Як зробити облік в магазині: покрокове керівництво

Все, що вам потрібно знати про облік клієнтів, товарів, продажів і фінансів

Облік "на коліні" реалії малого бізнесу, де власник в розумі розраховує закупівлю, а продажі відзначає в зошиті. При цьому, немає жодного підприємця, який би не хотів розвивати бізнес і заробляти більше.

 

В цьому й заковика: без обліку розвивати бізнес не вийде.



Без обліку ви не зможете масштабувати магазин

Це не залякування, а лише констатація факту. Відсутність обліку завжди веде за собою купу проблем по всіх фронтах:

 

Помилки поставок і неефективна робота з постачальниками. Без обліку товарів ви можете не помітити, що продукції прийшло менше, ніж ви замовили, переплачувати постачальнику або працювати в борг.

 

Крадіжка майна або грошей. Постійні нестачі, брак коштів у касах, пропажа товарів зі складу або вітрини без обліку товарів ви не помітите момент крадіжки та постійно будете покривати збитки з власної кишені.

 

Порожні полиці та низький товарообіг. Без якісного обліку ви не зможете контролювати залишки на складі. А деякі товари будуть залежуватися на полицях місяцями через неправильно сформований асортимент  ви просто не будете знати, що насправді потрібно вашим клієнтам.

 

Без складського обліку ви не знаєте, які товари насправді потрібні вашим клієнтам

 

Клієнти не повертаються. Якщо не вести облік клієнтів і не займатися їх утриманням, ви будете витрачати на залучення величезні бюджети та загалом помилково визначати цільову аудиторію.


Постійна нестача грошей на рахунках. Продажі є, грошей немає? Все тому, що ви не відстежуєте грошовий потік і не плануєте бюджет. Це загрожує касовим розривом.



Читайте більше про те, як уникнути касового розриву



Це не всі неприємні наслідки відсутності обліку, але й їх достатньо, аби нарешті задуматися про якісний автоматизований обліку клієнтів, товарів, продаж і фінансів. Давайте розглянемо кожен вид докладніше.

Види обліку в магазині


Облік клієнтів
це формування клієнтської бази магазину, яка допомагає:

 

  • побудувати систему лояльності та повертати покупців знову
  • розуміти свою цільову аудиторію та її потреби
  • запускати ефективні маркетингові кампанії
  • прискорити обробку замовлень і полегшити роботу співробітників


Але й головне, облік клієнтів дозволяє поліпшити комунікацію та клієнтський сервіс. Для рітейлу цей пункт особливо важливий. Більше клієнтів — більше прибутку, тому масштабування магазину безпосередньо залежить від ефективної роботи з клієнтською базою.



учет клиентов в тетрадке


Облік товарів відстеження шляху товару від прийому від постачальника до продажу клієнту та фіксування операцій на всіх етапах:

  • надходження товару та його розміщення на складі
  • переміщення товару
  • продаж товару
  • списання товару зі складу


Облік товарів допомагає розуміти, що відбувається з товаром в магазині, оптимізувати процеси та бюджет на закупівлі, сформувати привабливий асортимент і уникнути крадіжки.



Облік продажів інформація про те, як клієнти купують ваш товар і скільки ви за нього отримуєте:

  • визначення прибуткового та нерентабельного товару
  • аналіз сезонності та середнього чека
  • виявлення продуктивних співробітників

Систематичний облік продажів допомагає працювати в рамках законодавства та відкриває можливості аналітики: тільки відстежуючи дані по продажах ви можете на них впливати. А отже сам факт ведення обліку продажів в магазині допоможе вам їх збільшувати.



Облік фінансів це контроль витрат і доходів бізнесу, який дає розуміння його рентабельності. Фіксуючи кожен вхідний та вихідний платіж, підприємець отримує:

  • порядок в грошах
  • розуміння головних джерел прибутку
  • можливість скорочувати непотрібні витрати
  • можливість запланувати бюджет

Фінансовий облік ключовий елемент успішного бізнесу. Без фінансового обліку неможливо оцінити стан магазину та передбачити касовий розрив а це головна причина банкрутства будь-якого бізнесу.

Зверніть увагу: якщо ваш магазин не ларьок на узбіччі, а майданчик з десятками товарів, забудьте про ручний облік в таблицях і блокнотах. Більше товарів більше часу на облік, а значить, потрібно знайти систему, яка автоматизує та спрощує облік в магазині, економлячи час співробітників і керівника.

Як вести облік в магазині за допомогою системи обліку

Ми покажемо, як ввести облік в магазині на прикладі РемОнлайн.


Як вести облік в магазині за допомогою системи обліку


    1. Оприбутковуйте на склад наявну продукцію. Це відкриє доступ до продажів, дозволяє контролювати залишки та визначати популярні у клієнтів товари.
    2. При оприбуткуванні налаштуйте ціни та задайте мінімальні залишки товару, щоб не працювати собі в збиток і вчасно поповнювати запаси.
    3. Зробіть продаж, а програма зробить його списання зі складу. При продажу занесіть дані клієнта в систему, аби розширювати клієнтську базу та сповіщати клієнтів про акції та знижки.
    4. Прийміть оплату в касу. Програма підтримує як готівкові, так й безготівкові розрахунки, касове обладнання.
    5. Налаштуйте процентні нарахування від продажів для співробітників, аби мотивувати їх продавати більше. А Аналіз асортименту покаже, які товари потрібні вашим клієнтам.
    6. Аналізуйте товарообіг, відстежуйте рух грошових коштів, сезонність, середній чек та інші показники на звітах й графіках і приймайте управлінські рішення, які допоможуть масштабувати магазин.



    Так, крім фіксування операцій в програмі вам нічого не потрібно робити  розрахунки та зведення показників відбувається автоматично. З якісним обліком розвиток бізнесу буде відбуватися планомірно й передбачувано, чого вам і бажаємо!


    Не забудьте підписатися на оновлення блогу та наш Телеграм-канал, аби одразу дізнаватися про нові матеріали. Можливо, якийсь із них допоможе по-новому подивитися на бізнес і поліпшити процеси.

    comments powered by Disqus