Бізнес нерухомість: оренда або купівля?
На вибір стратегії може впливати кілька чинників: вартість приміщення, рух грошових коштів, поточні витрати, податкові зобов'язання та інші показники. Давайте разом розглянемо плюси та мінуси двох шляхів, купівлі й оренди, аби вам було простіше обрати правильний.
Купівля нежитлового приміщення: плюси та мінуси
Інвестиції в нерухомість — гарний спосіб заробити, оскільки реалії ринку показують, що її вартість з кожним роком зростає. Не кажучи вже про те, що власник може розпоряджатися нею, як хоче.
Є ще плюси:
Купівля бізнес нерухомості означає, що ви можете прогнозувати свої витрати на довгі роки вперед, навіть якщо взяли іпотеку: на відміну від орендної плати іпотечна ставка фіксована.
Більш того, власники комерційної нерухомості можуть використовувати її як джерело додаткового доходу: здавати в оренду повністю або частково, якщо площа дозволяє. Але, як і будь-які великі вкладення, купівля комерційної нерухомості несе певні ризики.
З мінусів можна виділити:
Перш за все, купівля комерційної нерухомості — це великі вкладення. Навіть якщо мова йде про іпотеку, початковий внесок може сягати 30% від вартості приміщення. Це великі гроші, які потрібно віддати одразу.
Не кажучи вже про затяжний процес купівлі. З моменту, коли ви знайдете ідеальне приміщення, до оформлення всіх документів можуть пройти місяці. Це проблема, якщо терміни підтискають і треба в'їхати швидше.
Хоча власна нерухомість дає певну свободу, є і відповідальність: управління, утримання, ремонт і технічне обслуговування ви будете покривати зі своєї кишені.
Крім того, якщо вам коли-небудь потрібно буде продати комерційне приміщення, його ліквідність може впасти та ви отримаєте менше, ніж вклали. Наприклад, через погіршення інфраструктури або забудови.
+ | - |
Повний контроль Зростання вартості Додатковий дохід від оренди
|
Авансовий платіж Труднощі з отриманням іпотеки Штрафи за дострокове погашення кредиту Можлива втрата ліквідності приміщення |
Дуже часто замість того, аби вилучати гроші з обігу компанії, підприємці намагаються отримати кредити на комерційну нерухомість. Фізичній особі цілком можливо отримати іпотеку, аби інвестувати кошти не в оренду, а в купівлю власного приміщення. Важливо лише розібратися в тонкощах.
Іпотека на комерційну нерухомість
Іпотечне кредитування для пп — поширений вид позики, який можуть отримати керівники та власники своєї справи. Але потрібно не забувати, що в разі банкрутства погасити борг потрібно буде за рахунок власного майна.
Також не всі індивідуальні підприємці можуть отримати іпотечне кредитування комерційної нерухомості. Кандидат на подібного роду кредит повинен відповідати певним вимогам:
- Мати громадянство України
- Бути не молодше 21 року та не старше 65 років на момент повного погашення кредиту
- Не мати боргів перед податковою службою та державою
- Мати гарну кредитну історію
- Не бути банкрутом
Отримання іпотеки для юр осіб — простіший процес через час ліквідації, яка для юрособи може тягнутися місяцями на відміну від ПП, який може зробити це дуже швидко. Тобто до них просто більше довіри у банків. Саме тому отримати комерційну іпотеку юрособам набагато простіше.
Якщо після вищесказаного купити нежитлове приміщення вже не здається вам гарною ідеєю або просто не підходить, радимо не списувати з рахунків оренду, яка теж має свої переваги.
Оренда нежитлового приміщення: плюси та мінуси
Оренда приміщення — зручний варіант для підприємців-початківців. "Молодий" бізнес змінюється в міру свого розвитку, тому можливість періодично міняти й сам простір має більше сенсу, ніж його купівля для довгострокового використання.
Також плюсом є те, що оренда доступна будь-якій людині незалежно від статусу та фінансових можливостей. Для оренди приміщення не потрібно великих сум, крім орендної плати та застави орендодавцю. А якщо орендар — платник податку на загальних підставах, він має право включити оренду до витрат і тим самим скоротити суму своїх податкових зобов'язань.
А найголовніше, пошук і оформлення оренди буде займати набагато менше часу, ніж купівля.
Дізнайтеся більше про оренду комерційної нерухомості
Недоліки у оренди нерухомості теж є. І найголовніший з них — відсутність стабільності. Витрати на оренду не є фіксованими, і орендодавці мають право збільшувати орендну плату щороку. Договір на оренду приміщення допоможе лише врегулювати, на скільки.
Також оренда — це щомісячна витрата. Ви витрачаєте гроші, а не інвестуєте. При цьому правила теж встановлюєте не ви, а орендодавець. Це означає, що ви не зможете робити з приміщенням все, що хочете, і будь-які зміни потрібно попередньо обговорювати.
+ | - |
Вибір ліквідного приміщення Податкові пільги за видатками на нерухомість Можливість залишити приміщення Фінансова доступність |
Не фіксована орендна плата Неможливість отримати пасивний дохід Немає контролю над простором |
Висновки
Вибір вірної стратегії залежить від стартового капіталу, бізнес-моделі, планів і швидкості розвитку компанії. Як у купівлі, так і у оренди приміщення під офіс або будь-який інший бізнес є свої плюси та мінуси, на які треба зважати перед тим, як прийняти рішення. Сподіваємося, що наш матеріал допоміг вам це зробити.