15 хвилин

Як зробити рекламу

Вкладаєш у просування, а результату нуль? "Як зробити ефективну рекламу, не втративши при цьому гроші?" – це одвічне питання, яке мучить кожного керівника малого бізнесу. Тому що саме рекламний бюджет у невеликих компаніях часто обмежений.

Ми спробували вивести універсальний рецепт ефективної реклами нижче. Читайте статтю та просувайте свій бізнес правильно.



Ефективна реклама для малого бізнесу

З розвитком технологій з'являються нові й нові способи комунікації з клієнтами. Але, незважаючи на це, офлайн-реклама досі залишається важливою частиною просування малого, локального бізнесу. Якщо ваша компанія орієнтується на клієнтів, що живуть поблизу, радимо починати просування все-таки з традиційних методів, а зокрема з зовнішньої реклами.

Зовнішня реклама

Флаєри. Це не пережиток минулого, а реальне джерело клієнтів для багатьох сервісних центрів і майстерень, орієнтованих на локальну аудиторію. Флаєрна реклама та листівки працюють, якщо знати, що роздавати треба у місцях великого скупчення людей (біля станцій метро, ​​ринків та зупинок). Це гарний спосіб розповісти людям навколо, що ви відкрилися (працюєте/проводите акцію/змінили адресу/підкреслити потрібне). Головне розуміти, чи цікава ваша пропозиція широкій аудиторії та орієнтуватися на її потреби. 

Вивіска. Чи варто писати про те, що без вивіски люди просто не знатимуть, де ви знаходитесь? Дивлячись на вивіску, клієнт візуально запам'ятає розташування компанії. Це збільшує ймовірність того, що він згадає її в потрібний момент і звернеться саме до вас для вирішення проблеми, що виникла. 

Візитівки. Класичний спосіб розповсюдити інформацію про себе. Особливо корисна, якщо навколо є офісні будівлі: можна залишити візитівки на рецепції, наприклад. Обов'язково давайте їх клієнтам, аби вони могли поділитися корисним контактом зі своїми друзями, у разі чого (якщо варіант "надіслати посилання" не підходить).

Реклама в інтернеті

Білл Гейтс якось сказав: "Якщо вашого бізнесу немає в Інтернеті, то вас немає у бізнесі". Ми з ним згодні. Як би ви не заморочувалися з оффлайн просуванням, Інтернет дає великі можливості та часто приносить трафік, який не дасть жодна реклама.

Онлайн-реклама – це просування продукту/послуг у мережі. Поряд із традиційними методами, така реклама – гарний спосіб підтримки контакту з постійними клієнтами та залучення нової аудиторії.


Про те, як просувати сервісний центр в Інтернеті, можете дізнатися з нашого інтерв'ю з Іваном Калініченком, власником та керівником сервісного центру 'Remontly'. Дивіться відео, аби дізнатися про практичні методи просування сервісного бізнесу та особисті кейси Івана.


Розташування на картах

Для малого та середнього бізнесу кожен клієнт має ключове значення. Оскільки люди часто шукають послуги недалеко від будинку/місця роботи, розміщення компанії на карті збільшує потік локальних клієнтів. Існує гарний сервіс, що дозволяє це зробити:

Google Мій бізнес. Безкоштовний спосіб отримання трафіку з Google Maps та пошукової системи. Потрібно лише заповнити профіль та додати фотографії і ваші потенційні клієнти при пошуку побачать компанію та всю інформацію про неї з місцезнаходженням на карті. Ще вони зможуть залишати відгуки та ставити оцінки вашій компанії без додаткового переходу на сайт, а це забезпечує автоматичне формування рейтингу компанії в сервісі.


GoogleMaps-ua.png (177 KB)

Відгуки клієнтів

Історії реальних людей – найкраща реклама. Давайте клієнтам бонуси або знижки, щоб вони охочіше ділилися своєю думкою з приводу вашої компанії: жодна рекламна кампанія не має такого ефекту, як "сарафанне радіо".


rewiew-clients.png (93 KB)


Обов'язково розмістіть відгуки у себе на сайті або зніміть кілька відео з клієнтами. При пошуку потенційні клієнти одразу побачать інших людей, які звертаються до вашого сервісу та залишаються задоволені.

Просування у соціальних мережах

Заведіть сторінки у соцмережах. Серйозно. Якщо ви думаєте, що сайту достатньо для реклами сервісного бізнесу, то озирніться навколо: швидше за все ваші конкуренти вже просувають свій бізнес у Facebook або Instagram. Це ефективний спосіб просування послуг, якщо приділити небагато часу контенту.

Розкажіть своїм клієнтам про те, чим ви займаєтеся, зніміть кілька відео або зробіть фото клієнтів у сервісі. Люди більш охоче скористаються сервісом, якщо познайомляться з ним заздалегідь. Соціальні мережі таки допоможуть це зробити.

Також соцмережі дають можливість платного просування. Ви можете запустити таргетовану рекламу в Instagram через рекламний кабінет у Facebook, попередньо налаштувавши аудиторію. Або ж рекламуйтеся тільки у Facebook – головне обрати канал з урахуванням інтересів вашої аудиторії.



Реклама сервісного центру

Телефони часто ламаються, це факт. При рекламі сервісного центру з ремонту телефонів наголосіть на утриманні постійних клієнтів. Допоможуть такі способи:
  • знижки для постійних клієнтів;
  • акції, що передбачають бонуси за кожне наступне звернення до вас;
  • знижки на додаткову продукцію та аксесуари для телефонів.

Заохочуйте кожне звернення саме до вашого сервісу та клієнти будуть повертатися знов і знов.

