9 хвилин

Види автосервісів

Розбиратися та знати види автосервісів та типи їхніх послуг корисно як тим, хто планує відкрити свою майстерню, так і простим водіям. Першим – аби визначитися з моделлю бізнесу, яку треба розвивати, а другим, аби знати, куди звертатися у різних ситуаціях.

Ця стаття допоможе зробити це.

Категорії автосервісів (класифікація за критеріями):

  • за видами послуг;
  • типами основних ремонтних робіт;
  • за потужністю та розміром;
  • приватні або офіційні дилерскі;
  • за місцезнаходженням.

1. Автосервіси за видами послуг і типами робіт

Види послуг автосервісів

За видами послуг виділяють автозаправки (АЗС), сервісні та ремонтні майстерні (ТО / ТОіР / ТР), шиномонтажні, антикорозійні та фарбувальні сервіси, мийки, евакуатори, станції інструментального контролю, а також станції самообслуговування.

Сервісні та ремонтні майстерні за типами виконуваних робіт ділять на СТО комплексного обслуговування і спеціалізовані СТО.

Перші можуть виконувати всі або більшість робіт.

Види робіт в автосервісах

  • регламентне ТО;
  • підготовка та продаж нових та б/в автомобілів;
  • ремонт автоматичних і механічних коробок передач;
  • обслуговування та ремонт двигунів;
  • кузовний ремонт;
  • ремонт ходової частини, балансування, розвал-сходження;
  • ремонт електрики в машинах;
  • встановлення й обслуговування газового обладнання в автомобілях;
  • реставрація авто та запчастин.


Також можуть виконувати додаткові роботи:

  • обслуговування та ремонт кондиціонерів в авто;
  • встановлення акустичних систем, мультимедійних пристроїв, сигналізації, навігації;
  • зовнішній та внутрішній тюнинг;
  • шиномонтажні роботи.

Спеціалізовані СТО відрізняються тим, що обмежуються лише деякими видами робіт або конкретною маркою машин. Це може бути автосервіс з ремонту лише двигунів, кузовів авто або майстерня, яка обслуговує виключно машини марки Nissan.

Такий підхід дає можливість надавати більш якісні послуги і купувати обладнання, необхідне для обраного напрямку ремонту.

2. Типи автосервісів зі розміром та приналежністю

Автосервіси за класифікацією Гіпроавтотранса залежно від потужності (розміру) діляться на:

  • малі (від 1 до 10 приймальних постів),
  • середні (від 11 до 30 постів),
  • великі (від 31 до 50 постів),
  • крупні станції (від 50 постів).


Усі вони можуть працювати за двома моделями:

  • Мережа автосервісів
  • Ода станція технічного обслуговування автомобілів


За приналежністю виділяють дилерські, незалежні та гаражні сервіси для авто.

Дилерські автосервіси

Зазвичай надають повний комплекс послуг та ремонтних робіт. Принципова різниця в тому, що вони є офіційними партнерами автовиробників і обслуговують моделі лише визначених марок. Тому використовують тільки оригінальні запчастини, виконують звичайний та гарантійний ремонт згідно корпоративних стандартів.

Важливо пам'ятати, що гарантія розповсюджується на автомобілі та запчастини, придбані у дилера, й анулюється після обслуговування в неофіційному автосервісі. Тому після покупки машини, поки діє гарантія, більшість водіїв звертається саме в дилерські автосервіси. А по закінченню гарантійного терміну переходять до незалежних СТО, так як послуги офіційних коштують набагато дорожче.

Незалежні СТО

Як і дилерські, незалежні СТО можуть виконувати всі види робіт, але не є офіційними партнерами автовиробників. Ціни дешевші, ніж у офіційних автосервісів, так як їм не обов'язково використовувати оригінальні запчастини та немає націнки за популярний бренд і рівень кваліфікації персоналу.

Незалежні СТО, найчастіше офіційно зареєстровані, сплачують податки, встановлюють професійне обладнання та наймають гарних спеціалістів.

Гаражні автосервіси

Свою назву отримали за те, що їхні власники не арендують крупні приміщення, а ремонтують машини в звичайному гаражі. Рідко зареєстровані як підприємства і не дають жодних гарантій на свою роботу.

Здебільшого виконують лише декілька видів робіт. Маленький простір гаража не дозволяє встановити професійне обладнання для виконання всіх типів робіт.

