6 хвилин

Як відкрити інтернет-магазин: покрокова інструкція

За останні роки поведінка споживачів змінилася: численні локдауни та соціальна дистанція змусили людей шукати нові способи вирішення звичних проблем.

Широку популярність отримала послуга "Click and collect", коли покупець обирає та оплачує товари на сайті, а забирає в пункті видачі; безконтактні платежі, розстрочки (BNPL) і, звичайно ж, онлайн-шопінг.

Ці тренди встигли вкоренитися в життя споживачів, що дає підставу вважати, що вони залишаться з нами надовго. Саме тому зараз прекрасний момент, аби використовувати їх на благо свого бізнесу: впровадити нові способи доставки, оплати та перевести торгівлю в інтернет.

Маркетплейс або окремий магазин?

Ви можете організувати інтернет-продажі декількома способами: створити власний магазин або просто додати товари на маркетплейс (або навіть декілька). Головна відмінність двох цих способів полягає в тому, що інтернет-магазин дозволяє тестувати різні канали продажів, а маркетплейс — є одним з таких каналів. Давайте розберемося в особливостях докладніше.

Торгівля на маркетплейсах

+   Потік клієнтів без потреби самостійно налаштовувати рекламні кампанії та аналізувати результати.

-    Швидше за все не принесе лояльних клієнтів і повторних продажів. Там ви популяризує не свій бренд, а маркетплейс.


Але як інструмент для підвищення товарообігу маркетплейси підходять відмінно. Особливо якщо продажі — не основна, а додаткова частина бізнесу, або ви тільки починаєте свій шлях у продажах. Щоб спростити продаж на маркетплейсах, інтегруйте аккаунт зі своєю системою обліку.

Наприклад, RemOnline легко інтегрується з популярними маркетплейсами, такими як Prom. Інтеграція дозволяє синхронізувати фізичний склад товарів і інтернет-замовлення, зводить всі заявки в єдину базу та спрощує ведення онлайн-торгівлі.

integrations-prom-ua.webp (99 KB)

Власний онлайн-магазин

+  Можливість рекламувати товари за допомогою Google Ads, SEO-оптимізації, розвивати власний бренд і лояльну базу клієнтів.

-   Потребує більше часу та спеціальних знань для просування.



Якщо з розміщенням товарів на готових майданчиках все більш-менш зрозуміло, то відкриття магазину може викликати питання. Давайте розберемося в тому, як відкрити власний магазин.

Як відкрити свій інтернет-магазин з нуля

Найчастіше в ритейлі прогорають ті підприємці, які одразу закуповують великі партії продукції широкої лінійки товарів, знімають приміщення для складу або винаймають співробітників ще перед початком продажів. Засвойте просту істину: імпульсивні дії в торгівлі не приведуть ні до чого хорошого. Ось приблизний план, за яким сміливо можете йти в інтернет-рітейл.

1. Вибір ніші

Перед тим, як відкрити інтернет магазин, треба обрати, чим торгувати. Вибір ніші визначає безліч чинників: показники продажів, повернення клієнтів, середній чек і те, скільки зусиль вам доведеться докласти, аби розвивати свій магазин.

Ваш найкращий орієнтир — ринок. Краще уникати ніші, в яких переважають відомі імена: там, де домінують кілька сильних брендів, клієнти рідко думають про альтернативу. Краще пошукати поле, популярність товарів якого поступово зростає. Google Trends у допомогу.

Також краще спочатку обирати для продажу такі товари, які потрібні людям не одноразово (весільні сукні, наприклад). Так ви не будете мучити себе думками про те, де взяти клієнтів, і зможете використовувати інструменти ремаркетингу.

 

Почніть облік товарів інтернет-магазину в RemOnline прямо зараз та переконаєтеся у зручності сервісу

 

Ще не варто обирати нішу, в якій ви абсолютний профан. Тридцятип'ятирічний чоловік з пристрастю до автомобілів навряд чи зможе успішно продавати косметику, навіть якщо це трендовий продукт. А ось тридцятип'ятирічний візажист зможе. Звичайно, є винятки. Але краще не ризикувати та займатися тим, у чому ви експерт хоча б на мінімальному рівні. 

2. Аналіз конкурентів

Коли з товаром визначилися, подивіться, які магазини теж продають їх в мережі. Аналіз конкурентів допоможе визначити їх сильні й слабкі сторони, та використовувати їх для створення унікального клієнтського досвіду. 


"Успіх в роздрібній торгівлі часто досягається за рахунок унікальної цінності, яку не дають конкуренти"



Новий, персоналізований клієнтський досвід — це найкращий спосіб видокремитися, навіть якщо подібні товари можна знайти в іншому місці.

3. Вибір майданчика

Де саме будете продавати? Можна почати з найпростішого способу — конструкторів для магазинів, в яких реально розібратися самостійно за пару днів (Wix, Ecwid, Shop-Express та інші).

SaaS-платформи на кшталт Shop-Express надають всі необхідні інструменти для швидкого створення та масштабування продажів. За невеликі кошти ви отримуєте весь необхідний функціонал для запуску: від інтеграцій з системами прийому оплат і доставки до інструментів аналітики.

