Секрети управління персоналом автосервісу
Організація роботи співробітників компанії та надання їм усіх необхідних для цього ресурсів – головне завдання керівника автосервісу, як, втім, і будь-якого іншого бізнесу. Але ефективне управління може стати проблемою, якщо керівник і сам нещодавно крутив гайки та обслуговував автомобілі клієнтів у своєму гаражі.
Нижче ми розібрали основні правила управління працівниками автосервісу, які допоможуть керівникам знайти точки контакту, збільшити контроль та мотивувати майстрів на найкращі результати.
Секрет 1. Ведіть облік роботи
Секрет 2. Мотивуйте персонал
Секрет 3. Контролюйте дії працівників автосервісу
Секрет 4. Відстежуйте показники та динаміку продуктивності
Як ефективно керувати персоналом автосервісу: висновки
Секрет 1. Ведіть облік роботи
Аби розуміти, як краще організувати роботу автосервісу, важливо розуміти її обсяг: скільки завдань без урахування рутини може виконувати кожен майстер у межах свого робочого дня. Дані про те, які послуги надають фахівці, як сильно завантажені станції та який прибуток це приносить, дозволять посилити контроль, оцінити потрібність послуг у клієнтів, також оптимізувати роботу автосервісу.
Оцінити обсяг робіт на око не вдасться, а зведення інформації в таблицях займатиме багато часу, тому краще вести облік робіт у спеціально призначеному для цього сервісі.
RemOnline — це програма для сто, яка дозволяє вести облік виконаних робіт, розхідників та запчастин, автомобілів клієнтів та багато іншого. Просто додайте виконувані роботи з готового довідника у замовлення при оформленні, а кінцева вартість замовлення та звіт по роботам будуть сгенеровані автоматично.
У звіті з робіт ви побачите дані щодо виконаних робіт з розбивкою на періоди та локації, також там відображається ім'я виконавця, кількість та сума, на яку були виконані роботи. Ця інформація покаже, хто з майстрів викладається на 100%, а кому замало мотивації або навичок.
Ви можете впливати тільки на показники, які знаєте. Отже, відомості про обсяг робіт відкриють вам можливість побудувати ефективну систему мотивації персоналу. Про це наступний пункт.
Секрет 2. Мотивуйте персонал
Знайти добрих фахівців — справа не найвищої складності, як це може здатися. А от зробити так, щоб вони працювали дійсно ефективно та знаходили в цьому сенс для себе та компанії, а не просто просиджували робочі години під автомобілями – завдання із зірочкою. Але не для тих, хто знає про мотивацію працівників.
Це своєрідна система заохочення за якість/кількість виконаних робіт, що дозволяє зміцнити відносини майстрів з вашим бізнесом, рятують від плинності, дозволяє ставити професійні цілі та досягати їх у рамках вашого автосервісу.
Дізнайтесь більше про те, як мотивувати співробітників
Мотивація може виражатися грошима — у відрядній оплаті чи бонусах, наприклад, а також нематеріальних цінностях — додатковому вихідному дні або покращених умовах праці. Щоб не заплутатися у розрахунку зарплати та побудувати ефективну систему мотивації, скористайтесь системою, яка дозволить автоматизувати ці процеси.
RemOnline, наприклад, дозволяє налаштувати фіксовану ставку, премії та бонуси, а також коефіцієнт залежно від посади, кваліфікації, досвіду, відпрацьованого часу та виконаних завдань кожного працівника.
Для розрахунку зарплати, обліку робочого часу та контролю внутрішніх процесів великі авторизовані автосервіси часто використовують нормо-години. Але для малих, гаражних автосервісів та майстерень їх використання може обмежувати зростання та додавати проблем. До того ж, існує безліч інших варіантів контролю, про один з яких розповідаємо нижче.
Секрет 3. Контролюйте дії працівників автосервісу
Одним із важливих факторів управління підлеглими є їхній контроль. Чим саме вони займаються у робочий час? Скільки клієнтів обслуговують? Які послуги оформлюють і скільки грошей за них беруть? Довіра важлива і потрібна, але її треба чимось підкріплювати.
Витрачати час на перегляд записів з камер спостереження ви точно не зможете, та й ефективність не виправдовує вкладених коштів. А ось мати інструмент, який зберігає та відображає дії співробітників, і які ви зможете легко та швидко перевірити у будь-який момент, буде корисно.
Користувачам RemOnline, наприклад, доступний звіт Журнал подій, на одній сторінці якого можна відстежувати створення, зміну або видалення більше 60 об'єктів у документах програми.
Після того, як ви побудуєте систему мотивації, почнете вести облік робіт і контролювати процеси, ви отримаєте найважливіше — дані, за допомогою яких зможете покращувати показники співробітників автосервісу.
Секрет 4. Відстежуйте показники та динаміку продуктивності
Управління персоналом автосервісу — це комплексний процес, що складається з теоретичної та практичної частини.
Перша — це складання організаційної структури підприємства, визначення робочих обов'язків та опис бізнес-процесів. А друга — це коригування всіх цих пунктів, виходячи з реального досвіду роботи автосервісу.
Дізнайтесь більше про те, як і навіщо описувати бізнес-процеси
Задоволеність клієнтів, показники продуктивності підлеглих, час та якість послуг, що надаються — все це є важливими даними, які допомагають зрозуміти, наскільки ефективно ви керуєте персоналом автосервісу зараз, і що можна зробити, щоб це покращити в майбутньому.
При цьому вам необов'язково витрачати свій час на зведення даних та обробку звітів. Сучасні системи обліку збирають, систематизують, зберігають і відтворюють необхідні для управління дані у кілька кліків.
У RemOnline, наприклад, є мобільний додаток для керівників бізнесу, який дозволяє контролювати ефективність співробітників та ключові показники автосервісу з будь-якої точки на карті.
А понад 20 видів звітів, які генеруються в кілька кліків, дозволяють швидко провести аналіз даних про стан обладнання, роботу фахівців та інші напрямки розвитку автосервісу.
До того ж, користувачам доступний Аналітичний звіт, який у зручному форматі діаграм та графіків відображає динаміку зміни ключових показників за основними напрямками розвитку автосервісу.
Керувати співробітниками автосервісу, керуючись даними, у рази ефективніше, ніж інтуїцією та порадами управлінських гуру. Саме тому так цінно мати на руках показники, цифри та звіти.
Як ефективно керувати персоналом автосервісу: висновки
Організація ефективної роботи підлеглих – головне завдання керівника автосервісу. Управлінські навички можна отримати з досвідом, а покращувати – за допомогою інструментів автоматизації, які дозволять побудувати систему мотивації, вести облік обслуговування та виконаних робіт, контролювати дії працівників та приймати вірні управлінські рішення.