3 хвилини

Бізнес у кризу: ідеї та особливості роботи

Нинішня економічна криза — одне з найважчих випробувань, з якими довелося зіткнутися бізнесу за останні роки. Багато компаній були змушені закритися, а багато інших всіма силами намагаються втриматися на плаву. Якщо ви хочете відкрити свій бізнес у 2022 році або зберегти компанію, що вже працює, дізнайтеся про особливості ведення бізнесу в кризу з нашої статті.

Як зберегти бізнес під час кризи

Навіть під час кризи у підприємців є можливість розпочати новий бізнес або змінити існуючий для задоволення потреб, що змінилися. Зробивши деякі кроки, ви можете збільшити свої шанси пережити шторм і зберегти свій бізнес на плаву. Бізнес буде прибутковим навіть у кризу, якщо ви…

 

Ретельно вивчіть свої витрати та подивіться, де ви можете їх скоротити. Кожна копійка на рахунку, коли ви намагаєтеся зберегти свій бізнес на плаву у важкі для економіки часи. Шукайте способи скоротити витрати без шкоди для якості вашого продукту чи послуги.

Знайдіть державні програми або гранти, які можуть допомогти вам у цей важкий час. Часто державні служби розробляють низку програм для допомоги малим підприємствам пережити економічні бурі.

Спробуйте збільшити свій дохід, знаходячи нових клієнтів або продаючи більше існуючій клієнтській базі. Відкривати нові напрямки в кризу може бути страшно, але це саме те, що допоможе збільшити прибуток або хоча б зберегти його колишній рівень.

Будьте готові до важких рішень. Іноді єдиний спосіб зберегти свій бізнес на плаву під час економічної кризи — зробити важкий вибір. Можливо вам доведеться звільнити частину персоналу або закрити деякі напрямки роботи. Це важкі рішення, але можуть бути необхідні забезпечення стабільної роботи компанії.

Підготуйте план. Одна з найважливіших речей, яку ви можете зробити, щоб підготуватися до кризи, — скласти план. Він має включати пункти кризового реагування у разі різних сценаріїв розгортання кризових ситуацій. Переконайтеся, що всі співробітники знають про плани і свою роль в них.


Спілкуйтесь зі своєю командою. Ефективна комунікація має вирішальне значення у кризовій ситуації. Тримайте канали зв'язку відкритими, щоб вони могли швидко обмінюватися інформацією та оновленнями у міру розвитку ситуації. І не мовчіть про проблеми. Тільки разом із командою ви зможете їх вирішити.

Який бізнес відкрити у кризу?

Незважаючи на економічну ситуацію, на ринку існує ще багато можливостей для тих, хто хоче розпочати шлях дорогою підприємництва. Ось кілька ідей для бізнесу кризових часів:

  1. Інтернет-магазин
    Електронна комерція розвивається, незважаючи ні на що. Все більше людей роблять покупки онлайн — це зручно і часто дешевше, ніж покупка у звичайному магазині. Якщо ви маєте що продавати, подумайте про відкриття власного інтернет-магазину.

    Для старту потрібно небагато: комп'ютер, доступ до інтернету, постачальник та місце для зберігання товарів (наприклад, будь-яка кімната у квартирі). Звичайно, пізніше можуть знадобитися додаткові вкладення, наприклад, на рекламу або розширення асортименту. Але на початковому етапі вам буде цілком достатньо мінімальних вкладень
    .
  2. Служба доставки
    Ще один бізнес, що набирає популярності, — доставка готової їжі, посилок, документів та інших товарів по місту. Головне тут грамотна організація: чітке дотримання термінів, висока якість роботи та гарні відгуки клієнтів.

    Якщо все вийде, через якийсь час у вас обов'язково з'являться постійні клієнти, які користуватимуться лише вашими послугами, що приноситиме щоденний стабільний дохід. А при відкритті такого бізнесу багато не треба — транспортний засіб та сервіс, з якого ви отримуватимете заявки.
  3. Кав'ярня або "фудтрак"
    Фудтрак – це маленьке кафе на колесах. Інакше кажучи, мобільне кафе, яке може розташовуватися будь-де: біля офісних будівель, будівництв або парків. Головне вибрати місце та формат вашого міні-закладу (наприклад, кава, фаст-фуд або здорове харчування).

    Звичайно, цей вид бізнесу вимагає значних початкових вкладень – вам доведеться купити чи орендувати відповідний транспортний засіб та обладнати його всім необхідним. Але якщо все зробити правильно, через якийсь час ви обов'язково отримаєте гарний прибуток без шкоди для бізнесу під час кризи! І ще одна перевага такого підприємства у тому, що воно не потребує спеціальних дозволів та ліцензій для діяльності на відміну від стаціонарних кафе.
  4. Навчання
    Цей вид діяльності актуальний у будь-який час, але в кризу особливо: багато людей намагаються заощадити на освіті, тому шукають спосіб навчитися нової професії за мінімальних вкладень. Якщо ви маєте якусь навичку чи вміння, сміливо навчайте цьому інших!

    Ремонт, науки, прикладне мистецтво — все це може стати добрим джерелом прибутку для вас, як для експерта. Знайти учнів можна як серед друзів та знайомих, так і за допомогою оголошень в інтернеті або у спеціальних освітніх організаціях. І не забувайте про рекламу: вона допоможе вам залучити нових клієнтів.
  5. Ремонт
    У кризові часи люди заощаджують на покупці техніки, а ламатися вона не припиняє. Якщо ви вмієте лагодити телефони, планшети, електрочайники та холодильники, це може стати чудовим способом заробити.

Дізнайтесь більше про те, як відкрити свій бізнес

Що потрібно для відкриття бізнесу під час кризи?

