4 хвилини

Бізнес нерухомість: оренда або купівля?

На вибір стратегії може впливати кілька чинників: вартість приміщення, рух грошових коштів, поточні витрати, податкові зобов'язання та інші показники. Давайте разом розглянемо плюси та мінуси двох шляхів, купівлі й оренди, аби вам було простіше обрати правильний.

Купівля нежитлового приміщення: плюси та мінуси

Інвестиції в нерухомість — гарний спосіб заробити, оскільки реалії ринку показують, що її вартість з кожним роком зростає. Не кажучи вже про те, що власник може розпоряджатися нею, як хоче. 

Є ще плюси:

Купівля бізнес нерухомості означає, що ви можете прогнозувати свої витрати на довгі роки вперед, навіть якщо взяли іпотеку: на відміну від орендної плати іпотечна ставка фіксована.

Більш того, власники комерційної нерухомості можуть використовувати її як джерело додаткового доходу: здавати в оренду повністю або частково, якщо площа дозволяє. Але, як і будь-які великі вкладення, купівля комерційної нерухомості несе певні ризики.

 

З мінусів можна виділити:

Перш за все, купівля комерційної нерухомості — це великі вкладення. Навіть якщо мова йде про іпотеку, початковий внесок може сягати 30% від вартості приміщення. Це великі гроші, які потрібно віддати одразу.

Не кажучи вже про затяжний процес купівлі. З моменту, коли ви знайдете ідеальне приміщення, до оформлення всіх документів можуть пройти місяці. Це проблема, якщо терміни підтискають і треба в'їхати швидше.

Хоча власна нерухомість дає певну свободу, є і відповідальність: управління, утримання, ремонт і технічне обслуговування ви будете покривати зі своєї кишені.

Крім того, якщо вам коли-небудь потрібно буде продати комерційне приміщення, його ліквідність може впасти та ви отримаєте менше, ніж вклали. Наприклад, через погіршення інфраструктури або забудови.

+ -

     Повний контроль

     Зростання вартості

     Додатковий дохід від оренди

     Авансовий платіж

     Труднощі з отриманням іпотеки

     Штрафи за дострокове погашення кредиту

     Можлива втрата ліквідності приміщення

Дуже часто замість того, аби вилучати гроші з обігу компанії, підприємці намагаються отримати кредити на комерційну нерухомість. Фізичній особі цілком можливо отримати іпотеку, аби інвестувати кошти не в оренду, а в купівлю власного приміщення. Важливо лише розібратися в тонкощах.

Іпотека на комерційну нерухомість

Іпотечне кредитування для пп — поширений вид позики, який можуть отримати керівники та власники своєї справи. Але потрібно не забувати, що в разі банкрутства погасити борг потрібно буде за рахунок власного майна.

Також не всі індивідуальні підприємці можуть отримати іпотечне кредитування комерційної нерухомості. Кандидат на подібного роду кредит повинен відповідати певним вимогам:

 

  • Мати громадянство України
  • Бути не молодше 21 року та не старше 65 років на момент повного погашення кредиту
  • Не мати боргів перед податковою службою та державою
  • Мати гарну кредитну історію
  • Не бути банкрутом

 

Отримання іпотеки для юр осіб — простіший процес через час ліквідації, яка для юрособи може тягнутися місяцями на відміну від ПП, який може зробити це дуже швидко. Тобто до них просто більше довіри у банків. Саме тому отримати комерційну іпотеку юрособам набагато простіше.

Якщо після вищесказаного купити нежитлове приміщення вже не здається вам гарною ідеєю або просто не підходить, радимо не списувати з рахунків оренду, яка теж має свої переваги.

Оренда нежитлового приміщення: плюси та мінуси

Оренда приміщення — зручний варіант для підприємців-початківців. "Молодий" бізнес змінюється в міру свого розвитку, тому можливість періодично міняти й сам простір має більше сенсу, ніж його купівля для довгострокового використання.

Також плюсом є те, що оренда доступна будь-якій людині незалежно від статусу та фінансових можливостей. Для оренди приміщення не потрібно великих сум, крім орендної плати та застави орендодавцю. А якщо орендар — платник податку на загальних підставах, він має право включити оренду до витрат і тим самим скоротити суму своїх податкових зобов'язань.

А найголовніше, пошук і оформлення оренди буде займати набагато менше часу, ніж купівля.

Недоліки у оренди нерухомості теж є. І найголовніший з них — відсутність стабільності. Витрати на оренду не є фіксованими, і орендодавці мають право збільшувати орендну плату щороку. Договір на оренду приміщення допоможе лише врегулювати, на скільки.

Також оренда — це щомісячна витрата. Ви витрачаєте гроші, а не інвестуєте. При цьому правила теж встановлюєте не ви, а орендодавець. Це означає, що ви не зможете робити з приміщенням все, що хочете, і будь-які зміни потрібно попередньо обговорювати.

+ -

     Вибір ліквідного приміщення

     Податкові пільги за видатками на нерухомість

     Можливість залишити приміщення

     Фінансова доступність

     Не фіксована орендна плата

     Неможливість отримати пасивний дохід

     Немає контролю над простором

Висновки

Вибір вірної стратегії залежить від стартового капіталу, бізнес-моделі, планів і швидкості розвитку компанії. Як у купівлі, так і у оренди приміщення під офіс або будь-який інший бізнес є свої плюси та мінуси, на які треба зважати перед тим, як прийняти рішення. Сподіваємося, що наш матеріал допоміг вам це зробити.