3 хвилини

Як відкрити похоронне бюро

Ритуальний бізнес — це делікатна справа, яка може стати джерелом стабільного прибутку, що й приваблює багатьох підприємців. У цій статті ми розповімо, як відкрити своє похоронне бюро та як вирізнитись на тлі конкурентів.

Що таке похоронний бізнес: плюси та мінуси

Основне, що вам потрібно розуміти, — цей бізнес безпосередньо пов'язаний із темою смерті та самими покійними. Оцініть свою морально-психологічну готовність будувати справу у сфері ритуальних послуг. Ви будете постійно взаємодіяти з емоційно нестабільними людьми, які зазнали втрати, та займатися організацією проводу померлого, що є делікатною справою.

По-друге, дехто вважає, що заробляти на смерті — це моральний злочин. Самі ж вони у разі смерті близьких, найімовірніше, вдадуться до ваших послуг. До похоронного бізнесу скоріше слід ставитись як до місії, яку хтось має виконувати. І, на щастя, є люди, які бажають цим займатися. Наприклад, ті, хто читає цю статтю.

Що ж приваблює підприємців відкривати ритуальний бізнес? Основна перевага цієї справи, якщо можна так сказати, — це стабільність доходу, бо люди помирають постійно. Себто клієнти у вас будуть доти, доки ви займаєтеся цією справою. Така ситуація викликає високий рівень конкуренції, тому слід досягти ідеального співвідношення якості послуг та доступності цін.

Види похоронних послуг

До ритуальних належать:

  • оформлення документів;
  • підготовка тіла до поховання;
  • надання труни, покривала, одягу для померлого;
  • продаж та доставка вінків, квітів, жалобних стрічок та іншого ритуального приладдя;
  • виготовлення хреста та пам'ятної таблички;
  • послуги катафалка та вантажників.

Похоронні послуги — це офіційне оформлення ділянки на цвинтарі, придбання урни, поховання праху та послуги могильників.

Обрядові послуги: запрошення священника, організація прощальної церемонії та трапези.

Меморіальні послуги: виробництво пам'ятників, надгробків, огорож, їх встановлення, декоративне оформлення місць поховання та догляд за ними.

Крім того, ви також можете надавати додаткові послуги, такі як перевезення пасажирів (на цвинтар, на поминальний обід), замовлення оркестру, послуги відео та фотозйомки тощо.

У більшості випадків похоронні бюро комбінують різні види послуг. Залежно від їхнього набору розрізняють наступні типи ритуальних підприємств.

Формати похоронного бізнесу

Похоронні агенції займаються організацією та координацією похорону через сторонні фірми. Такі підприємства не мають власного транспорту, похоронної атрибутики та вантажників. Для відкриття ритуального агентства необхідно мати широке коло постачальників та виконавців, щоб запропонувати клієнтам широкий спектр послуг.

Комплексні підприємства ритуальних послуг, крім організації похорону, вже пропонують клієнтам приладдя власного виробництва (хрести, вінки, похоронні стрічки, труни тощо) або мають катафалки, водіїв та могильників у штаті. Для такої похоронної фірми потрібен стартовий капітал побільше, ніж для агентства, щоб виплачувати зарплату співробітникам або орендувати приміщення для магазину, складу чи місця стоянки авто.

Похоронне бюро надає повний комплекс ритуальних послуг самотужки. Залежно від масштабів бюро ви можете облаштувати приміщення для прощання з покійним, магазин з пам'ятниками та іншим ритуальним приладдям. Такі фірми іноді навіть мають власний морг, надають послуги танатопрактика (нанесення косметики на покійного) і церемоніймейстера (веде похоронну церемонію). Власник бюро повинен мати багатий досвід у сфері та ретельно підбирати співробітників, щоб рівень послуг відповідав запитам нерідко заможних клієнтів.

Незалежно від формату бізнесу, вам потрібно буде вести облік замовлень, робіт, фінансів та клієнтів. З цим допоможе програма для автоматизації похоронного бізнесу RemOnline.



