Укр
  1. Головна
  2. Блог
  3. Різне

Як збільшити середній чек в сервісному бізнесі

Як збільшити середній чек в сервісному бізнесі - РемОнлайн

Щоб розуміти стан справ у компанії, підвищувати прибуток та оптимізувати процеси, потрібно аналізувати цілий ряд показників. Вони можуть відрізнятися для різних типів бізнесу (ательє, майстерень, СТО і т.д.), але середній чек – змінна, яку відстежують усі. Якщо ви ще цього не робите, то потрібно терміново виправляти ситуацію. Тому що середній чек впливає на виручку та дозволяє оцінювати привабливість вашого асортименту, ефективність цінової політики й інші важливі моменти. Загалом, сьогодні розповімо про те, як відстежити та підвищити цей показник для бізнесу в сфері послуг.

Як порахувати середній чек і для чого він потрібен

Як порахувати середній чек і для чого він потрібен

Почнемо з того, що середній чек показує, скільки грошей в середньому витрачає ваш клієнт на одне замовлення чи покупку. При цьому у формулі середнього чека немає нічого складного – достатньо розділити виручку на кількість продажів. Але разовий аналіз буде не дуже інформативним. Краще за все проводити його на щомісячній або щотижневій основі (для високого сезону), щоб порівнювати поточні результати з минулими періодами та відстежувати динаміку.

Такі дані дозволять вам виявляти проблеми та вчасно коригувати стратегію. Наприклад, коли показник середнього чека не росте або скорочується кілька місяців поспіль – це тривожний сигнал і потрібно вжити заходів. А якщо ви бачите стабільне зростання, можна оновити цифри виручки у плані.

Щоб правильно розрахувати середній чек послуг і товарів, потрібно врахувати декілька нюансів. Так, великий асортимент можна розбити на групи та вивести свій показник щодо кожної з них (наприклад, окремо для ремонтів ноутбуків, планшетів і смартфонів, встановлення різних видів техніки, типів робіт і т.д). Крім того, можна умовно поділити усі позиції на сегменти (економ, середній, високий, преміальний і т.д).

Регулярний аналіз середнього чека дозволить:

  • Оцінити якість роботи працівників – саме вони спілкуються з клієнтами, продають товари, виконують ремонти та укладають угоди. Тому низький рівень їхньої кваліфікації та мотивації може негативно впливати на величину середнього чека. Вони можуть елементарно не пропонувати додаткові чи більш дорогі позиції, а це ваш недоотриманий прибуток.
  • Визначити сезонність – ви зможете порівняти показники за різні місяці і дізнаєтеся, коли у вашого бізнесу високий та низький сезони.
  • Оптимізувати асортимент і цінову політику – розрахуйте середній чек для різних товарних груп та цінових категорій, щоб правильно скласти матрицю товарів і послуг. Так ви знайдете і припините закуповувати позиції, які погано продаються (наприклад, неходові запчастини та витратні матеріали). Крім того, у вас з'явиться можливість побачити попит на товари різних цінових категорій і зробити висновок про перспективний для вас сегмент.
  • Проаналізувати ефективність маркетингу – ви зрозумієте, наскільки дієві ваші акції, якщо розрахуєте середній чек за періоди до їх проведення та після.
  • Оцінити платоспроможність та рівень лояльності клієнтів до бренду – середній чек покаже, скільки грошей покупці готові у вас витратити. А більш детальний аналіз допоможе дізнатися, яким маркам і моделям вони віддають перевагу.

У результаті ви не тільки побачите слабкі і сильні сторони свого бізнесу, але й знайдете оптимальні способи підвищення середнього чека. Зручно та швидко відслідковувати динаміку його змін та інші показники компанії можна в дашборді керівника в РемОнлайн. Системна робота у цьому напрямку допоможе швидко збільшити прибуток.

