5 хвилин

Хмарні сервіси для бізнесу: особливості використання

Економіку штормить. Малому та середньому бізнесу як ніколи важливо позбутися додаткових витрат та ризиків, щоб дочекатися штилю без великих втрат. Для правильної організації роботи в кризових умовах часто потрібно впровадження нових технологічних рішень, які допоможуть налагодити ефективну віддалену роботу і не втрачати замовлення. Одним з таких рішень є хмарна CRM-система. Давайте разом розбиратися в особливостях використання віртуальних сервісів для бізнесу.

Що таке хмарні послуги

Хмарний сервіс – це тип інтернет-сервера, який надає віртуальні ресурси комп'ютерної обробки даних на запит для інших пристроїв. Хмарні послуги дозволяють повсюдний, зручний мережевий доступ на вимогу до доступних ресурсів, таких як сховища, програми та сервіси.

Користувачі хмарних послуг отримують доступ до них без необхідності взаємодії з кожним постачальником послуг. Наприклад, якщо ви користуєтеся послугами хмарної системи CRM, вам не потрібно встановлювати або завантажувати її на свій комп'ютер.

Які є хмарні сховища?

Існує три основні типи хмарних сервісів: інфраструктура як послуга (IaaS), платформа як послуга (PaaS) та програмне забезпечення як послуга (SaaS). Давайте розберемо види хмарних сервісів:

  • IaaS – це найпростіший тип хмарних послуг, що надає клієнтам доступ до інфраструктури, такої як сервери та сховища. Такі хмарні послуги підходять для системних адміністраторів.
  • PaaS йде на крок далі, ніж IaaS, надаючи клієнтам доступ до всієї платформи для розробки та розгортання програм. Насамперед це інструмент для розробників.
  • SaaS – це найпередовіший тип хмарного сервісу, що надає клієнтам доступ до сервісів, які вони можуть використовувати на будь-якому пристрої з підключенням до Інтернету. Цей варіант найбільше підходить для бізнесу – CRM-системи, тайм-трекери, платформи для керування завданнями та ін.

З такою кількістю доступних варіантів може бути складно зрозуміти, який підходить саме вам. Але ми знаємо, як зробити правильний вибір.

Як вибрати хмару для зберігання даних

Під час вибору постачальника хмарного сховища слід враховувати такі фактори, як вартість, безпека та доступний функціонал. Зібрали для вас кілька порад щодо вибору відповідного хмарного сервісу:

  1. Визначте свої потреби.
    Перший крок – визначити, що вам потрібно від хмарного сервісу. Які завдання він має вирішити? Які бізнес-процеси охоплювати? Чи бажаєте ви керувати всіма сферами бізнесу на одній платформі або шукайте окремий інструмент для вирішення певних завдань? Вам слід обрати хмарний сервіс, відштовхуючись від проблем, які потрібно вирішити.
  2. Враховуйте вартість.
    Одним із важливих факторів, який слід враховувати при виборі хмарного сервісу, є ціна. Обов'язково порівняйте тарифні плани різних постачальників, перш ніж приймати рішення.
  3. Читайте огляди.
    Ще один чудовий спосіб звузити свій вибір — прочитати відгуки інших користувачів. Це допоможе вам отримати уявлення про те, які постачальники хмарних послуг пропонують найвищу якість.
  4. Порівняйте функції.
    При порівнянні різних постачальників обов'язково порівняйте функції, які вони пропонують, щоб знайти найбільш підходящий для вашого бізнесу варіант.

Також не бійтеся запитувати колег, перевіряти, чим користуються конкуренти, та проводити власні міні дослідження шляхом спроб та помилок, щоб знайти безпечний та надійний сервіс.

Яке найнадійніше хмарне сховище

"А раптом все пропаде?" — Дуже популярний страх людей, які тільки починають отримувати свій "хмарний" досвід. Це не дивно, коли справа доходить до віртуальних сервісів, безпека завжди є головним пріоритетом. Врешті-решт ви довіряєте свої дані сторонньому постачальнику, тому вам потрібно бути впевненим, що вони в надійних руках.

Тому при виборі постачальника послуг хмари слід звертати увагу на кілька моментів:

  • Шифрування даних: переконайтеся, що постачальник використовує стандартне шифрування трафіку за допомогою SSL-сертифіката для захисту потрібного обсягу даних.
  • Двофакторна аутентифікація: це додатковий рівень безпеки, який вимагає, щоб ви вводили не тільки свій пароль, але й інший код (зазвичай надсилається в текстовому повідомленні або електронною поштою), перш ніж ви зможете отримати доступ до свого облікового запису.
  • Надійність дата-центру: усі дані користувачів повинні зберігатися на серверах із найвищим рівнем безпеки.
  • Регулярне резервне копіювання: уточніть, як часто постачальник створює резервні копії даних клієнтів, щоб убезпечити себе у разі аварії.
  • Дотримання конфіденційності: постачальники хмарних послуг повинні гарантувати нерозголошення та захист персональних даних усім користувачам без винятку.

Переваги використання хмарних послуг на прикладі РемОнлайн

РемОнлайн — це хмарна CRM-система, яка дозволяє автоматизувати робочі процеси, контролювати співробітників, фінанси та склад компанії. Для використання сервісу не потрібно завантажувати або встановлювати, що дає переваги компаніям, які його використовують.

