Навіщо чат-боти малому бізнесу
Існує думка, що чат-боти незабаром замінять мобільні додатки. Тож не дивно: ці віртуальні помічники, що реагують на текстові команди, вже встигли стати звичною частиною повсякденного життя мільйонів користувачів. При цьому розробка бота обходиться дешевше додатку. У статті поговоримо про те, як їх можна використовувати для автоматизації малого бізнесу. Клієнти точно оцінять!
За статистикою, третину екранного часу користувачі проводять у месенджерах. Цим можна пояснити постійно зростаючу популярність чат-ботів: звичний, швидкий та надійний спосіб отримання інформації, що виключає необхідність особистого контакту або телефонних дзвінків.
Що таке чат-боти?
Чат-бот — це діалог у вигляді спрощеного інтерфейсу, який реагує на обмежену кількість команд. Чат-боти працюють з метою прискорити запит користувача не змушуючи його залишати улюблений месенджер.
По суті чат-бот — це заздалегідь підготовлений вами сценарій спілкування з клієнтом, де він лише обирає запропоновані опції.
Розглянемо найпростіший сценарій бота для сервіс центру електроніки, який буде показувати ймовірну вартість послуг і збирати контакти потенційних клієнтів:
Старт → Що у вас сталося?
— клієнт обирає з варіантів:
- поломка комп'ютерної техніки
- поломка мобільної техніки
- поломка цифрової техніки
- поломка дрібної побутової техніки.
Далі сценарій веде до видів техніки в обраній категорії, виводить можливу вартість послуг (діагностика, заміна або ремонт деталей) та пропонує клієнту залишити контакти для отримання знижки 10% на перше замовлення.
Це зручно як для клієнтів, так і для бізнесу:
- Перші отримують те, що їм потрібно від компанії у зручному форматі.
- Ви автоматизуєте процеси, економите бюджет і час співробітників.
Давайте зупинимося на другому пункті.
Чат-бот для малого бізнесу
<>Ще кілька років тому подібна технологія була доступна тільки для великих корпорацій з власним штатом розробників. Вони й досі так працюють, створюючи боти зі складними сценаріями та системи з елементами нейромереж, що самі навчаються. Але в цій статті ми хочемо показати, що чат-боти — це давно не особливість, а доступний кожному та досить простий інструмент автоматизації деяких бізнес-процесів.
За статистикою, 60% опитаних підприємців вже використовують чат-боти для автоматизації бізнес-процесів, 33% нічого не знають про дану технологію та 7% знаходяться на етапі планування або впровадження
Ось три основні функції, які будуть корисні малому бізнесу:
Інформативна. Відповіді на популярні питання, знайомство з послугами, асортиментом і корисною інформацією.
Навіщо? Такі боти виступають в ролі каталогу послуг і товарів, допомагають розібратися в умовах оплати та доставки, відповідають на суміжні питання по темі. Використовуються для підвищення лояльності до компанії та допомоги у виборі.
Наприклад: якщо у вас широка лінійка товару та клієнти часто просто не можуть визначитися / не знають, який товар їм підійде більше. Такий-чат бот може замінити консультацію зі співробітником.
Лідогенеруюча. Використовується, як лід-магніт, метою якого є отримання контактів потенційних клієнтів. Часто мають розважальний характер у вигляді опитувальників або віртуальних помічників.
Навіщо? Для роботи з холодною аудиторією, якій цікава тема та може зацікавити послуга / продукт.
Наприклад: бот для визначення поломок у автомобілі. Відповідає на питання про машину та пропонує записатися на безкоштовну перевірку до автосервісу.
Продаюча. Працює з вже гарячими клієнтами та допомагає зробити покупку, часто інтегрується з платіжними системами.
Навіщо? Такий бот може пропонувати варіанти послуг або товарів, а також супутні їм додаткові позиції, оформлювати замовлення, перенаправляти на сторінку оплати, повідомляти про зміну статусу та виконувати інші функції, що автоматизують продажі або замовлення.
Наприклад: клієнт, який вже точно знає, що хоче скористатися послугами вашої компанії оформляє замовлення через зручний йому месенджер.
