5 хвилин

Використання qr кодів у бізнесі

Все частіше й частіше QR-коди з'являються на банерах і журнальних сторінках, в ресторанах і метро, на сайтах і в магазинах. Давайте разом розберемося, навіщо вони потрібні та як можуть бути корисні малому бізнесу.

Що таке QR-код

QR-код (quick response code) — це тип штрих-коду; двомірний код, який містить 7089 символів закодованої інформації. А це, на хвилиночку, у 235 разів більше за звичайний штрих-код, який містить всього 30 символів.


QR-код може містити в 235 разів більше символів, ніж звичайний одновимірний штрих-код



Це було головною причиною його винаходу. У 1994 році в Японії QR-код придумали та використовували в автомобільній промисловості для того, аби збільшити обсяг зашифрованих даних на одному носії. Але технологія швидко поширилася по всьому світу та стала популярною в інших сферах через можливість швидкого зчитування інформації та її ємності.

У QR-коді інформація кодується чотирма стандартними системами: двійковою, числовою, літерно-числовою та китайськими ієрогліфами. Але, як ви могли здогадатися, кодувати вручну не доведеться — сучасні сервіси допомагають створювати QR-коди на основі отриманої інформації за лічені секунди.

Головна особливість QR-коду (і головна перевага над звичайними штрих-кодами) полягає в тому, що він легко розпізнається навіть на пошкодженій поверхні (до 30%). Це відбувається тому, що сканери зчитують QR-код як двовимірне зображення завдяки квадратам, які розташовуються в трьох кутах коду - вони допомагають оптимізувати його розмір та орієнтацію.

Якого розміру має бути QR код?

Від розміру елементів (пікселів QR-коду) залежить те, з яким успіхом його зможуть зчитувати різні пристрої. Наприклад, старіші моделі телефонів зчитують QR-коди від 32 мм. Сучасні пристрої можуть рахувати код від 26 мм. Аби охопити якомога більше аудиторії, зробіть розмір QR-коду оптимальним для всіх пристроїв. Правильний розмір також впливає швидкість зчитування.

Для наочності спробуйте відсканувати цей код самостійно. Стандартна камера iPhone розпізнає його за 2 секунди.



qr-code.gif (1 KB)

Види QR-кодів

Існує два види QR-кодів.

Статичний QR-код — інформація в ньому закодована без можливості зміни. Це означає, що дані (посилання, контакти, текстову інформацію), які ви зашифруєте в конкретному QR-коді, залишаться там назавжди. Такий тип підходить для поширення незмінної інформації.

Наприклад, якщо ви надрукуєте листівки з адресою кав'ярні та роздасте 100 штук біля метро, ​​а потім зміните адресу, ці 100 людей швидше за все прийдуть за старою адресою.

Наскільки це виграшний варіант? У столітті інформаційних технологій, коли масиви даних переробляються, модифікуються та поширюються швидше, ніж ви читаєте цю пропозицію, потрібно бути гнучкою. Тому краще використовувати динамічні QR-коди.

Динамічний QR-код – після сканування посилання веде вас на сторінку (мікролендинг, наприклад), яка вже перенаправляє безпосередньо на потрібну сторінку з інформацією. На ній розміщують всі потрібні посилання та аналітику, аби відстежувати шлях клієнта. Це означає, що ви можете створити один динамічний QR-код та змінювати зміст хоч щодня.

Наприклад, після того, як ви роздали ті 100 брошур зі статичним QR-кодом, ви зрозуміли, що схибили, та зробили новий динамічний QR-код і нові 100 листівок. Тепер навіть якщо ваша кав'ярня на колесах переміщатиметься по всьому місту, людина з листівкою зможе її знайти, адже адресу, зашиту в QR-код, ви можете постійно актуалізувати.

Так як технології не стоять на місці, з'являються нові та нові способи привернути увагу клієнтів за допомогою QR-кодів. Деякі компанії використовують не стандартні чорно-білі наліпки, а яскраві дизайнерські рішення, що відображають візуальну складову бренду. Їх можна назвати окрему групу.

Брендований QR-код — це всіма улюблений "qr код з картинкою". Він відрізняється від стандартного лише тим, що містить брендовані елементи: логотип та корпоративні кольори. Такий код можна згенерувати у простих програмах на основі своїх макетів або замовити в агентстві, якщо у вас ще не вирішене питання візуальної айдентики.



qr-lacoste.jpeg (53 KB)

Використання qr кодів у бізнесі

У QR-код можна зашити не лише адресу компанії. Їхнє використання відкриває величезний пласт можливостей для бізнесу. Давайте розбиратися, яких саме.

