5 хвилин

CRM на замовлення: тонкощі розробки для малого бізнесу

Підприємці, які вирішили автоматизувати процеси роботи в компанії, стикаються з дилемою: використовувати для цього готову систему або створити власну на замовлення. Щоправда 90% тих, хто вирішує вкластися у розробку кастомного рішення, після витраченого часу та бюджету повертаються до готового. У статті розповідаємо, чому.



Зміст
Розробка CRM під замовлення — що це?
Вартість та термін індивідуальної розробки будь-якої CRM — головний ворог малого бізнесу
Готова CRM-система або CRM на замовлення: плюси та мінуси
Які компанії впроваджують унікальні CRM?
Що краще: готова CRM-система чи CRM на замовлення?

Розробка CRM під замовлення — що це?

Кожна компанія – це десятки унікальних процесів, які тісно переплетені між собою. Часто керівники думають, що ці процеси настільки унікальні, що під них потрібно створити таку ж унікальну CRM-систему.

Теоретично, індивідуальна CRM-система буде включати необхідні функції, повністю адаптовані до конкретної компанії — від використаної всередині системи термінології до способу автоматизації процесів роботи.



Дізнайтесь більше про те, які бувають CRM-системи



На відміну від кастомної CRM-системи, готові рішення більш гнучкі. Зазвичай вони враховують найпростішу модель роботи бізнес-процесів в компанії, щоб підходити різним клієнтам, що й бентежить керівників. Але рішення розробляти власну програму для оптимізації роботи малого та середнього бізнесу – зовсім не вихід, і ось, чому.

Вартість та термін індивідуальної розробки будь-якої CRM — головний ворог малого бізнесу

Давайте подивимося правді у вічі. Дуже рідко потреби та процеси малого бізнесу настільки унікальні, що виправдовують витрати на розробку власної системи обліку. Цей саме той момент, коли потрібно зрозуміти, що витрати часу та грошей на розробку можуть перевищити оборот компанії:


Вартість розробки

Для розробки робочої CRM-системи знадобиться ціла команда розробників, оплата праці яких починається мінімум від 2 тисяч доларів на місяць. Чому це швидше за все не зможе зробити одна людина? Тому що CRM — це не пересічні проекти на два тижні, а ціла екосистема з різними функціями та можливостями. Для тих, хто хоче простіше, є сенс продовжувати облік у таблицях.


Терміни розробки

Мало того, що команду треба зібрати, треба ще й керувати нею так, щоб розробка однієї системи не тривала роками. Реальність така, що не всі керівники мають навички проджект менеджменту та складання ефективного технічного завдання. Часто трапляється так, що початкове замовлення клієнта в процесі модифікується, потребує постійних доопрацювань та змін незалежно від того, які технології команда використовуватиме в роботі. Щоб побудувати архітектуру майбутньої CRM-системи, бажання недостатньо, потрібно мати професійні навички та знання.

І це лише розробка. А є ще й пост обслуговування.

Готова CRM-система або CRM на замовлення: плюси та мінуси

Робота над власною CRM-системою не закінчується після розробки. На плечі керівника лягає багато завдань пост обслуговування: тестування, виявлення та виправлення помилок, навчання співробітників, актуалізація та впровадження нових функцій, ремонт несправностей системи та багато іншого:


Технічна підтримка

Іншим важливим моментом при виборі системи CRM є доступність служби підтримки в режимі реального часу. Більшість CRM-компаній надають цю можливість своїм клыэнтам для допомоги в обслуговуванні системи та вирішенні питань, що виникають протягом роботи співробітників.

При створенні власної системи у вас не буде такої можливості. Ви не тільки відповідатимете за безпеку актуальних даних, але й справне функціонування цих даних. Обслуговування системи коштуватиме недешево з урахуванням того, що вам потрібно буде знайти такого розробника, який вирішуватиме ваші проблеми на регулярній основі. Спойлер: зробити це теж не так вже й просто через особливості найму співробітників в IT-сфері.


Оновлення

Сучасний ринок змінюється зі швидкістю світла. Щодня перед малим бізнесом відкриваються нові можливості, які можуть внести зміни до існуючих бізнес-процесів компанії. Найчастіше потрібна нова інтеграція з сервісами оплати чи аналітики, маркетплейсами чи месенджерами, а також іншими бізнес-інструментами, наявність яких дозволить бізнесу залишатися конкурентоспроможною.

Ці зміни неможливо передбачити або швидко внести до саморобної системи у разі потреби. А якщо хочете, щоб система ще й працювала безперебійно, вам також доведеться регулярно оновлювати її, щоб виправити помилки або покращити зручність використання певних функцій.

Коли керівник (клієнт) отримує програму, технічне завдання для замовлення якої він підготував кілька років тому, швидше за все, вона буде не актуальна. Готові системи-CRM враховують актуальні вимоги бізнесу, для якого призначаються, а також мають можливість випускати потрібні оновлення своєчасно (а у разі хмарних CRM-систем, ще й непомітно для користувачів).


Навчання

Більшість готових CRM-систем забезпечує користувачів навчальними матеріалами – відео, інструкціями та статтями. При якісному підході найпопулярніші питання і вирішення поширених проблем відображаються на сайті або в базі знань. Крім того, деякі компанії навіть пропонують навчання користувачів, щоб команда могла швидко розпочати роботу в системі.

При розробці кастомної системи можливість навчання для вас доступна не буде. Після того, як розробники створять рішення, швидше за все, вони не будуть збирати для вас і ваших співробітників методичку з обслуговування. Ви повинні або робити це самостійно, або платити додаткові гроші IT-фахівцям для виконання цих налаштувань. А проблеми, так чи інакше, виникатимуть.

Які компанії впроваджують унікальні CRM?

Розробка власної CRM-системи — можливість, яка не тільки має місце, але й користується відносною популярністю на сучасному ринку. Але найчастіше цю можливість використовують великі бізнеси та корпорації, яким особливо важливо, як система працює, що виконує, і навіщо в принципі потрібна. У великих компаній з великими оборотами немає проблем із бюджетом на розробку та утримання штату розробників, а також є велика потреба у внутрішній безпеці даних. Наприклад, страхові компанії, банки, великі виробничі концерни працюють у самописних системах. Але якщо бізнес не відрізняється масштабами, особливого сенсу витрачати гроші та нерви немає.


Що вибрати для свого малого бізнесу? У міру зростання ваших потреб та клієнтської бази вам знадобиться CRM-система, яка зростатиме разом із компанією. РемОнлайн — це CRM-система для оптимізації роботи, яка автоматизує процеси незалежно від розміру бізнесу: від хобі до бізнес-мережі. Додавати локації та співробітників можна з розвитком компанії. А завдяки регулярним оновленням можливостей та безкоштовній службі підтримки ви отримаєте перевагу на висококонкурентному ринку. Використовуйте звіти та показники, щоб успішно керувати співробітниками, а також успішно розвивати свій бізнес.



hvac-orders-ua_@2x.webp (43 KB)



Що краще: готова CRM-система чи CRM на замовлення?

Успіх гарантований лише тоді, коли людина займається тим, у чому вона сильна. Саме тому замість того, щоб шукати собі додаткових проблем та піклуватися про виконання завдань розробниками та справну роботу системи, керівникам варто займатися розвитком свого бізнесу. Так скористайтеся готовим рішенням, яке дозволяє автоматизувати бізнес-процеси компанії та збільшувати її прибуток, щоб заощадити тисячі доларів і нервових клітин на розробці кастомного рішення. Вони вам знадобляться для більш важливих справ.

comments powered by Disqus