1. РемОнлайн
  2. Блог
  3. Прокачай
  4. Що заважає вам розвивати компанію?

Що заважає вам розвивати компанію?

Переконання власників малого бізнесу, через які він не стане великим


businessman-loosing-mind.png (181 KB)


Досвід — наш головний вчитель. Жоден трирічний курс з управління бізнесом не навчить вас тому, чому навчать навіть кілька місяців підприємництва. Але іноді замість того, аби втрачати час, гроші та нерви, виправляючи власні помилки, можна попрацювати над запобіганням факторів, що впливають на розвиток компанії. Один з таких факторів — переконання власника про те, як бізнес повинен (або не повинен) працювати.

Почнемо з найпоширенішого:


Переконання 1: Краще за мене ніхто не зробить

За статистикою 77% підприємців-початківців у перші роки діяльності відчувають вигоряння. Невміння делегувати — головна тому причина. Через бажання зробити все "правильно" та мікроменеджменту, підприємець тягне операційну частину на собі. При такому розкладі часу на стратегічне планування точно не залишиться, а отже, застій неминучий.

 


Читайте більше про те, як почати делегувати 


 

Що робити?
Мікроменеджмент — небезпечний стиль управління, який веде до нездатності співробітників приймати рішення. Помірний контроль та довіра до підлеглих — те, що допоможе вам розвивати компанію швидше.

Переконання 2: Корпоративні цінності важливі тільки для великих компаній


Ви починаєте закладати ядро ​​корпоративних цінностей в момент, коли підписуєте договір про найм першого співробітника. Якщо не позначити цінності та основоположні принципи роботи в команді з самого початку, вони все одно будуть формуватися, але хаотично та деструктивно. Навіть співробітники малих компаній в кілька чоловік повинні мати опору у вигляді корпоративних цінностей: взаємодопомоги, чесності, поваги та інших важливих для вас сенсів. Якщо ви підбираєте людей в команду, керуючись навичками, та не звертаєте увагу на те, чи поділяє він цінності вашої компанії, будуть виникати проблеми — конфлікти, сварки, злодійство. Як не крути— це фактор, що гальмує розвиток вашої справи.


Що робити?
Визначте основні цінності та транслюйте їх співробітникам на власному прикладі через відкритий діалог. Чим точніше ви визначите корпоративні цінності, коли компанія невелика, тим простіше вам і вашим співробітникам буде її розвивати. Ще жодна компанія з токсичним середовищем не добилася успіху!

Переконання 3: Обліку в таблицях достатньо


Поки Ілон Маск запускає ракети в космос, деякі підприємці й досі не знають, що таке діджиталізація, та ведуть облік клієнтів, фінансів і замовлень "на коліні". Ця модель протримається рівно до того моменту, поки клієнтів не стане більше, ніж співробітників у вашій компанії — а отже недовго. Чим швидше ви автоматизуєте облік і рутинні процеси, тим більше часу у вас залишиться на розвиток власної справи.



Що робити?
Запровадити систему обліку. Після вибору якісної, простої та зручної програми ви зможете присвячувати бiльше часу не скрупульозному зведенню цифр, а своїй роботі. РемОнлайн, наприклад, це програма для автоматизації бізнес-процесів, яка бере на себе рутину, аби співробітники могли працювати ефективніше, а керівник — мав дані, на основі яких зможе приймати вірні управлінські рішення та розвивати бізнес.



bike-repair-orders-ua.png (194 KB)


Переконання 4: Універсальні співробітники ефективніше, ніж вузькі фахівці

І рекламу налаштує, і текст напише, і з клієнтом поговорить? Чи не співробітник, а універсальний солдат. Але не варто забувати, що чим більше функції окремих співробітників переплетені, тим складніше вам буде побудувати організаційну структуру, коли бізнес почне розвиватися. Особливо коли в бізнес-процеси безпосередньо вплетений сам власник. Гібридність співробітників виправдовує себе на початкових етапах, але після — тільки створює додаткові проблеми.

Що робити?
Наймати десяток нових співробітників собі в збиток звичайно ж не варто. Але побудувати організаційну структуру, в якій кожна людина займає певне місце, а сама структура має потенціал і план розвитку на кілька років вперед — обов'язкова умова систематичного розвитку.




Переконання 5: Гроші бізнесу — мої гроші


Коли прибуток радує, виводите більше коштів на особисті потреби, а якщо на бізнес-витрати не вистачає, докидуєте зі своєї кишені? Ніхто не забирає у вас права розпоряджатися коштами на свій розсуд: ви власник і ви вирішуєте. Але змішання особистих фінансів і грошей компанії веде до того, що ви не зможете вести якісний фінансовий облік, планувати бюджет і оцінити прибутковість бізнесу.


Що робити?
Розділіть особисті та бізнес-фінанси: виводіте прибуток у вигляді запланованих дивідендів і платіть собі зарплату, відкрийте окремі рахунки та карти, ведіть облік особистих надходжень по окремих статтях. Чіткий та систематичний фінансовий облік допоможе вам розвивати компанію швидше.



Головне, пам'ятайте: будь-яке переконання можна пропрацювати. Чим швидше ви це зробите, тим менше помилок на непростому підприємницькому шляху зробите. А наші статті в цьому допоможуть — підписуйтесь на оновлення блогу та Телеграм-канал блогу Прокачай, щоб жодної не пропустити.

comments powered by Disqus