Як відкрити магазин одягу з нуля
Продаж одягу — це дуже популярний та насичений конкурентами бізнес. Це й не дивно, бо на одежу завжди є попит як на один з товарів першої необхідності. Тож клієнти у вас гарантовано будуть, питання лише у їхній кількості та заможності. Тут майже все залежить від асортименту та грамотного планування, і саме з цим ми й хочемо вам допомогти.
Чому важливо мати добре продуманий бізнес-план?
Будь-яка справа починається з бажання чимось займатись, з цікавості та пристрасті до певних речей. Дійсно важливо визначитись, чи захоплюєтесь ви одягом настільки, аби займатись його продажем. Тільки після ствердної відповіді на це питання треба починати думати про детальний бізнес-план:
- визначитись з форматом, створити портрет цільової аудиторії (ЦА) та конкурентів;
- прописати всі етапи відкриття магазину та супутні витрати;
- врахувати особливості регіону та вашої продукції.
План слугуватиме картою розвитку бізнесу та допоможе поступово розгорнути вашу справу, тому до його укладання треба поставитись відповідально. Пам'ятайте, що ви створюєте бізнес-план саме для себе, щоб успішно втілити свою ідею в життя, тому не нехтуйте розробкою стратегії.
Дізнайтесь детальніше про те, як відкрити свій бізнес
Як відкрити магазин одягу — покрокова інструкція
Отже, перейдемо до невеличкої покрокової інструкції, яка допоможе вам вибудувати бізнес-план магазину одягу.
Вибрати нішу: формат, ЦА, асортимент
По-перше, потрібно визначитись з форматом вашої майбутньої крамниці. Його утворюють різні чинники, перший з яких — це асортимент. Вирішіть, чи буде ваш магазин моно- або мультибрендовим, чи продаватимете ви одяг власного виробництва або ж закуповуватимете його у постачальників. Зокрема є варіант з відкриттям магазину дисконтних товарів або секонд-хенду.
Багато підприємців питаються, як сформувати асортимент магазину правильно. Вірним орієнтиром тут слугуватиме одяг, який найкраще продається в крамницях конкурентів. Орієнтуючись на популярні позиції, ви можете наповнити вітрину свого магазину тими речами, які точно цікаві клієнтам.
Водночас не втрачайте ідентичність бренду, особливо якщо продаватимете одяг власного виробництва. Сміливі дизайнерські рішення вітаються, хоча й мають певні ризики. Завдяки ним ви можете так само неочікувано вивести ваш бренд в топи, як і втратити зацікавленість клієнтів у вашій продукції.
Асортимент своєю чергою визначає ціновий сегмент: економ, різні типи середніх цінових категорій та преміум. Чим вищий сегмент ви оберете, тим більше буде рівень витрат на оренду приміщення, ремонт та персонал. Прибуток також буде вище, але це залежить від того, де та як ви торгуватимете та чи завоюєте увагу клієнтів. Тому зважайте першочергово на власні фінансові спроможності та товар, коли обираєте сегмент.
Асортимент та сегмент формують аудиторію. Наприклад, магазин жіночих капелюшків від світових дизайнерів відвідуватимуть радше заможні дами, крамницю дитячого одягу — батьки з різним рівнем доходу.
Ваш асортимент має відповідати актуальним потребам ЦА. Тому вивчайте конкурентів з вашого сегменту та побажання клієнтів, щоб запропонувати їм саме те, що вони шукають. Таким чином ви залучите більше відвідувачів та примножите прибуток.
Визначити бізнес-модель
Розпочати слід з того, чи продаватимете ви створений вами одяг або речі від виробника, постачальника або декількох одразу.
Власний магазин
У цьому випадку вам доведеться працювати над відкриттям магазину з нуля. Сьогодні зробити це відносно просто. Соціальні мережі, маркетплейси та інші майданчики слугуватимуть чудовими торгівельними платформами та нададуть можливості для просування бренду в інтернеті. Залишається лише найняти старанного SMM-спеціаліста для реклами продукту, а головне — команду талановитих кравців і дизайнерів, якщо раптом ви самі не уособлюєте собою обох професіоналів:) Або ж знайти надійних постачальників з якісним товаром.
