7 хвилин

Автомийка як бізнес: на чому зупинити вибір?

План, як правильно обрати та відкрити автомийку

З усіх видів автобізнесу мийка залишається найпростішим і невибагливим до мінімальної кваліфікації співробітників та технічного оснащення. Аби відкрити автомийку, не потрібно самому розбиратися в механіці та шукати досвідчених майстрів для роботи. Мало того, у деяких випадках можна обійтися без персоналу.

Як і в будь-якому бізнесі, тут є свої ризики та підводні камені. Перше, що вам потрібно вирішити – які послуги ви хочете надавати, скільки готові вкласти та як довго збираєтеся виходити на самоокупність. Але про те, як скласти бізнес-план, ми поговоримо іншим разом, а сьогодні розповімо, як обрати автомийку та що потрібно обов'язково врахувати.

Види автомийок

Якщо розділити всі мийки за типом впливу, то вийде всього два види: контактний, коли машини торкається щось окрім води та миючих засобів, та безконтактний. Якщо ж розглядати їх в залежності від обладнання, то тут все дещо складніше. Аби вибрати тип автомийки для старту бізнесу, потрібно точно знати: ви хочете запропонувати своєму клієнту тільки мийку або щось більше.

Ручна

Це контактна автомийка з обладнанням для подачі води під тиском та персоналом, навченим з ним працювати. Аби покрити потреби різних автовласників, запропонуйте їм вибір зі стандартного набору послуг – експрес, стандарт та комплексне миття. Так ви заробите більше за рахунок того, що не втратите клієнтів, і зможете вийти на самоокупність менш ніж за рік.



Не кожен водій готовий регулярно витрачати час та гроші на повноцінне миття з сушінням, але це не означає, що ви не можете нічого запропонувати такому клієнту.



Аби збільшити середній чек, розширте список послуг. До додаткових послуг відносяться полірування, нанесення воску або нанокерамічного покриття, крос-продажі. Підвищуючи рівень сервісу, ви приваблюєте більше відвідувачів. Нехай для цього потрібно вкладатись у навчання персоналу, але це дає свої плоди: скорочує термін окупності та збільшує прибуток.


Читайте докладніше про те, як збільшити виторг



hand-wash.jpeg (249 KB)



Основні переваги:

  • Мінімум вкладень. Відкриття такої автомийки обійдеться вам найдешевше.
  • Більш щадна мийка в порівнянні з механічною. Тому ручний сервіс клієнти обирають частіше.
  • Ретельне чищення. Мийник бачить кожну цятку та при відповідальному ставленні до роботи нічого не пропустить.
  • Додатковий заробіток на супутніх послугах та продажах. Це значно збільшує середній чек і залучає платоспроможних клієнтів.

Основні недоліки:

  • Людський фактор. Ручна праця — це одночасно і плюс, і мінус, адже результат залежить від сумлінності співробітника.
  • Механічний вплив. Занадто сильне натискання, нехтування своєчасним ополіскуванням губки, використання абразивних щіток — і можна пошкодити лакофарбове покриття машини, за що клієнт вам не подякує.
  • Великий штат. Вам потрібен як мінімум один мийник на бокс у кожну зміну плюс адміністратор мийки, і всім цим людям ви платитимете зарплату.

З одного боку, ручне миття — чудовий варіант, щоб розпочати свій бізнес в автоніші з порівняно невеликими вкладеннями. З іншого боку, необхідно постійно контролювати роботу співробітників та завантаження постів, вчасно поповнювати склад витратними матеріалами. З цим успішно справляється програма для автомийки RemOnline, де є все необхідне для обліку роботи автомийки, у тому числі планувальник, який дозволяє стежити за завантаженістю кожного боксу.

Автомийка самообслуговування

Дуже популярний варіант серед власників авто, які бажають заощадити, а такі завжди знаходяться. Машина заїжджає в бокс, власник оплачує час миття касиру або через автомат і приступає до справи. У шланг подається вода під тиском, клієнт отримує доступ до автошампуню, губок та серветок. По суті це та сама ручна мийка, тільки всю роботу власник робить сам.

