Чи потрібна ліцензія для автосервісу?
Підготовка пакету документів – один із важливих етапів при запуску автосервіса чи СТО. У зв'язку з чим майбутніх підприємців хвилює наступне питання: чи потрібна ліцензія для відкриття станції техобслуговування або досить отримати сертифікат? Ми вирішили розібратися в цьому питанні та знайти відповідь.
Ліцензія для автосервісу та СТО: потрібна чи ні?
Ліцензія необхідна для того, щоб знизити ризик відкриття підприємств сумнівної якості та гарантувати державі те, що ваш бізнес не завдасть шкоди ні клієнтам, ні суспільству в цілому.
Ліцензія – це дозвіл на здійснення того чи іншого виду діяльності, який є обов'язковою вимогою при відкритті певних типів бізнесу
Відповідно до статті №9 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» ліцензія для відкриття СТО та автосервісів не потрібна. Для підприємців це дуже добра новина, оскільки дозволить їм заощадити багато грошей та позбавить від паперової тяганини.
Сертифікат – офіційний документ, наявність якого свідчить про відповідність запропонованих послуг і товарів всім критеріям якості. Існують обов'язкові та добровільні сертифікати
Різниця між ліцензією та сертифікатом у тому, що в першому випадку, – це обов'язкова вимога для відкриття практично всіх видів бізнес-діяльності, у другому, – це документ, який підтверджує якість послуг, що надаються; їх відповідність встановленим стандартам якості.
5 причин чому потрібно сертифікувати СТО
Причина №1: підвищиться конкурентоспроможність і рівень довіри з боку клієнтів.
Причина №2: процес укладення договорів з юридичними особами щодо обслуговування авто стане набагато простіше.
Причина №3: наявність сертифіката дає можливість отримати дилерські повноваження.
Причина №4: у разі звернення незадоволених клієнтів до суду, документ може послужити вагомою аргументацією.
Причина №5: сертифікат дає підставу отримати доступ до подальшого ремонту автомобіля за страховими випадками.
Попри те, що сертифікація СТО та автосервісу має добровільний характер, частина запропонованих послуг підлягає обов'язковій сертифікації. Це пояснюється тим, що різні ремонтні роботи мають різні наслідки в плані безпеки.
Обов'язковому сертифікуванню підлягає ремонт:
- гальмівної системи;
- рульового керування;
- підвісок і трансмісії;
- двигунів з іскровим запалюванням, дизелів і їх систем;
- кузовів легкових автомобілів (включаючи рихтування, зварювання, антикорозійну обробку і фарбування);
- коліс і шин, електрообладнання, включаючи зовнішні світлові прилади;
- тонування скла.
Що ще потрібно вашому автосервісу, окрім сертифікації? Авжеж, програма для автосервісу, аби автоматизувати бізнес-процесів. Реєструйтеся та тестуйте безкоштовно.
Оформити один сертифікат на кілька видів ремонтних робіт неможливо. Кожен окремий вид діяльності підлягає самостійному сертифікуванню.
Де можна отримати сертифікат для СТО?
З 01.01.2018 року, відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», Україна перейшла на європейську систему оцінки якості, а саме: відповідність продукції вимогам українських Технічних регламентів (аналогів європейських Директив).
Спеціальні центри сертифікації, які мають акредитацію Держстандарту, визначають, чи отримає те чи інше підпріємство сертифікат. У Києві такими органами є УкрЦСМ і ДержавтотрансНДІпроект. Для того, щоб отримати сертифікат потрібно пройти декілька етапів.
Перший етап: подати заяву та пакет необхідних документів у сертифікований центр.
Другий етап: визначити схему сертифікації, після чого укласти договір і внести необхідну оплату.
Третій етап: співробітники установи перевіряють та аналізують всі документи.
Четвертий етап: за результатами перевірки виноситься остаточне рішення.
П'ятий етап: у разі позитивного результату, оформляється сертифікат, реєструється в Єдиному реєстрі та видається безпосередньо власнику.
Щоб отримати сертифікат для СТО, потрібно підготувати пакет документів, а саме:
- копію свідоцтва про реєстрацію компанії;
- довідку з податкової служби про взяття на облік;
- копію договору оренди землі (приміщення) або свідоцтво про власність;
- реквізити підприємства;
- опис послуг, що надаються підприємством;
- опис технічної бази.
Пам'ятайте, сертифіковане СТО або автосервіс завжди буде більш популярне, аніж підприємство, яке не має цього документа. Адже сертифікат свідчить про високий рівень обслуговування, наявність кваліфікованого персоналу та сучасної технічної бази.