Ефективна логістика в автомобільній галузі: кейс “АвтоНова-Д”
Автомобільна промисловість має довгий ланцюг взаємодії, який об’єднує виробників, дистриб'юторів та автосервіси. Причому останні неабияк покладаються на своєчасну доставку запчастин. Саме грамотна логістика відіграє вирішальну роль у доступності автозапчастин і як результат — безпосередньо впливає на оперативність роботи автосервісів.
Українська компанія АвтоНова-Д постачає автозапчастини та технічні рідини з 2012 року. Щомісяця вона обслуговує понад 12 тис. клієнтів у всій Україні та відвантажує понад 500 тис. запчастин. Про те, як логістичні інновації допомогли їй стати лідером галузі, читайте у статті.
Проблеми доставки автозапчастин в Україні та їхнє подолання
Після повномасштабного вторгнення українські бізнеси стикнулися з численними викликами у сфері логістики та постачання. Зокрема:
- Обмеження поставок з виробництва. Багато підприємств були змушені припинити діяльність або зменшити обсяги виробництва, що призвело до критичного скорочення постачання.
- Знищення складських приміщень та логістичних центрів. Фізичні руйнування логістичних центрів ускладнили, а іноді й унеможливили процес доставки автозапчастин.
- Труднощі з доставкою товарів. Нестача бензину, запчастин, обмеження у перевезеннях створили труднощі з доставкою.
- Переміщення персоналу. Масові переміщення кадрів у сфері логістики значно порушили можливість нормальної роботи.
- Зміна цін та нестача товарів. Різке зростання цін та інфляція гривні стали ще однією з ключових проблем, які суттєво ускладнили роботу для вітчизняних дистриб'юторів автозапчастин.
Однак український бізнес не впав. Його здатність виживати у надскладних умовах справді вражає. І компанія “АвтоНова-Д” стала яскравим прикладом цієї разючої життєздатності. Вона активно розв’язувала виниклі проблеми, забезпечуючи продовження поставок та збереження високого рівня обслуговування клієнтів.
АвтоНова-Д втримала 24 філії по всій Україні, включно з трьома центральними складами у Києві. А власна логістика і транспорт, організовані ще в ковідні часи, дали змогу зберегти незалежність від перевізників та поштових операторів. З 24 лютого компанія продовжувала робити доставки, розуміючи, що багато з них можуть залишитися неоплаченими. Проте, щоб гарантувати безпеку свого персоналу, до 3 березня “АвтоНова-Д” була змушена призупинити діяльність на центральному складі в Києві. Водночас більшість філій продовжувала працювати.
Крім того, компанія активно працювала над вирішенням фінансових викликів. Вона розрахувалася з постачальниками і перейшла на систему передоплати, що вимагало закриття всіх боргів перед отриманням товару.
Інновації у логістиці
Логістика є однією зі сфер, що вже зазнають фундаментального зсуву в роботі ланцюжка постачань завдяки автоматизації. Часи, коли ручна праця і втручання людини на кожному кроці забезпечували ефективність, минули. І приклад АвтоНова-Д це підтверджує.
Сьогодні компанія активно застосовує засоби, що допомагають оптимізувати процеси логістики та надають переваги у щоденній діяльності:
- Сучасні технології на складах. Центральний склад обладнаний сучасними конвеєрами та автоматизованими системами зберігання. Деякі з них були спеціально розроблені для АвтоНова-Д, Наприклад, “Логімат” — унікальна автоматизована система подачі запчастин. Це дає змогу оптимізувати процеси зберігання та швидко виконувати замовлення клієнтів.
- Власний автопарк. Охоплює сучасні комерційні автомобілі для доставки запчастин. Завдяки йому забезпечується оперативна та ефективна доставка продукції клієнтам та скорочується час доставки. Загалом це понад120 авто, які проїжають більш ніж 1,5 мільйона кілометрів на рік.
- Екстрадоставка. Компанія розширила свої можливості постачань через співпрацю з сервісом доставки, що зробило можливим відправлення термінових замовлень протягом дня.
- Збільшення складських запасів. Також компанія активно працює над розширенням асортименту в наявності на складах в Україні. За минулий рік кількість збережуваних унікальних SKU виросло до 150 тисяч. Загалом же для замовлення доступно понад 20 мільйонів запчастин.
Автоматизоване управління логістикою
Використання в логістиці автоматизованих рішень, здатних структурувати та поліпшити роботу складів автозапчастин, є важливим кроком на шляху до оперативного управління процесами. Під час вибору системи для управління складською логістикою в автомобільній галузі важливо звернути увагу на такий набір функцій:
- Контроль запасів. Ефективна система повинна мати функціонал для відстеження залишків товарів на різних складах. Можливість визначати точну кількість автозапчастин та терміни доставки допоможе уникнути дефіциту товарів, підлаштуватися під коливання попиту та задовольнити запити клієнтів.
- Відстеження руху автозапчастин. Внутрішній облік та контроль руху деталей на складі забезпечує можливість автоматично переміщати їх згідно з внутрішньою логістикою. Це допоможе швидко шукати та укомплектувати товари.
- Адресне зберігання запчастин. Функція адресного зберігання дає можливість створювати комірки на складі та розміщувати в них товари для точного визначення їхнього розташування. У результаті продукція повністю відстежується, що веде до підвищення ефективності операцій та задоволеності клієнтів.
- Інвентаризація. Регулярна інвентаризація та підтримання порядку на складі є ключовим елементом управління запасами.
- Аналітика та звітність. Звіти про обороти товарів, аналіз асортименту, контроль залишків допоможуть ухвалювати обґрунтовані рішення.
- Контроль клієнтів через інтернет-магазин запчастин. Автоматизація процесу замовлення та ведення звітності через інтернет-магазин автозапчастин дає змогу швидше обслуговувати клієнтів та аналізувати проведені операції.
Перевірте, як RemOnline здатен покращити управління вашими логістичними процесами та автоматизувати щоденні операції
Висновок
Скоординовані логістичні процеси покращують обслуговування клієнтів та скорочують витрати компанії. Зіткнувшись зі складнощами логістичного середовища в умовах економічної нестабільності, АвтоНова-Д змогла успішно пристосуватися. А впоратися з численними викликами їй допомогла вдосконалена логістична стратегія та впровадження інновацій у свою діяльність.
Водночас crm для автосервісу RemOnline може допомогти скоординувати потік інформації з іншими ланками ланцюжка поставок, щоб досягти синхронізації логістичних процесів та максимальної результативності бізнесу.