5 хвилин

Як відкрити майстерню або сервісний центр

У кожного є техніка, яку рано чи пізно потрібно лагодити. Тому відкриття ремонтної майстерні або сервісного центру – чудова ідея. Особливо якщо враховувати те, що їх можна запустити з мінімальною кількістю грошей та зусиль. Детальніше про те, як це зробити, розповімо в нашій статті.

Переваги сервісного бізнесу

Бізнес з ремонту та обслуговування техніки відкрити набагато простіше, ніж, наприклад, магазин або виробництво. Серед його переваг можна виділити:

  • Мінімальну суму для старту – конкретні цифри залежать від ваших побажань та обраного формату. На простеньке обладнання та рекламу вистачить кількох тисяч доларів. Якщо хочете орендувати приміщення, придбати машину для доставок і найняти фахівців, доведеться заплатити більше. Та в будь-якому випадку сервісному центру не потрібно одразу купувати товари або утримувати величезний склад.
  • Гнучке ціноутворення – вартість послуг формується в залежності від вашого іміджу, типу пристроїв і рівня майстерності. Звичайно, є середні ринкові ціни на типові послуги на кшталт чистки ноутбуків. Але найчастіше в ціноутворенні присутня певна свобода.
  • Мінімальні ризики – ви не купуєте дорогу нерухомість, не вкладаєте гроші у великі партії товарів та не берете великих позик. Навіть якщо з бізнесом щось піде не так, ви завжди зможете "безболісно" його згорнути.
  • Додаткові продажі – додайте до послуг товари на зразок чохлів, захисних скел і зарядних пристроїв, щоб збільшити прибуток.
  • Стабільний попит – люди купують все більше техніки, яку потрібно встановлювати, обслуговувати та ремонтувати. Тому у вас завжди будуть клієнти.

При правильному підході ви зможете швидко окупити свої вкладення та за кілька місяців вийти в плюс. Спробувати варто. Чому б і ні?

Підготовчий етап: як вибрати формат роботи

Підготовчий етап: як вибрати формат роботи

Щоб визначитися зі схемою запуску, дайте відповідь на наступні питання:

1. Чи можете ви самостійно проводити ремонти? Якщо так, то яку техніку вам хотілося б лагодити?

Якщо ви досвідчений технар, то зможете самостійно приймати й виконувати замовлення. Це означає, що на старті не доведеться наймати майстрів і запуск обійдеться дешевше.

Крім того, важливо розуміти, що є монобрендові та мультибрендові сервісні центри, а також ті, які лагодять майже будь-яку техніку чи тільки певний її тип. Що більше різних пристроїв ви обслуговуєте, то більше у вас замовників.

Але при цьому зростає сума вкладень в устаткування й оренду складу. Також варто врахувати, що для ремонту деяких виробів потрібна ліцензія. Інакше можна отримати пристойний штраф.

2. Яка схема запуску здається вам оптимальною?

Можна як відкрити сервісний центр з ремонту з нуля, так і купити вже існуючий або подумати про франшизу. Перший шлях найскладніший, але зате можна відразу побудувати всі процеси під себе. У другому випадку ви отримаєте готову базу клієнтів і сформований штат працівників (якщо умовите їх лишитися). Варіант франшизи дозволить почати роботу під відомим брендом і за вже перевіреною моделлю.

3. Будете орендувати приміщення чи працювати вдома?

Якщо ви вирішили самі лагодити техніку, то можна організувати робоче місце, наприклад, на заскленому балконі.

4. Що з податками та організаційною формою?

Щодо реєстрації ТОВ або ФОП, відкриття розрахункового рахунку та вибору системи оподаткування краще порадитися з бухгалтером і юристом. Крім того, врахуйте вимоги закону про РРО та необхідність використання касової техніки. 

5. Чи потрібен вам статус авторизованого СЦ?

Після авторизації ви зможете виконувати гарантійні ремонти з компенсацією від виробника вартості робіт і запчастин. А також замовляти на його складі всі необхідні деталі, проходити безкоштовні тренінги і отримати доступ до великої бази прошивок, сервісної документації та ПЗ. Але при цьому доведеться здавати звіти, відповідати стандартам і виконувати правила ремонту техніки вагою понад 5 кг: лагодити її на місці або самостійно доставляти в АСЦ і назад. Тому врахуйте всі плюси і мінуси авторизації.

6. Як ви будете вести облік?

У блокноті, excel або спеціальній програмі. Краще відразу почати користуватися універсальною CRM, щоб швидко оформлювати замовлення, планувати виїзні роботи, вести базу постачальників і клієнтів, а також фінансовий, управлінський і складський облік (все це і навіть більше є в RemOnline.). Так ви завжди будете розуміти, що відбувається з вашим бізнесом і вам буде простіше його розвивати.



Автоматизуйте бізнес-процеси у своєму сервісному центрі.

Реєструйтеся у RemOnline та отримуйте 7 днів безкоштовного доступу.



Детальніше про запуск сервісного центру і вибір оптимальної CRM-системи розповімо в наступному блоці.

Як відкрити сервіс з ремонту: покроковий план

Як відкрити сервіс з ремонту: покроковий план

Зрозуміло, що в залежності від обраного вами формату, алгоритм запуску може трохи відрізнятися. Ми склали програму-максимум, а ви можете виконати тільки ті її пункти, що актуальні сами для вас.

