1. РемОнлайн
  2. Блог
  3. Прокачай
  4. "Вони не працюють!" — 5 переконань керівника, які вбивають мотивацію персоналу

"Вони не працюють!" — 5 переконань керівника, які вбивають мотивацію персоналу



"Вони не працюють!" — 5 переконань керівника, які вбивають мотивацію персоналу



Задоволений співробітник працює ефективно, а значить робить роботодавця багатшими. Не всі керівники це розуміють і часто своїми руками гасять ініціативу, продуктивність та ідеї співробітників. Вірніше не руками, а своїми переконаннями. Якщо ламаєте голову думками, як підвищити мотивацію, перевірте, чи не грішите ви одним з них:


1. Я ж і так плачу зарплатню, навіщо потрібна мотивація на роботі!?

 

Більшість керівників малого бізнесу вважає, що вчасно виплачена зарплата та пільги — це і є чинники мотивації, які допоможуть стимулювати працівників.

При цьому, опитування близько 1,2 мільйона співробітників малих і середніх компаній, проведене Sirota Survey Intelligence кілька років тому показує, що у 85% випадків мотивація співробітників падає після перших 6 місяців роботи та продовжує стрімко падати при відсутності правильної системи мотивації.

Тому якщо хочете, аби співробітники не відсиджувалися у майстерні без сенсу та не задивлялися на інші компанії через кілька місяців роботи у вашій, використовуйте...

  • Додаткові бонуси за кращу роботу. Робіть нарахування за швидку обробку заявок, термінове закриття замовлень або гарне обслуговування клієнтів, аби підвищити стандарти та стимулювати співробітників

  • Особиста карта розвитку. Визначте для кожної позиції навички, які співробітник повинен освоїти, аби перейти на новий рівень зарплати. Цим ви забезпечите і зростання професіоналізму персоналу, і мотивацію працювати краще

  • Оплата не часу, а ефективності. Встановіть нарахування зарплати не за робочий час та тривалість зміни, а завдання, які за цей час були виконані.

 

А щоб не загубитися у розрахунках, налаштуйте автоматичне нарахування зарплати у системі обліку. У РемОнлайн, наприклад, існує більше 8 гнучких сценаріїв нарахування зарплати, які допоможуть вам заощадити час і уникнути помилок у розрахунках.



8 гнучких сценаріїв нарахування зарплати



2. Гарний майстер повинен вміти і ремонт зробити, і техніку продати, і підсобку прибрати

 

У малих компаніях співробітники часто виступають в ролі універсальних солдатів, які повинні вміти та хотіти виконати всі незакриті завдання. Якщо вас не влаштовує мотивація співробітників, перевірте, чи не очікуєте ви від них занадто багато?

Погано розмежовані та неописані посадові обов'язки співробітників призводять до:

→ невідповідності очікуванням щодо результатів роботи,
розпорошення між завданнями,
відсутності ефективності та стимулу працювати краще. 

Аби цього уникнути, чітко пропишіть всі обов'язки окремих посад (якщо треба, створіть нові), знайомте з ними співробітників при прийомі на роботу та нагадуйте собі, щоб випадково не повісити на комірника обслуговування клієнтів.


3. Навіщо хвалити за роботу, яка входить в посадові обов'язки?

 

Ви можете нескінченно пишатися своїми співробітниками, але який в цьому толк, якщо вони про це не знають? Похвала керівника — це один з найважливіших факторів нематеріальної мотивації співробітників, і ось, чому.

Ніщо так не мотивує в роботі, як усвідомлення своєї цінності та важливості. Ігнорування досягнень співробітників може змусити їх відчути протилежне. І створить велику ймовірність того, що вони будуть шукати роботодавця, який побачить та усвідомить їх професійну цінність.

Тому не треба недооцінювати важливість слів, навіть якщо ваші співробітники — неотесані майстри в засмальцьованих костюмах :) В цьому вам допоможуть: 

  • Регулярні планерки
  • Конкурс на кращого співробітника тижня або місяця
  • Особисті зустрічі зі співробітниками та відділами.


4. Вони без мене нічого не зроблять нормально

 

Керівникам буває складно відпустити контроль, особливо на перших порах існування бізнесу. Це не дивно, адже за роботу кожного співробітника відповідає ім'я компанії. Проте недовіра знижує продуктивність і творчий потенціал всієї команди, а також прямим шляхом веде до відсутності мотивації. Як знайти баланс?

Наступного разу, коли ви зрозумієте, що занадто часто лізете в роботу співробітників, згадайте, чому ви їх найняли: аби розвантажити себе та розвивати свою справу. Дайте своїм співробітникам простір і право приймати рішення та довіряйте їхній компетентності.

Але! Аби відчувати себе спокійніше та вберегти від можливих махінацій, контролюйте їхні дії не напряму, а за допомогою системи обліку. За допомогою РемОнлайн, наприклад, ви можете:

  • відслідковувати всі дії співробітників у програмі,
  • контролювати час логування у програму (початок роботи),
  • відслідковувати ключові показники компанії за день в додатку керівника та багато іншого.



журнал подій ремонлайн



5. Нематеріальна мотивація співробітників — це для корпорацій

 

Зробили надбавку до зарплати, а через кілька місяців ефективність співробітників повернулася на той же рівень? Після підвищення грошової винагороди часто можна спостерігати ефект "спадаючої радості".

А все тому, що фінансове благополуччя — важлива складова повноцінного та щасливого життя кожної людини, але не єдина. І якщо ви думаєте, що гроші — основний фактор мотивації, швидше за все ви маєте рацію. Просто варто додати також нематеріальне стимулювання персоналу:

  • Спільний перегляд футболу та піца за рахунок компанії раз на місяць,
  • Купони на обслуговування у барбершопі у вашого приятеля,
  • Покриття вартості проїзду до роботи для співробітників, які працюють більше 6 місяців,
  • Оплата курсів підвищення кваліфікації та інші приємні бонуси.

Тому коли думаєте, як похвалити людину за працю, не забувайте про нематеріальні заохочення. Часом навіть дрібниці дуже позитивно діють на атмосферу в команді та задоволення співробітників.



Як мотивувати співробітників: висновки

З усього перерахованого вище можна зробити висновок, що ефективність персоналу залежить від таких факторів:

  1. Продумана система матеріальної мотивації.
  2. Чітке розмежування посадових обов'язків.
  3. Похвала з боку керівника.
  4. Делегування та помірний контроль.
  5. Нематеріальна мотивація співробітників.

Якщо ці пункти далекі від реальності у вашій компанії, радимо переглянути погляди та, нарешті, побудувати ефективну систему мотивації у своїй компанії, аби співробітники радували енергійністю та продуктивністю. Цього вам і бажаємо!

comments powered by Disqus