А якщо дозволяє бюджет, зверніться за допомогою до програміста. Тільки перед цим обов'язково складіть докладне тз.

Сучасна реальність така, що часто акаунти в соцмережах називають магазинами. Звичайно, можна відкрити магазин у Інстаграмі та FB, і протестувати, чи стане це основним каналом продажів. У будь-якому випадку соцмережі варто використовувати для інших цілей: додаткових продажів, контент-маркетингу та підвищення лояльності аудиторії.

Повноцінний інтернет-магазин відкриє для вас можливості просування за допомогою пошукових систем, СММ, ремаркетингу та інших не менш ефективних способів. 

4. Складання бізнес-плану магазину

Перед тим, як відкрити інтернет магазин одягу або іншої продукції, вам потрібно скласти бізнес-план. Ми не будемо вчити вас, як саме це робиться — на цю тему написано достатньо експертних статей. Ми лише скажемо, чому це один з найважливіших пунктів успіху в будь-якому бізнесі. БП дозволяє: 

  • Адекватно оцінити ідею та спосіб її реалізації
  • Побачити перспективи розвитку (або їх відсутність)
  • Оцінити обсяг інвестицій та їх окупність

Бізнес-план на те й план, аби дати вам можливість продумати свої дії та не залишитися ні з чим. Підприємці часто ігнорують цей пункт, і даремно: без нього ви будете діяти наосліп. А якщо писати самостійно складно, зверніться до спеціальних сервісів, які складають бізнес-плани на основі бізнес-даних. 

5. Вибір приміщення  

На цьому етапі ви не просто повинні продумати, як товар буде потрапляти до клієнта, а й подбати про те, де він буде чекати свого часу. Тут теж існує кілька варіантів: 

  • ви можете зняти в оренду складське приміщення
  • зберігати товари вдома
  • відкрити інтернет магазин без складу, використовуючи послугу дропшиппінгу.

Все залежить від габаритів товарів, їх кількості та вашого бюджету. Якщо він у вас передбачений, краще знайти складське приміщення, звідки будете здійснювати поставки. Якщо ж його немає, можете розглянути послугу Дропшиппінг.

Дропшиппінг — це пряме постачання від постачальника до клієнта за допомогою посередника (вашого магазину). Є як позитивні, так і негативні моменти: 

+   вам не потрібно приміщення для зберігання товарів, а отже можна розмістити на інтернет-вітрині більше товарів

+   вам не треба витрачати час на пакування та відправлення

-   проблемне повернення товарів, а в разі незадоволення клієнт буде звинувачувати вас

-   може бути складно синхронізуватися та відстежувати актуальну інформацію про залишки, товару просто може не виявитися в наявності

Договір може врятувати від негативних наслідків. Відкрити інтернет-магазин, використовуючи дропшіппінг — гарна думка для підприємців-початківців, у яких немає бюджету на складське приміщення.

6. Пошук постачальників і закупівля товару

Також перед тим, як відкрити інтернет-магазин, потрібно подумати, звідки везти товар. Про це у нас є окремий матеріал, а тут лише скажемо, що це важливий момент, який визначає майбутнє вашого магазину. Своєчасність постачання, правові питання, якість товарів залежить від правильного вибору постачальника.




Порада: не робіть великі закупівлі на старті, вивчайте попит на маленьких партіях. Також магазину, який нещодавно відчинився, ні до чого широка лінійка продукції. Створіть вузький асортимент товарів, аби тестувати попит і розширювати його тими товарами, які дійсно потрібні вашим клієнтам.
 

7. Легалізація діяльності

Перед тим, як відкрити інтернет-магазин, з'ясуйте, які для цього потрібні документи. У більшості країн СНД реєстрації підприємницької діяльності досить.

Якщо планували не морочитися з документами та відкрити інтернет магазин без ІП, повинні вас розчарувати: за законом будь-яка людина, яка веде підприємницьку діяльність, повинна її легалізувати. Навіть якщо доходу ще немає.

8. Закупівля обладнання та інструментів автоматизації

Після легалізації бізнесу вам напевно знадобиться торгове обладнання: принтер для друку чеків, сканер-штрих-кодів, інструменти для пакування або оснащення складу. Тут спирайтеся лише на індивідуальні особливості продукції та ваш бюджет.

Також на старті важливо подбати про систему обліку. Без неї ви будете витрачати величезну кількість часу на облік товарів, оформлення замовлень у постачальників, прийом платежів та інші рутинні функції. А ще без правильного обліку розвивати магазин не вийде.


Читайте більше про те, як вести облік в магазині



RemOnline, наприклад, дозволяє вести облік товарів в інтернет-магазині, контролювати залишки, створити привабливий асортимент і аналізувати показники для поліпшення продажів. Для тих, хто планує розвивати свій магазин, такий інструмент обов'язковий.

assortment-analisys-ua.webp (95 KB)



Це все, що вам потрібно знати на етапі відкриття власного магазину. Пам'ятайте, що тільки ретельна підготовка та планування дозволять вести справу вірно з самого старту. Сподіваємося, що наша стаття теж у цьому допоможе.