До речі, нещодавно ми розповідали про те, як розмістити свій товар на Розетці та як почати продавати на Prom.ua
Плюс — свобода та можливість напряму впливати на всі процеси бізнесу. Мінус полягає власне в тому ж. Вам самим необхідно забезпечувати магазин товаром та контролювати загальний перебіг справ.
Розв'язувати цю проблему допоможе спеціальне програмне забезпечення для обліку товару, замовлень та продажів RemOnline, а також мобільний додаток для керівника RemOnline Boss.
Франшиза
Якщо маєте бажання та стартовий капітал, то придбайте права на продаж одягу певного бренду або на продаж одягу під брендом певної мережі магазинів. Майте на увазі, що цей варіант може коштувати дорожче ніж навіть запуск власного магазину одягу з виробництвом.
Плюси:
- легкий старт — інструкції з організації бізнесу, допомога з орендою приміщення, маркетингом тощо;
- готова клієнтська база та впізнаваність — про ваш бренд вже знають;
- ніякого пошуку постачальників — бренд сам надає вам товар, не доведеться налагоджувати логістику.
Мінуси:
- дорогий старт та щомісячні виплати роялті;
- відсутність свободи — ви наслідуєте вже готові інструкції та айдентику;
- обмеження у виборі асортименту та постачальників.
Дропшипінг
Це найпростіший шлях до відкриття магазину одягу. Ви займаєтесь лише пошуком клієнтів та просуванням товару в мережі. Для цієї бізнес-моделі достатньо вести сторінки магазину у соцмережах та розмістити товар на інтернет-майданчиках, де дропшиперів не банять, бо й таке буває. Фактично ви прийматимете замовлення та передаватимете їх постачальникам, а вони вже здійснюють доставку та беруть на себе всі складські процеси. Ваш прибуток — це націнка.
Плюс — ви просто посередник між покупцем та постачальником, усі турботи власників офлайн-магазинів вас не стосуються. Мінуси — неможливість контролювати якість товару, замість побудови власної справи ви фактично займаєтесь маркетингом та прийомом замовлень.
Отже, купувати франшизу чи створювати все з нуля — це вибір, який залежить лише від ваших особистих вподобань та можливостей.
Зареєструвати ФОП або юрособу
Необхідний крок для будь-якого бізнесу — це законодавче оформлення діяльності. Реєструйтесь як ФОП, якщо ви відкриваєте один магазин, якщо ж раптом одразу запускатимете мережу, то оформлюйте юрособу. Детальну інформацію про те, які документи потрібні для створення ФОП, ви знайдете тут, юрособи — тут.
Окрім цього, якщо ви відкриватимете офлайн-магазин, то вам доведеться:
- оформити продавців;
- зареєструвати касовий апарат або програмний реєстратор розрахунків;
- зробити куточок покупця;
- оформити дозволи на торгівлю від СЕС та ДСНС в залежності від локації.
Вибрати постачальників
Зазначимо одразу, що власникам франшизи не доведеться розмірковувати, де брати товар для магазину одягу, як і власникам свого бренду. Усім іншим треба шукати постачальників в інтернеті. У мережі присутні продавці усіх можливих категорій одягу.
Обирати постачальників треба з огляду на концепт магазину. Їх можна знайти й на ринку, однак тамтешній одяг розрахований на середній-низький сегмент й нижче. Хіба що ви збираєтесь перетворити підробки відомих брендів на високу моду, до речі непогана ідея для прихильників ugly fashion;)
Отже, яким критеріям має відповідати постачальник:
- продавати одяг високої якості та давати гарантію на нього;
- мати необхідний вам обсяг продукції (бажано, але це не завжди можливо);
- пропонувати адекватні ціни;
- надійна людина, з якою якщо не приємно, то хоча б можливо мати спільну справу.
Де можна купити одяг оптом і не тільки:
- напряму у виробника;
- на оптових ринках;
- на сайтах оптових компаній;
- на маркетплейс B2B;
- на виставках та онлайн-показах.
Як бачите, існує чимало варіантів. На початку радимо закупити невелику першу партію товару, щоб впевнитись у його якості. Краще мати декількох постачальників з різноманітним асортиментом, щоб у разі відсутності одягу в одного закупити в іншого.
