11 хвилин

Як відкрити сервісний центр

Ми живемо у часі, коли технології правлять світом. Лише смартфонами користується 4,3 млрд осіб. Тому зараз сервіс із ремонту електроприладів – вигідне вкладення коштів. Потрібно лише знати, на які моменти звернути увагу під час відкриття.

Про те, як відкрити сервісний центр із ремонту телефонів, комп'ютерів чи побутової техніки, ми розповіли у новій статті.

Чому саме сервісний центр?

Бізнес з ремонту та обслуговування техніки відкрити набагато простіше, ніж, наприклад, магазин чи виробництво. І ось чому:

Порівняно невеликі початкові вкладення. Звичайно, конкретні цифри залежать від особистих запитів та амбіцій власника. Але на те, щоб мінімально "упакувати" сервісний центр вистачить кількох тисяч доларів. Місячний бюджет надалі залежатиме від кількості працівників, розміру орендованого приміщення та маркетингових активностей.

Гнучке ціноутворення. Вартість послуг в сервісних центрах залежить від впізнаваності бренду, рівня майстрів і типу пристроїв, що ремонтуються. Звичайно, існує середня ринкова ціна на типові послуги (на зразок чищення ноутбука), на яку треба спиратися в процесі формування прайсу. Але найчастіше в ціноутворенні є певна свобода та власник може самостійно вирішувати, що робити та за скільки.

Мінімальні ризики. Вам не треба інвестувати в нерухомість, закуповувати великі партії товару та брати великий кредит, оскільки розпочинати сервісний бізнес можна поступово. І навіть якщо із сервісним центром щось піде не так, ви завжди зможете його "згорнути".

Допродажі. У сервісному бізнесі поруч з послугами є можливість продавати. Ви зможете збільшувати асортимент майже нескінченно :) Додайте до ремонтних послуг товари на кшталт чохлів, захисного скла та зарядних пристроїв та отримуйте додатковий прибуток.


Читайте про те, як збільшити виторг



Стабільний попит.
Люди купують все більше техніки, яку потрібно встановлювати, обслуговувати та ремонтувати, так що у вас завжди будуть клієнти. При правильному підході ви зможете швидко окупити свої вкладення та за кілька місяців вийти у плюс.

Але у відкритті сервісного центру є свої складнощі. Аби цей процес пройшов максимально безболісно, ми розділили його на два етапи: підготовчий та основний. Давайте по порядку.


just-open-sevice.jpeg (39 KB)

Як визначити формат роботи сервісного центру?

Існує кілька форматів роботи сервісних центрів з ремонту. Радимо визначитися з форматом перед тим, як розпочинати відкриття, оскільки багато факторів подальшої роботи залежить саме від цього. Аби обрати формат роботи правильно, радимо почати з етапу підготовки та поставити собі такі питання:


Ви працюватимете самостійно або наймете майстрів?
Якщо ви досвідчений технар, то зможете самостійно приймати та виконувати замовлення. Це означає, що на старті не доведеться наймати майстрів і запуск коштуватиме дешевше. Але зібрати команду можна і від початку. Середня зарплата інженера сервісного центру в Україні та областях – 14 656 ₴. Подумайте, який темп розвитку вас найбільше влаштовує та орієнтуйтесь на початковий бюджет.


Яку техніку вам хотілося б лагодити?
На підготовчому етапі чітко визначте, що саме ремонтуватимуть у вашому сервісному центрі. Важливо розуміти, що є монобрендові та мультибрендові сервісні центри. А ще ті, які чинять майже будь-яку техніку або лише певний її тип. Чим більше різних пристроїв ви обслуговуєте, тим більше замовників. Але при цьому зростає сума вкладень в обладнання та оренду складу.


Яка схема старту вам підходить?


3ways.png (142 KB)


Варіант франшизи дозволить розпочати роботу під ім'ям відомого бренду та за вже перевіреною моделлю. Вам потрібно лише ретельно вивчити, які умови пропонує франчайзер та подати заявку.

Другий шлях найскладніший, зате дає можливість вибудувати всі процеси під себе. Якщо вам важливо просувати власну ідею від початку до кінця, створення свого сервісного центру з нуля надає повну свободу. Хоч дружину на вивісці зображуйте :)

В останньому випадку, з покупкою бізнесу ви отримаєте готову базу клієнтів та навчений штат (потрібно лише умовити їх залишитися з вами). Відрізняється цей варіант від франшизи тим, що при покупці готового бізнесу ви можете робити з ним все, що завгодно під свою відповідальність. Франшиза найчастіше передбачає щомісячні виплати та звітність компанії-франчайзеру.


Як ви плануєте сплачувати податки?
Одне з найважливіших питань. Вам потрібно буде обрати систему оподаткування, зареєструвати ТОВ або ПП, відкрити розрахунковий рахунок. Щоб надалі не пожинати від цих дій плоди у вигляді штрафів, консультація з юристом чи бухгалтером має бути пріоритетною на підготовчому етапі запуску бізнесу.

Крім того, врахуйте вимоги закону №1017-IX та необхідність використання онлайн-каси.


