3 хвилини

Як працюють Розетка та Пром маркетплейс

Prom і Rozetka – це найпопулярніші та найбільші маркетплейси України. Кожен українець, який користується інтернетом, щонайменше один раз на рік точно заходить на сайти обох майданчиків. У цій статті ми зробили стислий огляд роботи маркетплейсів. Читайте та вирушайте за онлайн-покупками;)

Знайомство з українськими маркетплейсами

Prom і Rozetka — це майданчики для торгівлі товарами для багатьох підприємців та бізнесів. Фактично Пром і Розетка — це інтернет-магазини для всіх продавців, які не хочуть займатися створенням власного сайту. Маркетплейси надають продавцям вже готовий простір для розміщення та продажу товарів.

Сьогодні на кожній із платформ розміщено понад 2 мільйони товарів. Розетку щодня в середньому відвідує приблизно 3,5 млн. користувачів, Пром — 2,6 млн. відвідувачів. У січні 2022 року обидва сайти увійшли до десятки найпопулярніших в Україні. Тож маркетплейс — це чудовий варіант для старту власного бізнесу.

Реєстрація на маркетплейсах

Процес реєстрації покупця на Prom.ua та Rozetka інтуїтивно зрозумілий та займе всього кілька хвилин.



prom-login.webp (35 KB)

На Prom.ua для реєстрації покупця необхідно натиснути на іконку чоловічка в правому верхньому куті екрану, а потім на «Увійти або зареєструватися‎». Після цього під формою входу ви побачите опцію реєстрації для нових клієнтів, натискайте сюди, заповніть невелику форму, де потрібно вказати свої контактні дані та вигадати пароль. Після цього ви отримаєте листа на вказаний email з посиланням на підтвердження реєстрації.

Приблизно аналогічний процес реєстрації слід пройти і на Rozetka. Після реєстрації на маркетплейсах покупець отримує доступ до великого асортименту товарів та послуг, а також можливість залишати відгуки про продукти та продавців та шукати потрібні товари.

Для продавців ми вже написали докладні інструкції з того, як почати продавати на Prom.ua і Rozetka. Перейшовши за посиланнями, ви дізнаєтеся, як створити свій магазин на маркетплейсі та завантажити товари на сайт. Істотно полегшить це завдання інтеграція маркетплейсів із CRM-системою RemOnline.



Зареєструйтесь, щоб з легкістю розмістити ваш товар на Розетці або Пром, а також спробувати всі інструменти програми безкоштовно до 14 днів

Пошук та фільтрація товарів

Як на Prom.ua, так і на Rozetka є спеціальний інструмент для пошуку та фільтрації товарів, який дозволяє швидко знайти необхідне в каталозі маркетплейсу.



rozetka-categories.webp (30 KB)



На головних сторінках обох маркетплейсів доступний рядок пошуку у верхній частині екрану, куди ви можете ввести найменування товару, що вас цікавить. Також є можливість пошуку потрібного продукту за категоріями у лівій стороні екрану. Тут ви можете вибрати потрібну категорію, наприклад, дитячі товари та переглянути пропозиції від усіх продавців.



rozetka-filtr.webp (33 KB)



Результати пошуку можна відсортувати за різними параметрами, такими як ціна, продавець, бренд та інші особливості в залежності від товару. Розширений пошук дозволяє звузити вибірку, вказавши додаткові параметри товару, наприклад, розмір, колір, матеріал і т.д.

Також на обох платформах є можливість створювати список бажань та відстежувати ціни на додані до нього товари. Крім того, відвідувачі маркетплейсів можуть орієнтуватися при виборі товару на відгуки покупців, щоб точно не помилитися з покупкою. Загалом інструменти пошуку товарів на Prom.ua та Rozetka дозволяють швидко знайти бажаний продукт серед широкого асортименту.

Як відбувається замовлення на Пром та Розетці

Спочатку оберіть потрібний товар. Тепер ви можете відразу ж розпочати оформлення замовлення, якщо шукали лише один товар, або ж продовжити робити покупки та додати все необхідне в кошик.



rozetka-basket.webp (31 KB)



Після заповнення кошика потрібними позиціями перейдіть до оформлення замовлень Цей процес майже ідентичний на Prom.ua та на Rozetka:

  1. Надайте свою контактну інформацію;
  2. Оберіть відділення пошти або адресу доставки, а також її спосіб (Нова Пошта, Укрпошта, Meest);
  3. Оберіть спосіб оплати. Залежно від маркетплейсу та продавця це може бути оплата карткою, банківський переказ, післяплата або оплата готівкою кур'єру чи у відділенні служби доставки;
  4. на Розетці можна вказати іншого одержувача замовлення, якщо посилку забиратимете не ви самі.

Після успішного оформлення замовлення ви отримаєте підтвердження на вказану електронну адресу. Подальші деталі та інформацію про доставку можна відстежувати у власному кабінеті на сайті маркетплейсу.

Комунікація з продавцями

Обидві платформи створили спеціальні розділи, де користувачі можуть ставити запитання щодо товарів, нюансів замовлення та роботи маркетплейсу.

На Rozetka користувачі можуть спілкуватися з продавцями з приводу їхнього товару безпосередньо електронним листуванням. Для цього потрібно перейти на сторінку продавця та натиснути на кнопку «‎Задати питання продавцю».

У довідковому центрі маркетплейсу зібрані відповіді на запитання. Крім того, Rozetka зробила чат-бот у Telegram, який перевірить наявність товару, підкаже як зробити замовлення, проконсультує щодо варіантів оплати та доставки. За допомогою бота також можна зв'язатися з оператором служби підтримки.

rozetka-chat.webp (8 KB)

На Prom.ua користувачі можуть спілкуватися з продавцями через вбудований чат на сайті, який доступний на сторінці товару. Також ви можете надіслати запит менеджерам маркетплейсу, заповнивши відповідну форму.


prom-chat.webp (18 KB)



Крім того, на обох платформах є розділи відгуків, де користувачі можуть залишати коментарі та оцінювати взаємодію з продавцями. Це впливає на рейтинг продавців та допомагає вибрати найнадійніших.

Короткі підсумки

Маркетплейси подбали про те, щоб було зручно як продавцям, так і покупцям. Саме тому вони користуються такою популярністю серед тих та інших. Сподіваємося вам стало зрозуміліше, як працюють Пром та Розетка, і ви вже здійснюєте онлайн-покупки.