Як альтернативний спосіб оплати

За статистикою, в 2020 році частка платежів по карті становить 86%, що на 6% більше, ніж у 2019 році. Компанії без можливості приймати безготівкові оплати просто втрачають гроші. QR-код може стати альтернативою еквайрингу — для малого бізнесу цей спосіб є особливо цінним, бо допомагає заощадити на комісії.

Такий метод оплати вигідний і для клієнтів, і для власників, тому що:

  • не потрібно встановлювати POS-термінал на точці;
  • комісія для продавця вигідніша, ніж у еквайрингу;
  • комісія для покупця вигідніша, ніж при переведенні на картку (часто продавці без терміналу використовують цей метод).

Для низькомаржинального бізнесу або інтернет-магазинів оплата QR-кодом може стати єдиною можливістю не втрачати відсотки (а отже й прибуток) за еквайринг.

Налаштувати оплату за QR-кодом можна двома способами:

1. Отримати свій код у банку та розмістити у місцях, де ви збираєтеся приймати оплату (на сайті або на касі). Покупцеві потрібно мати додаток банку та запровадити суму самостійно, а продавцю — пробити цей чек.

2. Інтеграція банку з онлайн-касою, яку ви використовуєте. Деталі залежать від моделі самої каси, але принцип роботи один – апарат виводить QR-код на екран, а покупцеві потрібно лише його відсканувати.

Як інструмент маркетингу

Справа в тому, що використання QR-кодів тільки набирає обертів у пострадянському просторі, та вони ще не встигли нікому набриднути. Оскільки в маркетингу потрібно завжди бути на гребені хвилі та відстежувати тенденції, радимо придивитися до рекламних можливостей QR-коду.

Те, що QR-код можна легко розмістити на промо-матеріалах, є очевидним фактом. Це і скоротить місце (на візитівках, флаєрах і брошурах), і зацікавить клієнтів (зовнішня реклама). Інструментарій обмежується лише фантазією, що водночас і плюс, і мінус: іноді спроби привернути увагу переходять межі здорового глузду. Аби такого не трапилося і клієнти могли легко зчитувати QR-коди, дотримуйтесь простих правил:

  • не розміщуйте їх на рухомих поверхнях. Маркетологи SubWay, наприклад, вирішили розмістити QR-код на задній частині футболок співробітників. Можна здогадатися, чому це не увінчалося успіхом.
  • шлях клієнта має бути простим. Навіть якщо QR-код динамічний, не ускладнюйте перехід тисячі посилань зі сторінки на сторінку.
  • розташовуйте QR-коди тільки в легкодоступних місцях.

Дивіться кейс використання QR-коду для сервісного центру з ремонту техніки Apple. Іван Калініченко, власник Remontly, поділився з нами фішками просування сервісного бізнесу у цьому інтерв'ю:

 

Але головна фішка QR-коду з погляду маркетингу полягає в тому, що це легкий інтерактивний засіб перевести потенційного клієнта з офлайн до онлайну, аби зібрати контакти (або хоча б дані для аналітики).

Чому людям подобається користуватися QR-кодами більше, ніж вручну шукати посилання на сайт, переходячи зі сторінки на сторінку? Відповідь криється у самому питанні. Швидкість + зручність (і трохи цікавості) у сумі дають добрий результат у вигляді заповненої заявки. Головне дати клієнту стимул це зробити: вигадати цікаву пропозицію, плюшку, яку ви дасте їм за скан. QR-коди можуть стати ефективним інструментом для залучення клієнтів або отримання контактної інформації.

Наприклад, так:

Приклад 1. Для формування замовлення без черги. При скануванні QR-коду людина потрапить на швидку форму замовлення, заповнивши яку зможе не чекати у черзі та оформити замовлення безконтактно (плюси для кожного свої).
Плюс для клієнта: можливість оформити замовлення швидко та безконтактно.
Плюс для компанії: автоматизація частини замовлень, розширення клієнтської бази.

 

Приклад 2. Для отримання знижки. Промокод генерується, коли клієнт заповнює інформацію про себе у формі за посиланням, зашитому QR-код.
Плюс для клієнта: знижка на поточні або майбутні замовлення.
Плюс для компанії: дані форми, які можна використовувати для таргету, аналітики та інших цілей (головне попередити про них у користувальницькій угоді).

 

Як би складно та страшно не було впроваджувати використання нових, невідомих технологій, пам'ятайте: рано чи пізно ви все одно прийдете до цього. Особливо під час, коли люди намагаються зменшити кількість фізичного контакту з різними поверхнями та один одним, QR-код став чудовою альтернативою візитівкам, меню, листівкам та чекам. Подумайте, як ви можете використовувати їх на користь своєї компанії та на радість клієнтів.

І підпишіться на розсилку блогу та наш Телеграм-канал. Ми висвітлюємо всі цікаві та актуальні бізнес-теми. Ну, ось правда.

comments powered by Disqus