Як підняти середній чек: 10 дієвих способів

Як підняти середній чек: 10 дієвих способів

Цього можна досягти шляхом підвищення вартості товарів та послуг, рекламної активності та зростання глибини чека. Ось основні методи, які вам допоможуть:

  1. Перехресні продажі (кросс-селлінг) – пропонуйте супутні товари та послуги. Наприклад, крім ремонту ще й чистку ноутбука або захисне скло при заміні дисплея смартфона. Так в чеку з'явиться більше позицій, а його середня сума почне рости. Головне, щоб запропоновані одиниці органічно доповнювали одна одну та закривали потреби клієнта.
  2. Більш дорогі товари (апселлінг) – розповідайте покупцям про переваги дорогих продуктів. Це може бути більш сучасна модель, варіант з кращими характеристиками, відомий бренд, ремонт або хімчистка з виїздом додому і т.д. Так клієнт витратить більше грошей та отримає додаткову користь (комфорт, товари і послуги хорошої якості).
  3. Товар чи послуга-локомотив – це безкоштовна або недорога позиція, яка привертає увагу та приводить до вас покупців (наприклад, діагностика техніки, за яку не потрібно платити).
  4. Набори (бандли) – клієнтам зручно використовувати готові рішення. Так вони отримують можливість економити час і робити збалансовані покупки. Популярні приклади: встановлення з налаштуванням, чистячий засіб з ганчіркою, чохол і захисне скло.
  5. Мотивація та навчання співробітників – вони мусять добре знати ваші товари і послуги, а також вміти та хотіти їх пропонувати. Допоможуть тренінги, скрипти, правильна система мотивації (наприклад, з відсотком від продажів) і стандарти обслуговування. Якщо ви все ще розраховуєте зарплату підлеглих вручну і хочете автоматизувати цей процес, то дізнайтеся, як це можна зробити в РемОнлайн.
  6. Акції – третій товар безкоштовно, подарунок при покупці послуг на певну суму (вона має бути вищою за ваш звичайний середній чек), знижки на непопулярні чи сезонні позиції і т.д. Можна пропонувати безкоштовну доставку або, наприклад, -50% на шиномонтаж при покупці шин. Все залежить від вашого типу бізнесу та фантазії.
  7. Мерчандайзинг, інтер'єр і зовнішній вигляд співробітників – правильно розставлені товари, приємний інтер'єр, чистота та охайний вигляд продавця чи приймальника створюють для клієнтів умови, у яких вони готові вислухати пропозицію та укласти угоду.
  8. Програма лояльності – індивідуальні знижки та бонусні карти підвищують лояльність замовників і стимулюють повторні, а також більш дорогі покупки.
  9. Еквайринг – за статистикою при оплаті карткою клієнти готові витратити більше грошей. Не всі носять з собою велику суму готівкою.
  10. Підвищення вартості окремих позицій – можна просто збільшити ціни ходових одиниць або розширити лінійку та додати товари/послуги середньої, високої чи преміальної вартості, якщо за результатами аналізу, основна частина ваших клієнтів, знаходиться в цих сегментах.

Крім того, не забувайте про рекламу, збір зворотного зв'язку та закриття скарг. Це допоможе вам заохотити покупців і сформувати позитивний імідж. Також постійно шукайте сервісні розриви, автоматизуйте бізнес-процеси (щоб бачити правильні залишки, швидко оформлювати заявки, вести попередній запис клієнтів і т.д.) та покращуйте юзабіліті сайту, з якого до вас приходять замовники. Якісне, зручне і швидке обслуговування позитивно впливає на рівень лояльності та прибуток.

Тепер ви знаєте, як розрахувати і збільшити середній чек. Виберіть та протестуйте декілька способів, щоб знайти оптимальні варіанти і поділіться вашими успіхами в коментарях. Впевнені, у вас все вийде! Якщо вам сподобалася та була корисна ця стаття, підпишіться на оновлення блогу РемОнлайн.

comments powered by Disqus