Звичайно, розпочати бізнес ніколи не буває легко, а в кризу це потребує ще більших зусиль. Але якщо у вас є хороша ідея, і ви готові попрацювати, зробити це можна. Ось кілька порад, які допоможуть розпочати бізнес у кризу:

1. Проведіть дослідження
Перш ніж почати будь-який бізнес, важливо провести дослідження і переконатися, що ваш продукт або послуги потрібні. Це особливо актуально у кризовій ситуації, коли люди можуть скорочувати свої витрати. Тому знайдіть час, щоб вивчити свій цільовий ринок перед запуском.

2. Мінімізуйте витрати
При відкритті бізнесу за умов кризи важливо підтримувати низький рівень витрат зі старту. Відмовтеся від традиційних офісних приміщень, використовуйте дешевші маркетингові канали просування та шукайте інші способи, які допоможуть максимально знизити накладні витрати на перший час.

3. Будьте гнучкими
Будь-яка криза – це непередбачуваність. У кризовій ситуації все може швидко змінитись, тому важливо бути гнучким у своїх планах. Наприклад, якщо хочете відкрити фізичний магазин, розгляньте можливість роботи онлайн. Гнучкість допоможе вам пристосуватися до зміни ситуації та забезпечить життєздатність вашого бізнесу.

4. Зосередьтеся на головних цілях
За часів кризи легко ув'язнути у повсякденних завданнях ведення бізнесу та гасінні “пожеж”, упускаючи з уваги довгострокові цілі. Але якщо ви триматимете їх у центрі уваги, це допоможе вам зосередитися на тому, що важливо, і витримати будь-які бурі, які зустрічаються на вашому шляху.

5. Обзавіться корисними інструментами
Щоб успішно запуститися у складні часи, керівнику важливо оптимізувати бюджет компанії, прибрати зайві витрати і зрозуміти, на що краще витрачати гроші, а які витрати поки що обмежити. Для ведення бізнесу потрібна система обліку.

Система обліку RemOnline, наприклад, відкриває доступ до аналітичних звітів, які дозволять вам оптимізувати бюджет та процеси компанії.


Звіт про рух коштів із розбивкою за статтями витрат і доходів допоможе скоротити зайві витрати.



cashflow-ua.webp (63 KB)

Звіт Аналіз Асортименту дозволить вкладати лише у товари, які дійсно потрібні вашим клієнтам, та не заморожувати бюджет на складі.



assortment-analisys-ua.webp (95 KB)

Аналітичний звіт у зручному форматі графіків відображає динаміку змін ключових показників бізнесу та дозволяє виявити точки зростання.



analytical-report-ua.webp (29 KB)

6. Зверніться за порадою до експерта
Пам'ятайте, що ви не одні, і завжди можете звернутися за допомогою до більш досвідченого підприємця. Наприклад, попросити про платну консультацію фахівця, який зможе допомогти вам розібратися у ситуації. Така зустріч точно буде цікавою для вас і принесе користь вашому бізнесу. 

7. Пам'ятайте про своїх клієнтів
У кризу важливо тримати своїх клієнтів у центрі уваги. Вони можуть зіткнутися зі своїми власними проблемами через ситуацію, тому зробіть все можливе, щоб підтримати їх: запропонуйте більш гнучкі умови оплати, знижки або іншу допомогу. Від лояльності ваших клієнтів залежить, чи залишаться вони з вами, коли криза закінчиться.

8. Залишайтесь позитивними
Під час економічної кризи нормально почуватися пригніченим. Але постарайтеся зберігати позитивний настрій та думати про майбутнє. Пам'ятайте, що це лише тимчасова невдача, яка згодом перетворитися на цінний досвід. Зосередження уваги на позитивних моментах допоможе вам продовжувати рухатися вперед, незважаючи на труднощі.

Початок бізнесу — справа нелегка, але це можна зробити навіть у розпал кризи. Проводячи дослідження, знижуючи витрати, виявляючи гнучкість, підвищуючи стійкість та зосереджуючись на своїй місії, ви можете збільшити свої шанси на успіх.

Що вигідно виробляти у 2022 році

Щоб відкрити своє виробництво в кризу, підприємці повинні враховувати два ключові фактори: виробничі витрати і здатність задовольняти вимоги клієнтів, що швидко змінюються.


Перший чинник, — витрати виробництва, визначається типом використовуваної технології виробництва, наявністю сировини та витратами на оплату праці. Щоб отримувати прибуток, вам потрібно використовувати технології, які мінімізують виробничі витрати і виробляють високоякісний продукт. Крім того, ви повинні мати доступ до сировини за адекватною ціною та доступ до кваліфікованої робочої сили.


Другий фактор — здатність задовольняти запити клієнтів, що змінюються, — не менш важливий. У кризові часи підприємства повинні мати можливість швидко адаптувати свої продукти та послуги для задоволення постійно мінливих потреб та переваг клієнтів. Ви також повинні мати чітке уявлення про тенденції споживання, щоб передбачити майбутній попит на товар.

Звертаючи увагу на ці два фактори, підприємці зможуть краще визначити, виробництво яких товарів з найбільшою ймовірністю буде прибутковим у 2022 році.

Який бізнес відкрити під час кризи: висновки

Світова економічна ситуація постійно змінюється, а разом із розвитком з'являються нові виклики. Різні форми криз можуть вплинути на компанії будь-якого розміру.

Хоча неможливо передбачити, коли і як вибухне криза, а також як це позначиться на вашому бізнесі, є кілька кроків, які ви можете зробити, щоб допомогти своєму бізнесу пережити бурю. Це планування, відкрита комунікація та оптимізація процесів та витрат.

Нинішня економічна криза є непростим часом для бізнесу, але важливо пам'ятати, що ви не самі. Кожна криза колись закінчується, перетворюючись на безцінний досвід для підприємця