CRM-система RemOnline полегшить вам роботу та оптимізує безліч процесів, що дозволить підвищити рівень сервісу та заробити більше

Чи можна відкрити приватний цвинтар?

Одне з найпоширеніших питань серед землевласників. На жаль, не можна, бо територіями для поховань розпоряджаються виключно місцеві чиновники. Скажімо відразу, що законодавство поки що далеке від досконалості, — місце під могилу, як правило, можна знайти, але не завжди цілком легальним способом.

Як відкрити бізнес у сфері ритуальних послуг?

Тепер розповідаємо, які базові кроки потрібно зробити та на що звернути увагу, якщо ви маєте намір відкрити ритуальний бізнес.

З чого розпочати справу?

Перший крок — вивчення ринку похоронних послуг у вашому регіоні або населеному пункті. Потім аналіз роботи конкурентів, асортименту їхніх товарів і послуг. Ознайомтеся з відгуками клієнтів ритуальних підприємств, щоб достеменно розуміти їхні потреби. Таким чином ви зможете дати замовникам те, чого вони хочуть, уникнути поширених помилок і зробити акцент на популярних запитах клієнтів.

Після цього визначтеся, які послуги пропонуватиме ваше бюро, а які ви віддасте підрядникам. Якщо ви одразу відкриваєте похоронну фірму, то організація церемонії поховання лежить повністю на плечах вашого бізнесу. У разі співпраці з третіми особами ви делегуєте частину процесів і маєте бути впевнені, що ваші колеги виконають їх якісно.

Хай там як, але чим повнішим буде перелік послуг, тим більша ймовірність, що до вас звернуться. Близьким померлого простіше розв'язати питання похорону в одному місці, ніж самим координувати різних виконавців, перебуваючи при цьому в жалобі.

Бізнес-план

Складіть покрокову та докладну дорожню карту майбутнього бізнесу. Щоб зробити це правильно, вам потрібно враховувати, яку суму ви готові вкласти на старті та розуміти, скільки вкладень доведеться зробити надалі. Визначте також рівень бажаного прибутку. Після цього можна вдатися до детального планування, яке має охоплювати всі аспекти діяльності вашого майбутнього бізнесу.

Скільки потрібно грошей, щоб відкрити похоронне бюро

Сума стартових вкладень змінюватиметься залежно від формату вашого підприємства та кількості послуг, що надаються. Визначившись із цим, ви зможете вирахувати приблизну суму коштів для старту.

Як вигадати назву похоронного бюро?

Делікатне питання, що вимагає такої самої відповіді. Будьте креативними, але не перестарайтеся. Ось приклади нейтральних і змістовних назв: «Тиха гавань», «Вічність», «Реквієм», «Остання путь».

Що продають у похоронному бюро

Насамперед зосередьтеся на якісній організації церемонії поховання. Якщо ж говорити про товари, то найбільше мають попит:

  • траурні стрічки;
  • похоронні вінки;
  • труни та оббивки для них;
  • хрести та таблички;
  • шати для покійних та покривала;
  • пам'ятники та інше ритуальне приладдя.

Слідкуйте за новинками, відвідуйте виставки та форуми, навідуйтесь до конкурентів. Ви повинні завжди бути в курсі, що потрібно клієнту та бути готовим йому це надати.

Що потрібно для відкриття похоронного бюро?

Для відкриття ритуального бізнесу, як і будь-якого іншого, здійсніть реєстрацію підприємства. Оформіть ФОП або юрособу. Кожна діяльність має низку особливостей в регулюванні та оподаткуванні. Враховуйте їх, коли оформлюєте документи. За КВЕД-2010 код для ритуальної діяльності — 96.03. 

Як правильно вибрати місце та приміщення

Бажано розмістити похоронне бюро ближче до лікарні, церкви, храму чи цвинтаря. Таким чином, нові клієнти будуть з'являтися у вас регулярно. До того ж оренда і вартість приміщення чи земельної ділянки поруч із цвинтарями зазвичай дешевше, ніж в інших частинах міста. Зрештою, чим більш прохідне місце, тим краще для бізнесу.