Проведіть аналіз конкурентів

Дізнайтеся, де знаходяться СЦ зі схожою спеціалізацією, як давно вони працюють, які послуги та за якими цінами надають. Почитайте відгуки, щоб зрозуміти, що їхнім клієнтам подобається, а що – ні. Перед тим як відкрити майстерню з ремонту, завітайте до конкурентів під виглядом таємного покупця та оцініть якість обслуговування особисто. Це допоможе визначитися з місцем і створити сервіс кращий, ніж у інших.

Складіть бізнес-план

З ним ви отримаєте реалістичну картину майбутньої роботи, тому радимо не пропускати цей пункт. Складіть докладний і точний перелік своїх послуг, розробіть стратегію виходу на ринок, спрогнозуйте майбутні доходи й витрати (маркетинг, оренда, обладнання, формування штату і т. д.), намітьте перспективи розвитку та врахуйте максимально можливі ризики. Бізнес-план – велика тема і про нього можна випустити окрему статтю. Якщо вона буде вам цікава, напишіть про це в коментарях.

Займіться реєстрацією та ліцензуванням

Доведеться трохи повозитися з паперами: відвезти або відправити документи в податкову та відкрити для співпраці з корпоративними клієнтами розрахунковий рахунок. Краще не відкладайте це в довгий ящик, щоб відразу працювати відповідно до вимог законодавства та приймати безготівкові платежі.

Орендуйте приміщення та придбайте обладнання

Вибирайте приміщення з місцем для вивіски, хорошим інтернетом і великими дверима (якщо будете лагодити великогабаритну техніку). Простору має вистачити на зону оформлення замовлень, робочі місця майстрів (з розрахунку приблизно 10 м² на людину), а також склад прийнятих та відремонтованих виробів. Бажано, щоб майстерня знаходилася на першому поверсі і не мала проблем з паркуванням.

Вибір обладнання залежить від спеціалізації сервісного центру. Для початку можна купити лише найпотрібніше: блоки живлення, викрутки, пінцети, очисники, паяльні інструменти, припій і т.д. Ще не забудьте про комп'ютери, принтери, ККТ, меблі (можна б/у), стелажі й вітрини для ходових аксесуарів. Додатково можна встановити сигналізацію та відеоспостереження. Добре, що всі ці витрати вже враховані в вашому бізнес-плані. ?

Розробіть фірмовий стиль

Перед тим як відкрити ремонт телефонів, комп'ютерів або побутової техніки, потрібно придумати назву та логотип. А потім розробити макети поліграфії, фірмовий одяг, дизайн приміщення і сайт. Можна звернутися до фахівців або зробити все самому. Все залежить від того, наскільки глибоко ви хочете в це занурюватися. Для домашнього офісу досить назви і сайту, через який ви будете приймати замовлення.

Найміть працівників

Насамперед продумайте схему нарахування заробітної плати: фіксована сума, тільки відсоток або ставка + змінна частина. Розробіть систему KPI, щоб мотивувати співробітників покращувати сервіс і швидкість виконання замовлень. Для початку можна найняти одного досвідченого майстра та декількох відповідальних новачків, які готові швидко навчатися. Так ви не збанкрутуєте на фонді оплати праці в перші ж місяці.

Крім того, пропишіть вимоги і обов'язки приймальників та інженерів. Це стане в нагоді, якщо ви вирішите публікувати вакансії на сайтах пошуку роботи. Також підготуйте запитання, які будете ставити на співбесіді.

Знайдіть клієнтів і постачальників

Тепер у вас є все необхідне, але клієнти не приходять, тому що нічого не знають про вашу фірму. Настала черга реклами. Створіть групи в соціальних мережах, налаштуйте таргетинг, роздавайте листівки та візитки, розміщуйте оголошення (на під'їздах, сайтах, спеціальних дошках) і проведіть урочисте відкриття. Для останнього знадобляться кульки, музика й невеликі сувеніри на кшталт магнітів або брелоків. Задача відкриття – запам'ятатися, подарувати людям гарний настрій, а також провести акцію чи розіграш, аби вони щось отримали від вас на згадку.

Якщо є місцеві безкоштовні газети, інформація про вас мусить там бути. А ось до контекстної реклами варто поставитися з обережністю. Вона може виявитися малоефективною, але при цьому досить дорогою.

Пізніше радимо почати вести блог, знімати корисні відео та робити розсилки. Це підвищити ваш рівень експертність й допоможе заслужити довіру клієнтів.

Постачальників краще шукати в своєму місті та відразу укласти з ними договір. Детальніше про те, як працювати з постачальниками ми писали в цій статті.

Визначтеся з ПЗ

Кількість можливостей CRM-системи залежить від вибору конкретного варіанта. Серед опцій, які вам будуть потрібні, можна виділити:

За допомогою CRM-системи ви зможете прискорити обслуговування, автоматизувати процеси та мінімізувати вплив людського фактора. Історія спілкування з замовниками завжди під рукою, а на складі, в фінансах і документах – повний лад. Просто виберіть програму, яка відповідає вашим вимогам та оптимальний тарифний план. З розвитком бізнесу можна буде підключити більше співробітників і опцій.

Щоб зрозуміти, чи підходить вам та чи інша CRM-система скористайтеся безкоштовним пробним періодом. У RemOnline, наприклад, на це дається 14 днів.

Тепер ви знаєте, як відкрити сервісний центр або майстерню. Бажаємо лояльних клієнтів і нехай попереду вас чекає тільки успіх. А ще будемо раді бачити вас серед наших користувачів. Ви зможете набагато швидше й простіше побудувати свій бізнес разом з нами.

comments powered by Disqus