Це лише кілька прикладів, а вибір відповідного сценарію обмежується лише вашою фантазією. Один чат-бот може виконувати кілька функцій одночасно, а розміщувати їх можна в месенджерах або на сайті компанії. Тому, створюючи бота, спирайтеся на особливості аудиторії. До речі, про створення...
Як створити чат-бота
Якщо ви зважилися на створення свого чат-боту (або декількох), то у вас є два шляхи:
Онлайн-конструктор. Безліч онлайн-сервісів пропонує створення чат-ботів з простими сценаріями за невелику плату. Додайте до неї щомісячне обслуговування серверу та сміливо автоматизуйте прийом замовлень або консультацію клієнтів.
Самописний чат-бот. Якщо ви хочете перенести до чат-боту унікальні бізнес-процеси та створити складніші сценарії пошукайте фахівця, який вам допоможе написати бота з нуля. В цьому випадку приготуйте бюджет солідніше.
При обох варіантах головне враховувати моменти, відсутність яких вилізе вам боком пізніше. Їх три:
- Інтеграція з crm-системою. Не важливо, через онлайн-конектори або API, але вся отримана інформація про клієнтів та їх замовлення повинна автоматично передаватися до вашої програми, інакше ви не автоматизуєте процеси, а створите ще більше хаосу.
- Тестування та коригування. Можливість запуску безкоштовного бота, якщо ви користуєтеся конструктором, аби виявити його слабкі місця та постійно покращувати.
- Мультиплатформене використання. Ідеально, якщо ваш бот буде підходити для різних месенджерів з мінімальним коригуванням під кожен.
Але створення боту нічого вам не дасть, якщо ви не розумієте цінності автоматизації рутинних процесів. За статистикою саме вони забирають третину часу співробітників і відволікають від дійсно важливих завдань. RemOnline, наприклад, забезпечує комплексну автоматизацію бізнесу на всіх етапах.
І навіть якщо ви ще не прийшли до того, аби делегувати частину завдань чат-боту, скористайтеся подібними функціями програми: налаштуйте автоматичне відправлення повідомлень співробітникам про зміни в замовленнях в телеграм. Або автоматичну відправку повідомлень з інформацією по замовленню або знижкам для клієнтів. Навіть такі, здавалося б, дрібниці, підвищують продуктивність співробітників і економлять час.
Які помилки чат-ботів відлякають клієнтів?
Але навіть самий класний чат-бот може змусити клієнта натиснути кнопку "Вихід". Ось причини:
- Заплутаний сценарій. Ви не продумали ланцюжок питань користувача та можливі відповіді на них і логіка чат-бота абсолютно не очевидна.
- Занадто багато функцій. Ваш чат-бот і оплати приймає, і товар допомагає обрати, і поради дає, і статус замовлення відображає. Це може виявитися занадто великим вибором для користувачів і відлякає їх. Сконцентруйтеся на декількох функціях.
- Недолік тестування. Ви створили бот і одразу запустили в роботу. А він то посилання неправильні видає, то відповіді з питаннями звести не може. Добре протестуйте чат-бот перед запуском, щоб не заплутати користувачів.
І ось, коли вже визначилися з функціями та знаєте, як запобігти помилкам в розробці чат-ботів, надихайтеся кейсами використання цієї технології іншими компаніями. Ми їх спеціально тут залишили:
- Чат-бот каршерінга YourDrive відповідає на популярні питання клієнтів і допомагає взяти автомобіль в оренду. З його допомогою сервіс зменшив кількість дзвінків в 3 рази.
- Бот Aviasales допомагає користувачам знайти найдешевші квитки. Завдяки йому компанія в кілька разів скоротила витрати на службу підтримки.
- Чат-бот Robokassa створений для моделі b2b і допомагає підприємцям підключати платіжні системи. Завдяки цьому сервіс продає свої послуги прямо у месенджерах.
Ну як, вже хочете розробити свій чат-бот? Сподіваємося, що так. Автоматизуйте, друзі. Бізнес-процеси, облік, питання та відповіді на них. Автоматизуйте, аби встигнути вхопити за хвіст нескінченні можливості, які дає нам технологічний прогрес. Інакше навіщо тоді це все.
І підписуйтесь на оновлення блогу, аби не пропустити нових корисних статей. Для вас ми дізнаємося тільки найцікавіше.