Час оплачується щохвилини, та весь цикл миття складається в середньому з 5 етапів. Водії, які дотримуються правильної послідовності чищення, на виході одержують цілком гідний результат, при цьому платять у середньому в 2 рази дешевше, ніж за інші види миття – в районі 50 грн, а то й менше.


byself.jpeg (206 KB)

Основні переваги:

  • Швидкість обслуговування. На один повний цикл миття йде менше 15 хвилин, а це означає, що при вдалому розташуванні автомийки у вас кожні чверть години може бути новий клієнт.
  • Висока пропускна здатність. Як правило, на мийці самообслуговування більше одного боксу, що гарантує постійний приплив клієнтів (знову-таки, це залежить від розташування).
  • Мінімум витрат на персонал. На зміну вам потрібна лише одна людина, яка стежитиме за обладнанням та контролюватиме коректність його експлуатації клієнтами. Функцію касира може виконувати автомат із купюроприймачем.

Основні недоліки:

  • Вимоги до розташування. Більше боксів — більше прибутку, але й місця має бути достатньо. А від правильного вибору розташування залежить термін окупності. При цьому один бокс вам буде коштувати щонайменше 140 тис грн.
  • Відсутність додаткових послуг. За фактом на мийці самообслуговування ви здаєте в оренду обладнання. Ви не можете запропонувати клієнтові нічого додатково і цим позбавляєте себе додаткового заробітку.

У 2018 році частка мийок самообслуговування становила 15% від загальної кількості автомийок в Україні, та їхня популярність набирає обертів. Якщо ви зупинилися на цьому варіанті, не відкладайте запуск бізнесу в далеку скриньку, тому що конкуренція тільки зростатиме.

Автоматична мийка

Це механічне мийка, для роботи якої не потрібна участь людини. Машину чистить спеціальне обладнання, яке розташовується в боксі (або низці боксів) та оточує авто.

Є 2 види автоматичних мийок:

  • Портальна безконтактна мийка. Машина обробляється потоком води та спеціальними активними засобами для чищення, без губок і щіток. Плюс — це не дряпає ЛФП, мінус — змивається далеко не все.
  • Тунельна конвеєрна мийка. Це контактна мийка зі щітками. Машина заїжджає до тунелю (конвеєр), що складається з низки боксів, у кожному з яких миються різні частини автомобіля в міру його переміщення.


auto-wash.jpeg (156 KB)

Будемо відверті: розпочинати бізнес з автоматичної мийки — не найкраща ідея. Більшість водіїв зараз віддають перевагу чищенню без щіток, які можуть пошкодити покриття.

Крім того, ще один недолік роботизованих та тунельних механічних мийок — складність надання додаткових послуг. Розвивати крос-продаж також не вийде.

Детейлінг-центр

Якщо ви орієнтуєтеся на серйозніших клієнтів і хочете просувати культ чистого авто, цей варіант для вас. Детейлінг-центри надають широкий спектр послуг, пов'язаних з чищенням машини: від миття найважчих місць авто всередині та зовні, включаючи хімчистку салону, до полірування, нанесення нанокераміки та відновлення скла після дрібних пошкоджень.


Очевидна перевага дітейлінг-центру – це високий чек: у десятки разів вищий, ніж будь-яка з мийок. Крім того, якщо ви надаватимете дійсно якісну послугу, до вас повертатимуться та рекомендуватимуть знайомим.

detailing.jpeg (95 KB)



З недоліків варто виділити високий поріг входження з фінансової точки зору та роботу з персоналом. Для дітейлінг-центру необхідно закупити дороге обладнання, навчити співробітників з ним працювати та спілкуватися з більш платоспроможним клієнтом. А щоб клієнти взагалі з'явилися, вони спочатку мають про вас дізнатися. Тож одразу закладайте до бюджету просування та рекламу. Звичайно, можна не розвивати бізнес із нуля самому, а купити франшизу, але цей варіант на любителя, та не факт, що буде простіше.


Читайте більше про франшизу



У будь-якому випадку, який би вид автомийки ви не обрали, наш блог допоможе вам запуститися та розвивати свою справу. Залишайтеся на зв'язку, та в наступних статтях ми розповімо, з чого розпочати відкриття власного бізнесу в автоніші та як обрати оптимальне місце для автомийки.