ними міцний зв'язок і краще розуміти.

Хто ваш клієнт? Звідки ви отримали заявку? Скільки разів до того він робив у вас замовлення? Якою послугою користувався чи цікавився товаром? Мета будь-якого бізнесу — задовольнити потреби клієнтів, аби отримати прибуток. А якщо ви не знатимете відповіді на такі елементарні питання, зробити цього не вийде.

CRM-система – це інструмент, який створений, аби допомогти вам відслідковувати, розуміти та зміцнювати ділові відносини зі своїми клієнтами. Загальна клієнтська база, ведення замовлень, звітність за популярними товарами/послугами та навіть елементарна позначка “звідки клієнт дізнався про нас” дозволять розуміти, які напрями розвивати, що приносить вам клієнтів та як краще з ними взаємодіяти.


clients-new.png (75 KB)
Єдина база клієнтів у системі обліку РемОнлайн



Для цього можна використовувати таблицю або записник — скаже затятий скептик і невіруючий у системи автоматизації підприємець. Але такий метод має й інший мінус.

Срм — це ваш записник

Ніхто не сперечається, що зберігати дані можна в електронних таблицях, месенджерах, блокнотах і навіть у власній пам'яті. Але питання в ефективності способу зберігання.

Скільки часу працівники витрачатимуть на пошук деталей пристрою клієнта у таблиці на 1000 рядків? Скільки хвилин йтиме на дзвінок колезі, аби уточнити дані минулого замовлення? А скільки важливих деталей можна прогавити, втратити клієнтів та неякісно виконати роботи, якщо ці дані просто не зможете знайти… Без єдиного джерела зберігання даних ваша команда витрачатиме більше часу на пошук даних, ніж на їх використання.



management.jpg (60 KB) 
Єдина таблиця замовлень у РемОнлайн

 

Дані повинні допомагати просувати бізнес уперед, а не створювати нові перешкоди для його зростання. Без жодного джерела даних перешкод стане лише більше.

Програма для обліку перетворює "одноразових" клієнтів на постійних

Ви витрачаєте гроші на розміщення реклами в ЗМІ, інтернет-маркетинг, красивий та функціональний сайт та сммщика, аби залучати більше клієнтів у свою компанію? Без ефективної crm це гроші на вітер.

Справа в тому, що на залучення нових клієнтів йде в рази більше бюджету, ніж на утримання старих, що без програми crm робити неможливо. Ви просто не зможете ефективно комунікувати з аудиторією та побудувати систему лояльності, якщо не матимете даних на руках (читати “зібраних в одному місці”). Як програма бере участь у веденні клієнтської бази та утриманні клієнтів?


Програма лояльності.
CRM система для обліку клієнтів відображає не лише поточне замовлення, але й історію взаємодії з кожним клієнтом. Якщо ви щоразу в таблицю заносите повторювані заявки як нові, ви не зможете порахувати знижку постійним клієнтам і відстежити популярність послуг/товарів.

Нагадування. По-перше, нагадування про візит або повідомлення про статус замовлення збільшує лояльність клієнтів. А по-друге, це ефективний рекламний інструмент, який працює лише за наявності історії обслуговування клієнтів.

Наприклад, якщо клієнт змінив у вас гуму у квітні, ви можете налаштувати автоматичне відправлення смс на листопад із нагадуванням поставити зимову гуму. Та ще й запропонувати знижку. Це повторний продаж, який коштував вам аж нічогісінько. Без црм-системи ви не запам'ятаєте, кому, коли й яку пропозицію треба відправити та втомитеся робити це вручну.



sms-new.png (76 KB)Налаштування автоматичного надсилання повідомлень у РемОнлайн

Низька продуктивність співробітників: для чого насправді потрібна crm-система 

Ваша команда не може бути продуктивною, якщо вони не мають чіткого розуміння того, що вони повинні робити. Коли замовлення розкидані за різними таблицями, а бізнес-процеси не налагоджені, співробітникам складно зосередитись на якісному виконанні своєї роботи.

Срм-система централізує процеси, що зумовлює підвищення загальної продуктивності команди. За допомогою РемОнлайн, наприклад, можна контролювати не лише терміни виконання замовлень, але й кожен етап роботи над ними. Ви можете налаштувати різні ланцюжки статусів для різних типів замовлень та встановити норми часу для кожного статусу, аби відстежувати прострочення та повністю контролювати процес роботи над замовленнями на одній вкладці браузера.



statuses-new.png (89 KB)Статуси замовлень у РемОнлайн

Програма дає інструмент для ведення бізнесу – аналітичні дані

У керівників, які не працюють у системі, є дві проблеми: інтуїція, яка не завжди підказує правильні рішення, та складання звітів з нуля, яке займає стільки часу, що проблеми встигають втратити свою актуальність. В обох випадках ситуація далека від реальних показників бізнесу, на підставі яких можна будувати прогнози та приймати ефективні рішення.

Чіткі, актуальні та систематизовані дані — це основа, на яку можна та потрібно покладатися у керуванні компанією. Система управління клієнтами дає такі дані на долоні.

У РемОнлайн, наприклад, можна генерувати більше 20 видів звітів за основними напрямками діяльності компанії за будь-який період у кілька кліків. А графіки Аналітичного звіту показують ключові показники в динаміці.



reporting.jpg (47 KB)Аналітичний звіт у РемОнлайн

Висновки

Ефективна црм-система забезпечує керівника необхідними прийняття правильних управлінських рішень даними, а співробітникам дозволяє якісно виконувати свої обов'язки. Також програма crm – це невід'ємний елемент побудови міцних та тривалих стосунків з клієнтами. Аби оцінити всі можливості crm для малого бізнесу, тестуйте РемОнлайн до 14 днів безкоштовно.

comments powered by Disqus