5 хвилин

Просування послуг: все, що потрібно про це знати

Можна сміливо сказати, що фізичні товари рекламують себе самі: продукт можна помацати власними руками, понюхати і розглянути. Це те, що може зробити кожен клієнт, перш ніж здійснить покупку. А що робити із послугами? Як просувати те, ефект від чого можна відчути вже після покупки? Давайте розбиратися разом.

Що таке просування послуг?

Просування послуг — це маркетингові зусилля, створені задля рекламу сервісу компаній потенційним клієнтам. Наприклад, це просування салонів краси, сервісних центрів, автосервісів та інших компаній, що надають послуги.

У послуг є свої особливості, які слід враховувати під час просування:

  • На відміну від неможливості бути при виробництві товарів, клієнт є свідком як мінімум частини виробництва послуги, учасником процесу її надання.
  • Послуги не можна шаблонизувати. Послуга здійснюється щоразу для конкретного клієнта та має персоналізований характер.
  • Імовірність виникнення негативного досвіду у клієнтів при отриманні послуги є вищою, ніж при придбанні товару. Статистика показує, що негативними відгуками вони діляться у кілька разів частіше, ніж позитивними.

Навіщо потрібне просування послуг? Можливо, ви на порозі відкриття нового сервісного бізнесу. Вам потрібно розповісти про нього потенційним клієнтам, щоб якнайшвидше напрацювати клієнтську базу, окупити витрати на запуск та вийти на прибуткові показники. Або ж у вас вже є такий бізнес, ви вперлися в стелю розвитку та бачите вихід із ситуації у додаванні до свого асортименту нових суміжних послуг для розширення аудиторії. Якою б не була причина, просування послуг може стати чудовим способом зростання виручки та розвитку компанії.

Що включає в себе просування послуг? Просування послуг включає будь-які дії, які компанія робить для підвищення обізнаності нових клієнтів та попиту на свої послуги: рекламу, піар та програми лояльності, наприклад.

Якість послуг залежить від компанії: навичок співробітників, корпоративної культури, і, що найголовніше, ефективності бізнес-процесів. Навіть якщо співробітники – майстри своєї справи, постійні рутинні завдання, які їм треба виконувати, можуть гальмувати процес та зіпсувати враження клієнтів. Система обліку дозволить не допустити цього. CRM для сервісного центру RemOnline, наприклад, допоможе автоматизувати рутинні завдання, такі як набір та друк документів, оформлення замовлень, розрахунок вартості, а також складські та фінансові процеси компанії.



Шаблоны документов в RemOnline



Щоб просування послуг було справді ефективним, зверніть увагу на такі способи:

  1. Використовуйте кілька каналів. Не покладайтеся лише один спосіб просування. Для ухвалення рішення на користь вашої компанії, людині може знадобитися від трьох до десяти дотиків у комунікації з вами. І не обов’язково це пряма комунікація. Обов'язково використовуйте кілька способів, щоб охопити цільову аудиторію по різних каналах.

    Це може бути таргет, запущений у соцмережах, одночасно з продзвоном старої бази клієнтів або програмою "приведи друга". Або послідовний запуск банерної реклами та пошуковою компанією в Google. Подбайте про те, щоб людина швидко знайшла вас у мережі, якщо ви вже зародили в ній думку, що їй потрібна ваша послуга.
  2. Будьте простіше. Так як послуги — це "абстрактний товар", ваше посилання має бути чітким і коротким, щоб потенційні клієнти могли швидко і легко зрозуміти, що ви пропонуєте. Не ускладнюйте і так складні для розуміння речі.
  3. Будьте винахідливими. Перенасичення асортиментом послуг зараз відбувається на всіх ринках, особливо якщо ніша конкурентна. Швидше за все, вийшовши на вулицю, ваш потенційний клієнт з легкістю може знайти кілька компаній з потрібними йому послугами, не докладаючи зусиль. Виділяйтесь серед конкурентів, творчо підходячи до рекламних кампаній. І не забувайте про якість ваших послуг — зі зростанням конкуренції зростають вимоги клієнтів. Прагніть не лише залучати, а й утримувати клієнтів. Це дозволить вам заощадити бюджет на залучення нових.
  4. Використовуйте соціальне підтвердження. Прагніть отримати відгуки — це корисно як розвитку навичок ваших співробітників, так залучення нової аудиторії. Використовуйте відгуки клієнтів або статистику оцінок, щоб показати, як ваші послуги допомогли іншим досягти своїх цілей. Це допоможе завоювати довіру потенційних клієнтів та показати, що ви є авторитетом у своїй галузі.
  5. Використовуйте додаткові стимули. Пропонуйте знижки або бонуси, залучайте партнерів, запускайте кросейлову активність, щоб спонукати потенційних клієнтів спробувати ваші послуги. А затримати їх із вами довше допоможе ефективна система лояльності.

    У срм для сто RemOnline, наприклад, ви можете налаштувати знижки для постійних клієнтів, щоб автоматизувати розрахунок кінцевої вартості послуг та побудувати систему лояльності.

карта клиента в RemOnline

Які є канали просування послуг

Як і в просуванні товарів, для просування ваших послуг існує кілька каналів:


Соціальні мережі
Соцмережі — чудовий майданчик для просування послуг. Ви можете використовувати її, щоб ділитися інформацією про свій бізнес, про вашу експертність, про ваші досягнення, про клієнтів, публікувати спеціальні пропозиції або знижки та навіть розміщувати платні оголошення, орієнтовані на потенційних клієнтів у вашому регіоні.

Обов'язково створіть професійні облікові записи у всіх соціальних мережах, в яких є ваша цільова аудиторія і регулярно наповнюйте їх свіжим якісним контентом.


