7 хвилин

Вся правда про маркетплейси: як на них продавати

Аналітики прогнозують, що маркетплейси у 2022 році охоплять 40% світового ринку онлайн-торгівлі. Тому розміщення товару на торгових майданчиках, де сучасні клієнти можуть і хочуть робити покупки, у кілька разів підвищує прибуток від продажів. Давайте розберемося, як вийти на ринок електронної комерції малому бізнесу та яку платформу для цього краще обрати.

Що таке маркетплейси

Маркетплейс – це онлайн платформа, на якій виробники та дистриб'ютори пропонують свої товари, а процеси маркетингу, продажу, логістики та відправлення контролюються третьою стороною за комісійні. Простіше кажучи, це велика онлайн-вітрина, де ви пропонуєте свої товари поруч із десятками конкурентів через посередників.

Продаж на маркетплейсах має багато переваг:

Зростання товарообігу. Маркетплейси приводять клієнтів. Все, що потрібно від вас — заповнити картки товарів і вчасно робити відправку (або вивантаження товару на склад маркетплейсу, залежить від умов співпраці).

Видимість. Багато покупців використовують маркетплейси для пошуку потрібних товарів і почуваються впевненіше, купуючи їх на відомих торгових майданчиках, а не в незнайомих маленьких магазинчиках. Якщо ви поки що не можете похвалитися сильним брендом і знаходитеся на етапі розвитку бізнесу, завдяки маркетплейсам ви зможете отримати більшу видимість та потік клієнтів. 

Нові клієнти. На відміну від магазину, який націлений на конкретну цільову аудиторію, по інтернет-майданчиках шукають люди різного віку, статей та соціальних класів. Торгівля на маркетплейсах дозволяє залучити клієнтів, з якими ви ніколи раніше не перетиналися, протестувати попит та відкрити нові напрямки.

Зниження маркетингових витрат. Вам не потрібно самостійно налаштовувати рекламні кампанії та вкладати бюджет у маркетинг. Маркетплейс генерує трафік та залучає аудиторію самостійно. 

Омніканальні продажі. Ви можете вести продаж на маркетплейсах паралельно до основної діяльності, поєднуючи кілька каналів збуту. Щоб не витрачати додаткові ресурси на обслуговування продажів з кількох каналів (сайту та маркетплейсу, наприклад), можете синхронізувати їх за допомогою системи обліку.

RemOnline легко інтегрується з популярними маркетплейсами, що дозволяє синхронізувати фізичний склад та інтернет-замовлення, зводить всі заявки в єдину базу та спрощує ведення онлайн-торгівлі.

integrations-marketplace-ua.png (70 KB)

Крім очевидних переваг, бізнес на маркетплейсах має ряд мінусів. 

Конкуренція. На відміну від власного інтернет-магазину, де вся увага покупця спрямована на ваш товар, в одному маркетплейсі можуть бути десятки компаній, подібних до вашої. Як і у випадку з пошуковими системами в інтернеті, на торгових майданчиках одні товари виділяються серед інших залежно від алгоритмів платформи, на які ви не завжди можете впливати.

Немає повторного продажу. Співпрацюючи з маркетплейсами, ви не зможете використовувати інструменти ремаркетингу, аби повертати отриманих клієнтів знову. Навіть якщо ваш товар знадобиться покупцю ще раз, він піде у пошуковий рядок платформи, а не до вас.  

Нема лояльних клієнтів. Розміщуючи товар на онлайн-майданчику, ви не працюєте на власний бренд, ви працюєте на ім'я маркетплейсу. Тому покупець не сприймає ваш бізнес як окремий, а всі регалії від якості товару віддасть маркетплейсу, на якому його знайшов. 

Перед тим, як стати продавцем на Prom або OLX, давайте разом розберемося, якому типу бізнесу підходить подібна співпраця. Сміливо можете йти на маркетплейси, якщо ви:

1. Підприємець-початківець 
Якщо у вас немає досвіду у логістиці та маркетингу, можете розмістити товари на маркетплейсі, аби почати заробляти. 

2. Займаєтесь бізнесом у сфері послуг
Паралельний продаж супутніх товарів та аксесуарів допоможе збільшити прибуток. 

3. Розвиваєте товарний бізнес
Розміщуючи товар на маркетплейсах, ви зможете протестувати попит, знайти свою нішу та збільшити товарообіг. 

А головне, вигідно робити це зараз, поки український ринок електронної комерції перебуває в активній фазі зростання, а великі платформи виборюють лідерство, вкладаючи бюджет у розвиток і своїх продавців. 

Як обрати товар для продажу

Вийти на маркетплейс може практично кожен. А ось визначити, що можна продати в інтернеті швидко та з найбільшим профітом не так просто. Аби не вкладати бюджет у невідомість, ретельно вивчіть питання трендів товарного бізнесу та попит на конкретну категорію товару на обраному маркетплейсі:

1. Скористайтеся сервісами аналізу продажів на маркетплейсах.

2. Вивчіть розділи “Бестселерів” та товари з високою позицією у видачі.

3. Додайте на платформу мікропартії, щоб протестувати попит на новий товар перед закупівлею/виробництвом партії більше.

Висновки

Присутність на маркетплейсах є обов'язковою для всіх, хто має відношення до продажу споживчих товарів. Проаналізуйте купівельні тренди та умови співпраці з платформою, перш ніж зробити вибір та розмістити на ній сторінку своєї компанії — тоді така співпраця буде точно успішною. Цього вам і бажаємо!