Коли ринок пропонує власникам бізнесів коробкові та хмарні сервіси, важливо розуміти, як виправдати свій вибір у сучасних реаліях. Ми за фактами розклали те, про що вам не розкажуть користувачі локальних CRM-систем: які мінуси передбачає використання такого рішення та як хмарні послуги допоможуть економити.

Швидка адаптація до криз

Навіть якщо замовлень у кризові часи меншає, і здається, що подібні вкладення не виправдають себе, не відкладайте рішення впровадити хмарну CRM-систему на потім. І ось чому: деякі платформи надають широку низку можливостей, які можуть допомогти бізнесу швидше реагувати на зміни і тим самим залишатися на плаву у важкі часи. Ті, хто вже використовують подібну програму, набагато простіше адаптуються до кризи, аніж ті, хто цього ще не зробив.

Програма РемОнлайн, наприклад, дає можливості, які будуть особливо корисні для малого та середнього бізнесу в умовах, що склалися.

  • Інтеграції з соцмережами, сайтами та меседжерами: дозволять знаходити більше клієнтів та не упустити жодну заявку;
  • Система обліку руху коштів: допоможе оптимізувати бюджет та скоротити непотрібні витрати;
  • Аналіз великих обсягів даних: доступність ключових показників допоможе миттєво реагувати на зміни та приймати важливі рішення вчасно;
  • Облік клієнтів та замовлень: клієнтська база з історією візитів дасть змогу ефективно спілкуватися з клієнтами, нагадувати про себе та вигадувати для них ще вигідніші пропозиції, спираючись на затребуваність послуг.

Саме впровадження хмарних CRM-систем дає можливість комплексно вирішувати проблеми, які спричиняє кризу. Особливо, якщо ви не ставите на паузу роботу свого бізнесу.

Віддалений доступ

Дедалі більше компаній переносять роботу співробітників додому, якщо це можливо. Це якраз той випадок, коли прив'язка локальної системи до місця визначає долю подальшого функціонування співробітників загалом: ти не ти, коли заносиш клієнтів у табличку Exel, а поточні завдання клеїш стікерами на монітор.

Оскільки дані у хмарній CRM доступні з будь-якого пристрою, підключеного до Інтернету, співробітникам не обов'язково залишатись в офісі. Вони зможуть продовжувати роботу будь-де.

Оптимізація бюджету

Головне правило будь-якої справи – оптимізація бюджету. Зрозуміти, які витрати краще урізати, а у що можна вкладати як і раніше, щоб отримати кращі результати за обставин, що склалися. Коли перед керівниками має на меті отримати максимальний ефект за мінімальні кошти, локальна система може стати рішенням, яке ці кошти з бізнесу витягує:

  • високі початкові витрати на встановлення та налаштування;
  • оплати подальшого обслуговування системи командою IT-фахівців;
  • оплати за додаткові оновлення системи.

Набагато ефективніше та простіше для малого бізнесу оплачувати передплату на хмарні CRM. Ви самі вирішуєте, сплатити відразу рік чи розбити суму на щомісячні платежі. При цьому всі майбутні оновлення вже входять у вартість і не потрібно доплачувати програмістам за впровадження нових функцій. У всякому разі, так це працює в РемОнлайн.

Безпека клієнтської інформації

Питання безпеки внутрішніх даних будь-якої фірми завжди стоїть гостро. Якщо ви прихильник варіанта коробкових crm-систем, за безпеку відповідаєте ви, або, в даному випадку, ваша команда IT-фахівців. Якщо компанія не має ресурсів для інвестування в суворі заходи безпеки, постачальник хмарної програми може забезпечити кращий захист, ніж внутрішня IT-команда з кількох причин:

  • знижений вплив людського фактора;
  • зберігання даних на захищених серверах;
  • резервне копіювання.

У РемОнлайн, наприклад, трафік шифрується за допомогою SSL сертифіката і передається захищеним HTTPS каналом. Система щодня автоматично створює резервну копію вашого облікового запису — ви ніколи не втратите потрібні дані. Безпека, це насамперед відповідальність: зрозумійте, чи ви готові до неї.

Менше часу на обслуговування

Швидкість реагування на проблеми визначає, наскільки великих втрат вони встигнуть завдати. У сучасних реаліях ви маєте реагувати на зміни миттєво. Часто, щоб працювати в серверній програмі, потрібна додаткова допомога програмістів: встановлення та налаштування локальної системи може зайняти день, тиждень, а може й місяць. Це стосується й подальшої роботи: оновлення необхідно докуповувати, знову встановлювати, вирішувати проблеми з налаштуваннями.

Локальна система може бути корисною в довгостроковій перспективі, але коли потрібно діяти максимально швидко, куди зручніше зареєструватися в хмарі і розпочати роботу в лічені години. Головний плюс зберігання даних у хмарі полягає в тому, що ця модель дозволяє зосередитись на роботі, не відволікаючись на зайві завдання, пов'язані із софтом.

Переваги хмарних послуг: висновки

Зберігання даних у хмарі – це не просто спосіб уникнути значних інвестицій у нові програмні платформи, а й забезпечення додаткового доходу за допомогою корисного функціоналу. Фірми, які використовують хмарні рішення, заощаджують кошти, продовжуючи при цьому підтримувати потреби бізнесу найбільш гнучким та ефективним способом. Це козир, який може визначити хід усієї гри на полі малого та середнього бізнесу як під час кризи, так і після неї.

comments powered by Disqus