Чи потрібна авторизація сервісного центру?
Потрібна чи не потрібна, ось у чому питання кожного керівника сервісного центру. Якщо ви визначилися з виробником техніки, яку ремонтуватимете, то після авторизації ви зможете виконувати гарантійні ремонти з компенсацією вартості робіт та запчастин від виробника. А ще замовляти на його складі всі необхідні деталі, проходити безкоштовні тренінги та навіть отримати доступ до великої бази прошивок, сервісної документації та програмного забезпечення (але це не точно).

Перед тим, як авторизувати сервісний центр, врахуйте, що при цьому доведеться складати звіти, відповідати стандартам та виконувати правила ремонту. Це великий пласт інформації, яку варто вивчити перед відкриттям.

Як ви вестимете облік?
Облік чого? Та всього. Клієнтів, постачальників, фінансів та товарів. Ви можете це робити по-старому в блокноті, таблицях Excel, або, як справжній професіонал, у спеціально створеній для цього програмі. Фактом залишається те, що рано чи пізно ви все одно прийдете до обліку в CRM. І краще це робити все-таки від початку роботи сервісного центру, ніж потім вручну переносити дані з таблиць і блокнотів.

CRM-система допоможе контролювати важливі показники та тримати під контролем дії співробітників. З нею ви завжди розумітимете, що відбувається з вашим бізнесом. А це означає, що вам простіше його розвивати.

Сервісний бізнес сльозам не вірить. Тому визначеність у цих питаннях дасть вам надійну базу для того, аби відкрити сервісний центр з мінімальною кількістю збитків.

А тепер давайте перейдемо до найголовнішого питання.

Як відкрити сервіс з ремонту? Покрокове керівництво

Найважливіше у будь-якому бізнесі – любов до своєї справи. Якщо ви прокидаєтеся та засинаєте з думками про те, наскільки важливо для вас те, чим ви займаєтеся – ви на вірному шляху. А подальші дії ми розписали для вас за пунктами:

1. Проведіть аналіз конкурентів

Дізнайтеся, де знаходяться сервісні центри зі схожою спеціалізацією, як давно вони працюють, які послуги та за якими цінами надають. Почитайте відгуки, аби зрозуміти, що їх клієнтам подобається, а що – ні.



Поміркуйте, чим ви можете відрізнятись від конкурентів. Якщо вкласти в бізнес ідею, а не просто бездумно копіювати інших, він апріорі буде успішнішим



2. 
Складіть бізнес-план сервісного центру

Найнудніший пункт, без якого бізнес не піде. Радимо один раз заморочитися та розписати стратегію хоча б для себе, аби точно знати, куди рухатися та чого прагнути. План можна завжди пам'ятати, приймаючи управлінські рішення – так ви зможете пливти строго за курсом навіть у морі, що штормить.

Правильний бізнес-план повинен включати:

  • повний опис бізнес-процесів компанії;
  • маркетинг-стратегію (план виходу на ринок та методи подальшого просування);
  • фінансовий план (прогноз майбутніх витрат та доходів);
  • оцінка ризиків (перспективи розвитку з урахуванням слабких та сильних сторін компанії).


Цих пунктів буде цілком достатньо для того, щоб побудувати ефективний бізнес-план і слідувати йому надалі. Не полінуйтеся та зведіть у таблиці всі можливі інвестиції та операційні витрати на найближчий рік. І зіставте цифри з очікуваним прибутком. Ви на старті повинні розуміти, коли чекати виходу в точку беззбитковості та повернення інвестицій. Так, це займе день-два, але в майбутньому допоможе уникнути неприємних несподіванок. Бізнес – це перш за все цифри, і це відрізняє його від хобі.


3. Займіться реєстрацією та ліцензуванням

Доведеться трохи повозитися з паперами: відвезти чи відправити документи до податкової та відкрити розрахунковий рахунок. Можна певний час працювати без реєстрації, оскільки початковий дохід зазвичай не перевищує задані ліміти. Але фактом залишається те, що великі постачальники охоче погоджуються вести справу із зареєстрованим бізнесом. Та й розвивати такий набагато простіше.

Тож краще не відкладайте реєстрацію на потім, щоб одразу працювати відповідно до вимог законодавства та мати можливість приймати безготівкові платежі.


4. Орендуйте приміщення

Важко, але можна. На що звернути увагу при виборі приміщення насамперед?

  • наявність місця для видимої вивіски,
  • висока або достатня прохідність,
  • великі двері (якщо будете лагодити великогабаритну техніку),
  • світле та просторе місце (простору має вистачити на зону оформлення замовлень, робочі місця майстрів із розрахунку приблизно 10 м² на особу),
  • склад прийнятих та відремонтованих виробів.

Бажано, щоб сервісний центр знаходився на першому поверсі та не було проблем із паркуванням.

 

І головне, не засмучуйтесь, якщо обране приміщення не дотягує за деякими пунктами: ідеальні простори існують лише в ідеальному світі. Насправді можна привести в людський вигляд навіть найнепривабливу на перший погляд локацію



5. Придбайте обладнання 

Вибір обладнання залежить від спеціалізації сервісного центру. Для початку можна купити тільки найнеобхідніше: набір викруток, пінцети, спуджери для розкриття, килимок для розігріву, тестери для діагностики, хімічні розчини, блоки живлення та паяльні інструменти.