Реклама ремонту комп'ютерів

Ноутбуки та комп'ютери вимагають менше сервісного обслуговування, тому при складанні рекламної пропозиції наголосіть на залученні нових клієнтів:

  • давайте знижки, якщо клієнт порадить сервіс родичам та друзям (акція "приводь друга");

  • запропонуйте безкоштовну діагностику проблеми;

  • подумайте про можливість виїзду майстра додому/в офіс.

Зробіть цінну та цікаву пропозицію для нових клієнтів, аби вони розповідали про неї іншим.

Прийоми у рекламі

Коли визначитеся з видом реклами, можна переходити до найцікавішого: створення рекламних оголошень. Існують прийоми, завдяки яким будь-яка реклама (ну майже) буде вдалою. Основні рекламні прийоми підходять для будь-якого типу бізнесу та будуть служити вам шпаргалкою у процесі створення рекламної кампанії. Пам'ятайте про них, коли міркуватимете над рекламою свого бізнесу.

Інформативність рекламного повідомлення

Складаючи оголошення, використовуйте якнайбільше конкретних фактів, згадуйте найпопулярніші послуги або товари.

Не обмежуйте рекламу твердженням, що ваш сервіс "найкращий": наведіть статистику або порівняння з іншими сервісами, час, за який ви виконуєте замовлення або стаж роботи співробітників (якщо він дійсно великий).


Не годуйте клієнтів порожніми обіцянками та  голослівними твердженнями, а уявіть реальні факти, чому їм варто звернутися до вас



Вказуйте конкретні ціни, терміни виконання робіт, найбільшу гарантію та інші важливі факти. Головне, щоб вони відповідали дійсності :)


advert-1.jpeg (30 KB)

Обмежені терміни чи кількість продукції

Відмінний спосіб стимулювати клієнта зробити покупку товару чи послуги – це створити відчуття терміновості. Цей рекламний прийом вважається одним із найпопулярніших і дієвих. Головне, використовувати його у правильному контексті та не часто.

Наприклад: дайте клієнтам знижку на ремонт певної моделі ноутбуків або комп'ютерів та розкажіть про неї. Обов'язково уточніть, що знижка закінчиться через кілька днів.

Інший приклад: повідомте, що "ось цих популярних картриджів для принтерів" залишилося лише 10 одиниць, а поставка відбудеться не скоро.

Одна послуга – одна рекламна кампанія

Намагайтеся в одному оголошенні розповідати лише про один товар чи послугу. Так увага клієнтів не розпорошуватиметься, а ви зможете сформувати більш детальний опис предмета реклами.


advert-2.jpeg (67 KB)

Заклик до дії ("call-to-action" або СТА)

Класика жанру. Заклик до дії так само впливає на ефективність реклами. В оголошенні скажіть клієнту прямо, що саме йому потрібно зробити, аби досягти бажаного результату. Покажіть, який наступний крок йому треба зробити вже зараз: "Дізнатися більше", "Купити", "Сплатити". 

За фактом, це і підштовхує клієнтів до купівлі, переходу на сайт або іншої дії, яку ви хочете, аби він здійснив. При розміщенні цього елементу на сторінках, у розсилках, або будь-яких інших видах оголошень, потрібно дотримуватися правил:

  • заклик до дії має бути конкретним та коротким;

  • при побудові СТА краще використовувати активні дієслова;

  • СТА краще оформити у вигляді кнопки з активним посиланням, щоб виділити його серед основного тексту.

Як зробити ефективну рекламу? 3 основні правила

Правило №1: спочатку якість, потім реклама 

Якою б гарною не була реклама та як би правильно не були складені рекламні оголошення, якщо ви робите неякісний продукт/надаєте неякісні послуги, справа далеко не піде. Рекламувати якісний сервіс, майстрів та обладнання набагато простіше, ніж вигадувати позитивні якості відверто поганих сервісних центрів. Ефективна реклама виходить лише тоді, коли є, що розповісти клієнту щиро, без прикрас.

Правило №2: відрізняйтеся, щоб вас запам'ятали

Подумайте, чим ви відрізняєтеся від конкурентів та визначте УТП (унікальна торгова пропозиція). Яку унікальну властивість має ваш сервісний центр чи майстерня? У чому ваша фішка? Якщо таке питання заводить вас у глухий кут, радимо гарненько подумати над особливістю вашого бізнесу. Запам'ятовуються ті, хто несе ідею. А схожі один на одного десятки сервісних центрів та майстерень надовго не залишаться в головах клієнтів.

Правило №3: визначте свою ЦА та розмовляйте з нею однією мовою

Використовуйте мову своєї аудиторії та канали, якими ваші клієнти точно користуються. Якщо ви захочете додати в рекламу креативу, крутих слів або поекспериментувати з візуальною частиною, подумайте, чи це сподобається вашій цільовій аудиторії.


Це працює і навпаки: якщо ви ремонтуєте модні девайси (квадрокоптери або гіроскутери) та при цьому для реклами використовуєте вивіски на вулиці або оголошення в газеті, вибачте, так справа не піде. Швидше за все їх просто не помітять ті, хто дійсно потребує подібних послуг.


advert-money.png (58 KB)


Якщо ви шукали рецепт ефективної реклами, то запам'ятовуйте: беремо універсальні правила, додаємо щіпку рекламних прийомів та приправляємо унікальною пропозицією. Просувайте свій бізнес правильно, аби отримувати більше клієнтів за менші гроші та ̶б̶у̶д̶ь̶т̶е̶ ̶щ̶а̶с̶л̶и̶в̶и̶м̶и̶ розвивати свою справу :)

comments powered by Disqus