Укр
  1. Головна
  2. Блог
  3. Академія РемОнлайн

Як вибрати CRM-систему для свого бізнесу?

how-to-choose-a-crm-system-for-business.jpg (47 KB)

Будь-який бізнесмен хоче, щоб його справа приносила більше грошей, продаж і прибутку. Здорово, якби існувала чарівна кнопка, що вирішує всі технічні "штуки" і складні моменти. Однак такого не буває, тому на допомогу приходить CRM. Що це таке та як вибрати CRM-систему для бізнесу: всі деталі читайте нижче.

Що таке CRM і в чому суть?

У класичному варіанті CRM – це ПЗ, яке допомагає поліпшити взаємодію з клієнтами, контролювати та планувати роботу з ними; інструмент для оптимізації маркетингу та збільшення продажів.

CRM (Customer Relationship Management) – управління відносинами з клієнтами

Зараз CRM-системою заведено вважати програму для автоматизації різних бізнес-процесів; програму, яка дає можливість вести облік усіх товарів, вивантажувати бухгалтерські звіти, контролювати роботу співробітників і багато іншого.

Попри це, власників малого бізнесу часто хвилює питання "Навіщо потрібна CRM, якщо є Excel?", що пояснюється браком знань про можливості автоматизованого сервісу. Ось деякі з проблем, які вирішує CRM і, у свою чергу, не може excel-таблиця.

Проблема №1: відсутність наочної аналітики та звітності.

Проблема №2: немає контролю співробітників.

Проблема №3: ​​хаотичний облік даних.

Проблема №4: помилки через людський фактор.

Звичайно, багато підприємців побоюються, що не отримають обіцяного результату та потерплять значні фінансові збитки. В такому випадку на допомогу приходить статистика. Так, дослідження, проведене у 2017 році одним з найбільших розробників ПЗ у світі, компанією IBM, показало, як впровадження CRM-системи позначилося на бізнесі:

  • зростання продуктивності збільшилося на 50%;
  • продажі зросли на 65%;
  • комунікація з клієнтами покращилася на 74%;
  • трудові витрати знизилися на 40%.

Тому якщо у вас ще залишилися побоювання з цього приводу, – відкиньте їх в сторону. Цифри говорять самі за себе. Забудьте про ненадійні аматорські сервіси та Excel-таблиці.

how-to-choose-a-crm-system-for--business.jpg (58 KB)

Налагоджені бізнес-процеси, систематизація відділу продажів, ведення та контроль будь-яких операцій із товарами, – все це, і не тільки, можна реалізувати шляхом впровадження CRM.

Що потрібно врахувати перед вибором CRM?

Найголовніше, що потрібно врахувати при виборі CRM, – визначити кінцеві цілі. Тобто мати точне розуміння того, для чого вам потрібна автоматизована система та що ви хочете отримати після її впровадження. Для цього визначте потреби вашої компанії: які функції, інтеграції та інші опції обов'язкові, а без яких можна обійтися. Складіть список технічних і функціональних вимог, і вже від цього відштовхуйтеся.

Протестуйте відразу кілька сервісів разом зі своїми співробітниками, щоб виділити найбільш слушний.

Лайфхак: де можна знайти CRM-систему

Існує безліч сайтів-агрегаторів, наприклад, Startpack CRMIndex, Livebusiness. На них можна вибрати не тільки CRM-систему, а й інші корисні програми для розвитку бізнесу. Це площадки, які мають базу офіційно зареєстрованих сервісів, в нашому випадку для управління бізнесом, регулярно отримують новини з їх сторони, а потім публікують у себе на сайті.

Чим це корисно для підприємців?

  • На одному сайті зібрані дані про більшість сервісів, що виключає необхідність пошуку інформації окремо про кожну компанію.
  • Є можливість налаштувати фільтри не тільки за категоріями, але й за різними параметрами (місце розташування, вид діяльності, виробник і т.д).
  • Можна проаналізувати рейтинг кращих сервісів, ознайомиться з їх можливостями та почитати відгуки "реальних" споживачів.

5 критеріїв вибору CRM-системи

Підійти до вибору CRM-системи потрібно відповідально. Адже від вибору софта залежить подальший розвиток компанії. Ми виділили 5 основних критеріїв, якими потрібно керуватися при виборі CRM для бізнесу.

  1. Простота використання та зрозумілий інтерфейс. Софт повинен відрізнятися зрозумілим і зручним інтерфейсом. Це дуже важливо. Адже за задумом CRM розрахована на співробітників середньої ланки, а не на крутих програмістів. Ви повинні отримати готовий робочий інструмент, без необхідності вивчати інструктаж на 1000 сторінок під назвою "А це що за кнопка?".
  2. Гнучке налаштування. Обов'язковим атрибутом гарної CRM є можливість налаштовувати елементи системи під індивідуальні потреби компанії. Наприклад, без допомоги розробників і знання складних кодів змінити шаблони документів або додати користувацькі поля.
  3. Інтеграція з іншими сервісами – це один із головних критеріїв при виборі софта. Адже в такому випадку ви можете дзвонити, відправляти листи, експортувати різну інформацію про рахунки, замовлення і т.ін. не виходячи із CRM-системи.
  4. Налаштування прав доступу. CRM-система передбачає різні рівні захисту даних. Тобто, кожен співробітник повинен мати доступ тільки до тієї інформації, яка необхідна для його роботи та передбачена за замовчуванням в програмі.
  5. Технічна підтримка. Швидкість вирішення будь-якого питання безпосередньо залежить від оперативної роботи фахівців технічної підтримки.

how-to-choose-a-crm-system.jpg (59 KB)

Підходить або не підходить: як зрозуміти?

Щоб зрозуміти, наскільки софт вам підходить, під час тестового періоду радимо виконати ряд дій.

КРОК №1: уважно ознайомтеся з інструкцією користування програмою або іншими навчальними матеріалами.

КРОК №2: організуйте колективне тестування. Нехай кілька співробітників випробують систему. По-перше, так буде простіше розібратися. По-друге, можна відразу перевірити розмежування прав і які можливості дає програма різним фахівцям.

КРОК №3: разом з учасниками процесу обговоріть, що ви очікуєте отримати від програми. Переконайтеся наскільки вони зацікавлені в пошуку сервісу, який спростить їм роботу.

КРОК №4: визначтеся на що потрібно звернути особливу увагу при тестуванні: які опції в пріоритеті, а які ні.

КРОК №5: сформуйте критерії, за якими будете порівнювати результати роботи команди "тестувальників" з тими співробітниками, хто не використовував CRM.

КРОК №6: фіксуйте всі результати в таблиці або в іншій аналогічній програмі.

КРОК №7: в кінці пробного періоду разом із командою обговоріть весь процес: що сподобалося, а що ні;, з якими складнощами вони зіткнулися, що незрозуміло і т.д.

КРОК №8: на фінішному етапі порівняйте результати співробітників, хто тестував продукт, з тими, хто працював по старій схемі.

Можете бути впевнені, слідуючи всім перерахованим вище порадам ви не помилитися у виборі CRM-системи. Сподіваємося, ви знайшли відповіді на всі ваші запитання. А поки, підписуйтесь на оновлення блогу та наш канал в Telegram, щоб не пропустити свіжі новини для вашого бізнесу.

comments powered by Disqus