Набір майстра-початківця не обійдеться дорожче 10 тисяч грн. Якщо ж вам для роботи потрібні якісь спеціальні інструменти та техніка, до бюджету варто закласти на це трохи більше.

Ще не забудьте про комп'ютери, принтери, онлайн-касу, меблі (тут підійде навіть б/в), стелажі та вітрині для ходових аксесуарів. Додатково можна встановити сигналізацію та відеоспостереження. Все це ви маєте прорахувати на етапі складання бізнес-плану. Так-так, все впирається в нього. 


6. Знайдіть постачальників

Замовляти запчастини можна у виробників або офіційних дистриб'юторів запчастин та ремонтного обладнання. Обсяг запасу комплектуючих залежить не тільки від бюджету, а й від техніки, яку ви ремонтуватимете.

Наприклад: якщо ваша спеціалізація – пристрої Apple, можна купити запчастини на різні моделі оптом, тому що лінійка пристроїв не надто широка. На інші ж пристрої робити оптову закупівлю про запас не має сенсу, оскільки моделей багато та все одно в процесі треба буде "дозамовляти" потрібні деталі.


7. Найміть співробітників та продумайте систему нарахування зарплати 

Ефективний найм складається із трьох етапів: 

  • складання оголошення (пропишіть вимоги до роботи та обов'язки майбутніх співробітників);
  • залучення кандидатів на посаду (розмістіть оголошення на сайтах з пошуку роботи та у спеціальних сервісах);
  • відбір (перевірка конкретних навичок співробітників та найм).

Також продумайте схему нарахування заробітної плати: фіксована сума, лише відсоток чи ставка + змінна частина. Не заплутатися у розрахунках допоможе CRM-система. У RemOnline, наприклад, можна налаштувати автоматичний розрахунок зарплати з урахуванням індивідуального виробітку майстра.
 

types-of-charges.webp (32 KB)


Якщо хочете пірнути в бізнес одразу з великою командою, можна найняти одного досвідченого майстра та кількох відповідальних новачків, які готові швидко навчатися. Так ви не розоритеся на фонді оплати праці в перші місяці.


8. Розробіть фірмовий стиль

Перед тим, як відкрити ремонтний сервіс, потрібно придумати назву та логотип. Для людей із технічним складом розуму це завдання із зірочкою :) Завжди можна звернутися до професіоналів, які зроблять це швидко та зі смаком. Якщо хочете зберегти гроші на щось важливіше, можна скористатися онлайн сервісами з розробки логотипу. Але неймінг за вами. 

Те саме стосується й сайту. На підготовчому етапі лендинг обов'язково має розповідати клієнтам про те, чим саме ви займаєтеся, скільки це коштує та як вас знайти. Основну інформацію треба розмістити там насамперед, а вже в процесі роботи наповнювати сайт контентом.

Сайт знадобиться не лише для того, аби клієнти познайомилися з вами, а й для того, щоб надалі просувати послуги в інтернеті та вести кудись трафік з реклами.
 
 
 
 
9. Визначтеся з програмою обліку 

На етапі підготовки всі начебто зрозуміли, що без CRM-системи сервісному бізнесу доведеться туго. Адже саме завдяки їй можна пришвидшити обслуговування, автоматизувати процеси та мінімізувати вплив людського фактора. 

Але як обрати програму для обліку правильно, це вже інше питання. Аби визначитися швидше, спробуйте потестити кілька варіантів протягом безкоштовного пробного періоду, якщо такий є. 

Ось основні функції ідеальної програми для сервісного центру: 
  • зручне керування замовленнями;
  • шаблони документів;
  • планування закупівель;
  • ведення бази клієнтів та постачальників;
  • розрахунок заробітної платні;
  • інвентаризація та складський облік;
  • інтеграції з корисними послугами;
  • друк етикеток та цінників;
  • оформлення повернень;
  • проста система звітності;
  • продажі та фінансовий облік.
Всі вони, до речі, є у RemOnline. А саму програму можна випробувати протягом тестового періоду безкоштовно.


10. Зберіть усе разом та запускайте в роботу 


Перед офіційним відкриттям не забудьте повідомити клієнтів про те, що ви почали роботу (за допомогою листівок, наприклад). Визначте графік роботи майстрів та починайте приймати замовлення. Вже в процесі ви зрозумієте, які моменти краще "підкрутити". І це все, що потрібно знати під час відкриття сервісного центру.

А якщо ні, напишіть про це у коментарях, і ми додамо :)


Якщо розкладати недосяжні цілі на маленькі, прості пункти, вони перестають бути недосяжними. Сподіваємося, що після детального розбору в нашій статті навіть така масштабна подія, як відкриття власного сервісного центру, виглядає не складніше, ніж заварювання ранкової чашки кави. І на практиці виявиться таким самим!

comments powered by Disqus