В гаражних автосервісах ціни нижчі, ніж у звичайних СТО та дилерських центрах. Це і приваблює водіїв авто, навіть на дивлячись на ризик отримати низький рівень обслуговування та відсутність гарантій. Та бувають винятки, коли в гаражах працюють такі висококваліфіковані майстри, яких не знайти в офіційних і незалежних автосервісах.

3. Типи автосервісів за місцерозташуванням і мобільністю

Стаціонарні СТО – всі майстерні, які обслуговують клієнтів у населених пунктах та поблизу них, виконують ремонтні роботи безпосередньо на базі СТО.

Пересувні (мобільні, дорожні) автосервіси рятують водіїв у випадках, коли автівка зламалась на дорозі далеко від населених пунктів або взагалі не їде. При цьому обмежені в типах робіт через те, що не можуть приїхати з усім необхідним обладнанням.

Така кількість автосервісів з одного боку може заплутати. З іншого – дає кожному можливість обрати той тип майстерні, який відповіє фінансовим вимогам, за якістю сервісу та надійністю.

Часто вид автосервісу визначає ціни на послуги з ремонту автомобіля. Давайте розберемося, як будується цінник.

Прайс-лист автосервісу

Вартість послуг з ремонту автомобіля залежить від багатьох факторів. Аби встановити вигідні для свого бізнесу та приємні для клієнтів розцінки на авторемонтні роботи, зверніть увагу на такі пункти:

1. Доступність та конкурентоспроможність. Ціни на послуги з ремонту автомобіля мають бути встановлені так, аби ваша цільова аудиторія — клієнти, могли за них заплатити. Але й прибіднятися не варто: демпінг ринку та зниження цін для усунення конкурентів у перспективі не грає на руку.

2. Витрати. Від правильного встановлення цін залежить можливість досягнення бажаного прибутку. Для цього ви повинні розуміти не лише скільки заробляєте, а й те, скільки витрачаєте. Вартість ремонтних робіт автомобіля повинна включати всі фіксовані та змінні витрати на запчастини, матеріали, робочу силу та інші витрати.

3. Бізнес-цілі. Встановлений цінник впливає на попит і обсяг продажу: більш високі ціни призведуть до збільшення прибутку, але зниження обсягу продажів. І навпаки, нижчі ціни призведуть до збільшення продажів, але меншої маржі. Тому встановлюйте ціни, спираючись на бізнес-цілі.

Як організувати роботу автосервісу

Яку б бізнес-модель та вид ви не обрали, забезпечити стабільний розвиток автосервісу допоможуть такі пункти:

Маркетинговий план автосервису

Залучення нових клієнтів – важлива частина розвитку будь-якого бізнесу. Тому сайт автосервісу, реклама в пошуковій системі, позначка на картах — мінімум, який ви можете забезпечити для стабільного потоку клієнтів.

Системний облік та автоматизація процесів

Не можна рухатися вперед без оцінки того, що маєш. Це стосується всіх напрямків діяльності компанії: від складу та запчастин до фінансів і прибутку. Тому розвиток автосервісу неможливий без системи обліку.

Наприклад, РемОнлайн — це програма для автоматизації автосервісу, яка дозволяє управляти складом, замовленнями, співробітниками, фінансами та бізнес-даними на одній вкладці браузеру.


auto-templates.png (413 KB)

За допомогою системи обліку ви зможете заощадити час на рутинних процесах, аби мати можливість займатися найголовнішим: клієнтами та своєю роботою.

Аналіз даних автомобільних сервісів

Для планомірного розвитку ви повинні не лише вкладати час та гроші, але й розуміти, який результат це дає. Без аналізу показників, звітності та контролю даних, ви не розумітимете, що відбувається з вашим автосервісом, а отже не зможете адекватно впливати на це та знаходити кращі рішення для розвитку.

З РемОнлайн, наприклад, у вас буде можливість не тільки відслідковувати оперативні звіти та аналітику за основними сферами роботи автосервісу, але й відслідковувати показники в режимі реального часу на своєму смартфоні.

app_boss_ua@2x.jpg (53 KB)



Ще не ведете облік у своєму автосервісі? Пропонуємо спробувати робити це у РемОнлайн! Ми маємо 14-денний тестовий період, протягом якого ви можете протестувати всі можливості програми.

comments powered by Disqus