Друковані маркетингові матеріали
Не забувайте про інструменти офлайн-маркетингу, такі як листівки, візитки та брошури. Вони можуть бути дуже ефективними у просуванні ваших послуг, особливо якщо ви розповсюджуєте їх у місцях зі скупченням людей, таких як жваві вулиці або зупинки громадського транспорту. Переконайтеся, що друковані матеріали містять повну та коректну інформацію про те, де вас знайти і як з вами зв'язатися. Якщо це акція, то мають бути зазначені умови, зрозумілі для всіх, та встановлений термін дії. Додайте Qr-код з адресою в гугл-картах, щоб людина відразу прийшла у ваш салон або сервісний центр.



Не можемо не відзначити, що ми проти поширення друкованих матеріалів, тому що це, як мінімум, не є екологічним. Але розуміємо, що в деяких нішах це все ще потрібне і все ще працює. Будь ласка, оцінюйте ефективність, перш ніж запускати до друку тисячні тиражі.



Онлайн-картки
Позначки на картах — ефективний спосіб просування локальних послуг. Додайте інформацію про ваш бренд, фотографії та попросіть ваших клієнтів залишити кілька відгуків, щоб заповнити профіль. Він може привабити потенційних клієнтів, які шукають послуги поблизу.



Дізнайтесь більше про те, як додати компанію на карти



Спонсорство
Спонсорство місцевих заходів чи благодійних організацій – чудовий спосіб взяти участь у житті локальної спільноти та одночасно просувати свій бізнес. Коли ви спонсоруєте захід чи благодійну організацію, інформацію про ваш бізнес буде додано до всіх рекламних матеріалів — плакатів та листівок, що сприяє підвищенню впізнаваності вашого бренду та лояльності.

Це класичні способи просування послуг. А що бути з бізнесами, які лише розпочинають роботу? Просування нових послуг має свої особливості.

Як просувати свої послуги на ринку: підготовка

Підготовка — наше все. Особливо, якщо справа стосується просування такого складного продукту, як послуга. Ось кілька кроків, які допоможуть підготуватися до цього процесу:

  1. Опишіть послугу. Представте її переваги та характеристики, а також кінцевий зиск, який отримає клієнт, скориставшись послугою.
  2. Опишіть ситуацію, де клієнт може скористатися послугою. Коли вона буде йому корисною? Це допоможе краще зрозуміти цільову аудиторію.
  3. Підготуйте персонал. Частина просування послуги лягає на плечі співробітників, тому вони повинні бути підковані: знати всі деталі послуги, вміти представити це клієнтам і також надавати послугу відповідно до бачення компанії та встановлених стандартів.

Як просувати нову послугу

Виведення нової послуги на ринок — справа не з легких. Крім стандартних стратегій бренду для просування послуг є тонкощі, без яких просування нової послуги не буде успішним:

  1. Ознайомте цільовий ринок із послугою. На початковому етапі без реклами не обійтись. Ви можете запустити маркетингові кампанії заздалегідь, щоб підготувати ґрунт, розповісти про плановані послуги та тим самим привернути увагу.
  2. Запропонуйте вигідні умови для старту. Це можуть бути знижки або подарунки для всіх, хто спробує послугу серед перших, залишить відгук і приведе друга, наприклад.
  3. Проведіть презентацію послуги для клієнтів.Це допоможе їм зрозуміти, що ви пропонуєте, і яку користь принесе їм. Презентацію можна зробити в офлайн форматі, запросивши локальну громадськість ваших головних клієнтів.

Презентацію можна провести й онлайн. Але для цього потрібно вкластися в інтернет рекламу.

Способи та види просування послуг в інтернеті

"Як рекламувати послуги через інтернет?" — питання, яке хвилює кожного підприємця у сфері послуг. Відразу варто уточнити момент, що вам як керівнику варто делегувати це фахівцю. Але знати хоча б способи реалізації точно варто.

Для просування послуг в Інтернеті можна використовувати різні методи. Все залежить від того, яких цілей ви хочете досягти і скільки грошей готові витратити:

Пошукова оптимізація — це один із найефективніших способів залучення цільового трафіку на ваш сайт. Але спосіб досить дорогий та довгий. Підійде для більш-менш сформованого попиту на конкретну послугу і суміжні з нею. Вам необхідно ретельно вивчити всі нюанси та особливості пошукової оптимізації, щоб мати змогу ефективно просувати свій сайт та отримувати високі позиції у результатах пошуку.

Контекстна реклама — це платний спосіб просування, який дозволяє швидко вивести ваш сайт на перші позиції в пошукових системах за певними запитами. Він підходить лише гарячих запитів, тобто чітко сформованого попиту. Недолік цього в тому, що він вимагає постійних вкладень: як тільки ви перестанете платити за рекламу, більшість потенційних клієнтів потраплять до конкурентів.

Соціальні мережі. Сьогодні соціальні мережі дуже популярні і можуть використовуватися не лише для спілкування, а й у ділових цілях. Якщо у вас є цікавий контент або ви пропонуєте якісь цінні послуги, то з ймовірністю потенційні клієнти зацікавляться цим (підпишуться на ваш аккаунт або поділяться матеріалом з друзями). Завдяки соціальним мережам можна значно підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів без будь-яких вкладень. Але потрібен правильний контент та регулярність!

Як ефективно просувати свої послуги: висновки

Просування послуг завжди виклик — знайти попит, залучити клієнтів, співвіднести витрати на залучення із запланованим прибутком, подумати як можна буде потім розвинути цей напрямок. Вивчіть та протестуйте ефективність доступних способів та каналів залучення клієнтів. Проаналізуйте результати, тоді наступного разу знатимете напевно, що у вашій ніші працює краще — реклама в інтернеті, позначки на картах, участь у заходах чи спонсорство.