Для продажу ритуальних товарів та проведення церемоній прощання вам потрібно вибрати місце подалі від культурних та дитячих навчальних закладів. Також заборонено надавати ритуальні послуги у житлових будинках.

Обирайте розмір приміщення відповідно до його призначення та переліку ваших послуг. Це може бути просто офіс або з простором під торгівельний зал. Останній необхідний для демонстрації супутньої продукції. Для пам'ятників та хрестів підійде просторе приміщення або подвір'я на свіжому повітрі.

Інтер'єр приміщення має бути стриманим і не викликати в клієнтів сильних емоцій. Подбайте про те, щоб усередині приємно пахло та було чисто. Бажано облаштувати кілька місць для паркування біля бюро.

Персонал

Ви та ваші співробітники повинні мати високий рівень стресостійкості й такту, щоб належним чином спілкуватися з клієнтами, вбитими горем, й одночасно вміти продавати. В ідеалі слід мати психологічну освіту, вміти знайти підхід до кожного клієнта та зберігати спокій у непередбачених ситуаціях.

Знайдіть надійних підрядників для послуг, які ви делегуватимете стороннім фірмам. Або найміть відповідних фахівців у своє бюро, забезпечте їх робочим місцем і необхідним обладнанням. Художники та скульптори працюватимуть над пам'ятниками, трунарі — робитимуть труни. Те саме і з послугами: для копання могил потрібно найняти могильників, для перевезення покійних — вантажників та водія тощо.



Обов'язково найміть юриста, щоб він займався правовою частиною бізнесу: оформлював документи про смерть покійного, домовлявся про виділення ділянок на цвинтарі та вирішував інші юридичні питання.

Обладнання та матеріали

Офіс потрібно облаштувати меблями, офісною технікою, телефонами та комп'ютерами. Торговий зал облаштуйте з огляду на специфіку вашої продукції. Для квітів, вінків та урн, наприклад, знадобляться стелажі, для трун — підставки.

Щоб запустити виробництво тих чи інших ритуальних товарів вам знадобиться професійне обладнання та витратні матеріали. Однак краще не поспішати робити все й одразу, тому що спочатку вам може просто не вистачити досвіду та засобів, аби керувати та фінансувати багато процесів. 

Почніть із надання кількох послуг та/або виробництва невеликого ряду товарів. Решту делегуйте підрядникам, візьміть в оренду або замовте у постачальників. З розвитком бізнесу докуповуйте обладнання та наймайте нових співробітників.

Де можна рекламувати ритуальні послуги та шукати клієнтів

Зараз більшість людей шукає інформацію в інтернеті, тому ваше похоронне бюро має там бути. Замовте сайт у розробників, вкладайте в рекламу в пошукових системах і знаходьте нових клієнтів таким чином. 

Також ви можете створити сторінки свого бізнесу в соціальних мережах та на онлайн-картах, на це не доведеться навіть витрачатися фінансово. Однак рекламу на цих майданчиках все ж краще запустити. Ще одна альтернатива — дати оголошення у місцевій пресі та розміщувати зовнішню рекламу

Так чи інакше на вас завжди зіграє відмінна репутація. Часто колишні клієнти радять похоронні бюро своїм знайомим. Люди звертаються до близьких, повідомляючи про втрату, а ті можуть поділитися вашими контактами. Тож вкладайте у якість сервісу більше, ніж у рекламу.

Короткий підсумок

Похоронний бізнес — це комплексна, делікатна та специфічна справа, яка стабільно приноситиме вам прибуток. Щоб досягти успіху у сфері ритуальних послуг, потрібно ґрунтовно спланувати вашу діяльність, мати коло необхідних контактів та зв'язків і з розумом підходити до своєї роботи.

Скільки можна заробити на ритуальних послугах? Це відкрите питання, бо все залежить від масштабів бізнесу, асортименту товарів, послуг, їхньої якості та цін. Робіть свою справу добре, і ви обов'язково станете успішними.