Вибрати приміщення
Основні критерії для вибору приміщення під магазин одягу:
- розташування у місцях перебування вашої цільової аудиторії або великого скупчення людей, близкість до зупинок громадського транспорту або місце у ТРЦ;
- розмір приміщення — в залежності від ваших потреб та фінансових можливостей, краще мати додаткове приміщення для складу;
- було б добре, аби поряд з магазином були місця для паркування;
- конкуренція: вивчіть, які магазини вже наявні поряд, та чи зможете ваш асортимент конкурувати з їхнім;
- сума оренди, яка поблажливо б'є по вашій кишені;
- враховуйте можливі витрати на ремонт та дизайн приміщення.
Ви також маєте організувати приміщення таким, чином, щоб клієнтам було зручно перебувати всередині. Залиште достатньо вільного місця, де можна розмістити касу. Доступ до неї має бути вільний та з можливістю утворення черги. Саме так, будьте впевнені у своїй продукції;)
Закупити обладнання
Як і в інших організаційних моментах, тут все індивідуально. Однак універсальним варіантом буде придбати перелік наступного обладнання:
- стелажі та вішалки для презентації товару;
- примірочні кабіни та дзеркала — покупці мають бачити, як вони гарнішають, примірявши вашу продукцію;
- система безпеки та відеоспостереження, щоб запобігти крадіжкам;
- обладнання для друку цінників та етикеток;
- меблі для складу та манекени;
- касовий апарат або ПРРО для прийому оплати;
- програмне забезпечення для обліку та автоматизації бізнес-процесів.
Наприклад, CRM-система RemOnline допоможе налагодити облік товарів, продажів та впорядкувати склад. Програма інтегрована з сервісами ПРРО, що значно спрощує контроль та аналіз фінансів.
Персонал
Співробітники — це обличчя вашого магазину та ті, хто має схилити клієнта до покупки. В ідеалі персонал магазину одягу має наступні навички та якості:
- зацікавленість у галузі, розуміння модних трендів;
- вміння спілкуватися та продавати;
- приємна зовнішність та переконливість;
- організованість та уважність до деталей: в магазині має бути порядок та чистота;
- здатність створювати модні та гармонійні образи буде плюсом.
Проводячи співбесіди, оцінюйте кандидатів на наявність цих якостей та навичок. Так ви знайдете компетентних співробітників, які зможуть надати гідний сервіс вашим клієнтам.
Реклама
Як вже багаторазово було сказано, знайте свою цільову аудиторію та їхні потреби. Це допоможе в тому числі й впровадити правильну рекламну стратегію. Вивчіть, ким є ваші потенційні клієнти, їхній вік, стиль життя, інтереси та модні забаганки.
Будьте активними в інтернеті. Створіть сайт магазину, — зверніться до спеціалістів або спробуйте поекспериментувати з конструкторами сайтів. Ведіть сторінки в соцмережах. Публікуйте привабливий візуальний контент.
Взаємодійте зі своїми клієнтами, влаштовуйте акції, конкурси та розпродажі, щоб здобути їхню прихильність та залучити більше людей до магазину. Надсилайте листи з новинами та пропозиціями електронною поштою.
Створюйте програми лояльності та привілеї для постійних клієнтів, щоб збільшить їхню відданість вашому бренду.
Скільки потрібно грошей, щоб відкрити магазин одягу?
Можливо вирахувати лише приблизну суму, тому що все залежить від того, яким ви бачите ваш магазин та на що витрачатиметесь. Тому важливо розробити детальний бізнес-план та додати до нього всі статті майбутніх витрат. Завдяки цьому ви матимете приблизне уявлення, скільки грошей вам знадобиться для відкриття.
Скільки можна заробити на продажі одягу
Сума доходів варіюється залежно від багатьох факторів, більшість з яких ми перерахували у статті. З часом прибуток зростатиме або ж ви зрозумієте, що треба терміново щось змінити у концепті магазину. Тож кожний конкретний бізнес має свою унікальну ситуацію, а відповідно й заробіток.
Короткий підсумок
Ми зробили доволі детальний огляд і сподіваємось, що він стане вам у нагоді. Скористайтеся цими порадами, щоб розпочати власний бізнес з продажу одягу. Нагадуємо, що ефективне ПЗ з численними функціями допоможе навіть початківцям вдосконалити процес роботи та пришвидшити запуск власної справи. Команда RemOnline бажає вам наснаги на вашому шляху та закликає до плідної співпраці!