4 хвилини

5 неочевидних способів заощадити

Завжди можна знайти, на чому заощадити. Але зробити це без втрати якості, ресурсів і при цьому продовжувати розвивати справу — справжнє мистецтво.

А оскільки кожен підприємець — трохи художник, давайте разом розглянемо додаткові, не завжди очевидні, але не менш ефективні способи економії.


Останній рік сильно вдарив по малому та середньому бізнесу: припинили роботу близько 1 млн компаній по всій країні. Але це не привід впадати у відчай в очікуванні нокауту. На ногах залишається той, хто вміє стратегічно мислити, вчасно прибирати зайве та не смітити грошима. Нижче ми розглянули способи, які допоможуть скоротити витрати та при цьому продовжувати розвиток бізнесу.

1. Підрядники з регіонів

Ми вже згадували про те, що замість найму співробітників, які займаються другорядними бізнес-процесами та не повинні бути присутніми на робочому місці, підприємцям корисно задуматися про аутсорсинг. Дизайнери, програмісти, копірайтери, маркетологи, СММ і навіть бухгалтери можуть успішно працювати віддалено та приносити користь компанії не менше, ніж якби сиділи в офісі 24/7. Але є ще одна фішка, яка допоможе заощадити навіть на аутсорс. 

Через істотній економічний розрив по регіонах, зарплати фахівців в столиці та центральних областях зазвичай в кілька разів вище, ніж середній рівень зп по регіонах. Але ми тут зібралися не економіку обговорювати. Цей факт можна використовувати на благо компанії, як спосіб непогано заощадити.

Коли шукаєте фахівців на проектну роботу, проревізуйте біржі фрілансу з сегментацією по містах і регіонах. Ви будете здивовані, на скільки цифри можуть відрізнятися. Зарплата підрядників з регіону може обійтися вам в 2, а то і в 3 рази дешевше та не завжди передбачає втрату якості.



2. Підписки на тривалий термін

Є тільки один спосіб, коли можна заощадити, заплативши більше. І це одноразова оплата довготривалої підписки на улюблені сервіси.

Цей спосіб можна назвати неочевидним, тому що дрібні щомісячні платежі здаються нам безневинними та безпечними для гаманця. Але реальність така, що пакети підписки на кілька місяців або рік скорочують коефіцієнт середньомісячної оплати в два, а то і в три рази.

Практично кожен інструмент, будь це сервіс відправки листів, конструктори, сервіси аналітики, пропонує знижку на оплату більшого терміну користування. Це буде вагомою цифрою в місячному звіті, але в річній перспективі — вигідним вкладенням коштів, що заощаджує бюджет.

3. Крос-маркетинг

А ось дієвий спосіб заощадити на одній з найдорожчих статей витрат бізнесу — маркетингу. Крос-маркетинг мало хто сприймає серйозно, а якщо й розглядає, то найчастіше маючи на увазі візитки на касі сусіднього магазину.

Насправді крос-маркетинг має величезний потенціал, особливо для малого бізнесу, який найчастіше є локальним. Озирніться навколо: швидше за все ви побачите масу магазинчиків, хімчисток, автосервісів і майстерень по сусідству, до яких ваші потенційні клієнти теж звертаються.

Продумайте варіанти співпраці: спільні акції в соцмережах, картки знижок партнерів та інші маркетингові активності, які будуть вигідні трьом сторонам: вам, партнерському бізнесу та вашим клієнтам, які, скоріш за все, охоче погодяться на акції від знайомих і улюблених місць. Але й про візитівки також не забувайте :)

4. Тендери на проекти

Якщо ви не хочете ставити на стоп такі проекти, як оновлення сайту або розробку програми, є спосіб, який допоможе заощадити навіть на цьому. Так, все правильно, можна економити, розвиваючись навіть в найгірший для бізнесу час (спойлер: найкращий час може ніколи і не наступити).

Нестабільна економічна ситуація вдарила по digital агенціям так само, як і по іншим, позбавивши великої частки клієнтів і прибутку. Тому сподіваючись хоча б частину цих клієнтів повернути, навіть найтрендовіші організації знижують ціни на свої послуги та беруться за проекти подешевше. 

Тому з обмеженим бюджетом теж можна отримати гарний результат. Оголосіть тендер на свій проект, виклавши оголошення на спеціальних сервісах (Workspace, наприклад), аби знайти підрядника за вигідною ціною. Цей спосіб допоможе не відкладати до кращих часів те, що можна зробити вже зараз для розвитку своєї справи й отримати перевагу перед конкурентами, які відкладають поліпшення до кращих часів.


Читайте статтю, аби дізнатися, куди ви швидше за все зливаете бюджет

5. Аналіз показників

На перший погляд цей метод не відноситься до економії. Оплата за додаткові сервіси — зайве вкладення коштів ... Але це саме те, що допоможе заощадити в довгостроковій перспективі.

Контроль показників для підприємця, це немов туз у рукаві карткового гравця, завдяки якому можна стати переможцем навіть найскладнішої гри.

Звіти, графіки та таблиці допоможуть вам відстежувати стан бізнесу, динаміку його розвитку, тестувати нові способи та прибирати зайве. Без цифр на руках це зробити неможливо. 

Наприклад, наскрізна аналітика допоможе відстежувати ефективність рекламних каналів і відключати непотрібні (отже, економити). Фінансовий облік дозволяє відслідковувати рух грошових коштів і скорочувати непотрібні витрати. Те ж стосується складу, продажів, співробітників: чим більше у вас на руках систематизованих даних з будь-якого напрямку діяльності компанії, тим краще ви зможете визначати та виключати фактори, що "зжирають" прибуток. Ті підприємці, які не збирають дані для аналізу в надії заощадити на сервісах обліку та керуються підручними засобами, ризикують наламати дров і в кінцевому рахунку втратити більше, ніж отримали.

RemOnline, наприклад, збирає, систематизує та зберігає бізнес-дані, які користувачі можуть в будь-який момент звести в зручний формат графіків або звітів. Це дозволяє повністю контролювати склад, замовлення, фінанси, співробітників і вчасно виявляти фактори, що тягнуть на дно.

Аналітичний звіт

 
Аби розвивати бізнес у кризу, не обов'язково туго затягувати пояси та сильно стискати бюджет. Але можна і потрібно шукати способи заощадити, адже зниження витрат у непростий час може стати для вас та вашого бізнесу рятівним колом.

comments powered by Disqus