7 хвилин

Автоматизація інтернет-магазину за 3 кроки

Кожний онлайн-продаж передбачає кілька процесів, починаючи від оформлення замовлення та закінчуючи відвантаженням товару. Виконання одного такого замовлення не займає багато часу. А ось десятки та сотні інтернет-замовлень без автоматизації поставлять хрест на продуктивності персоналу, зростанні рівня продажів та доходів. Ми виділили три кроки автоматизації роботи інтернет-магазину, які допоможуть цього уникнути.

Навіщо потрібна автоматизація магазину?

Автоматизація інтернет-магазинів дає переваги як продавцям, так і клієнтам.

Якщо говорити про перших, то головна проблема інтернет-торгівлі полягає в тому, що власники змушені витрачати час на обслуговування платформи та контроль виконання замовлень. І це при тому, що вони можуть витрачати його на вирішення стратегічних та маркетингових завдань, які б принесли більше прибутку.

Автоматизація роздрібного продажу дозволяє продавцям:

 

  • Заощадити час. Автоматизація бізнес-процесів дозволяє заощадити до 10 хвилин на кожному з них. У перспективі це додаткові години та дні, які можна витрачати на вирішення реальних проблем та розвиток бізнесу.
  • Зменшити кількість рутинних завдань. Автоматизація рутини забезпечує керівників часом на управління, а співробітників — на виконання своїх прямих обов'язків.
  • Зосередитись не на процесі, а на результаті. Автоматизація процесів дозволяє збирати дані, отже дає розуміння, як їх можна поліпшити.

 

А для клієнтів автоматизація процесів продажу товарів є корисною тим, що дозволяє прискорити процеси. А отже, отримати швидке та якісне обслуговування.

Так чи інакше, це перемога для кожного. Після того як це стало зрозуміло, можна починати автоматизовувати інтернет-магазин. Ось три основні кроки, які допоможуть це зробити.

Крок 1: облік інтернет-магазину

Театр починається з вішака, а автоматизація — з чіткого та детального обліку товарів, замовлень та грошей. Ви не зможете автоматизувати продаж в інтернеті, якщо не будете до кінця розуміти, що відбувається з вашим бізнесом: скільки ви оформлюєте замовлень, відправляєте товарів, вкладаєте в розвиток та отримуєте прибутку. Все це потребує чіткого, скрупульозного обліку.

Часто керівники перед тим, як вести облік товару в інтернет-магазині, покладаються на вбудовану аналітику платформи-провайдера свого інтернет-магазину. Але це не завжди вірний вибір:

 

  • Обмежений діапазон дій. Зазвичай вбудовані в конструктори інтернет-магазинів crm обмежені у функціоналі та забезпечують лише облік клієнтів та їхніх замовлень.
  • Поверхневі дані. Головна мета інтернет-магазину – забезпечити розміщення товару та провести продаж. Глибокої аналітики, яка потрібна для розвитку бізнесу, там нема.

 

Тому важливо інтегрувати інтернет-магазин із системою обліку, яка допоможе керувати всіма процесами. Наприклад, РемОнлайн – програма для обліку інтернет-магазину, яка комплексно автоматизує бізнес. Ви можете вести облік замовлень, клієнтів, продажів, складський та фінансовий облік, аналізувати показники та графіки не змінюючи вкладки браузера. Отже заощадити на десятках інструментах, вирішуючи завдання ведення торгівлі за допомогою одного.


Можливості РемОнлайн для ведення продаж

Крок 2: автоматизація складу інтернет-магазину

Після того, як облік товарів в інтернет-магазині налагоджений, ви можете розпочати автоматизацію складських процесів.

Контроль складських залишків

Замовлення товару, якого не виявилося на складі, це не лише розчарування клієнта, але й втрачений прибуток. Слідкуйте за залишками кожної позиції, аби прискорити виконання замовлень та уникнути порожніх полиць на складі.

У РемОнлайн, наприклад, можна встановити мінімальні залишки для кожної товарної одиниці, відстежувати їхнє закінчення на складі в загальній таблиці або за допомогою звіту, який у кілька секунд формується за товарами, що потребують закупівлі.



reports-purchase-ru.png (100 KB)Звіт “Товари, що вимагають закупівлі” у РемОнлайн

Синхронізація інтернет-вітрини та складу

Левову частку часу в обслуговуванні інтернет-магазину займає оновлення наявності товарів на сайті відповідно до їхньої наявності на фізичному складі. Але не поспішайте наймати людину, яка звірятиме наявність та актуалізуватиме інформацію на інтернет-вітрині, або витрачати на це свій час. Цей процес можна та необхідно автоматизувати.

З програмою обліку для інтернет-магазину ви отримуєте безпрограшний козир: можливість інтегрувати її з інтернет-вітриною.

У РемОнлайн, наприклад, можна налаштувати передачу залишків товару зі складу до вашого інтернет-магазину на платформі InSales за допомогою xls файлу.



another-shop.png (75 KB)Вивантаження товарів зі складу РемОнлайн в InSales

Налаштуйте оновлення файлу з залишками кожні кілька хвилин/годин/днів, аби щоразу не оновлювати товарний ряд вручну. 

Організація складу інтернет-магазину

Розміщення товарів на складі грає ключову роль успішної роботи всього магазину. Порядок на складі, організоване зберігання товарів та зонування – запорука швидкого оформлення замовлень, спокійних співробітників та задоволених клієнтів.

Саме тому для автоматизації складських процесів потрібно насамперед організувати склад інтернет-магазину: 

  • Промаркувати товари. Використовуйте виробничі серійні номери або згенеруйте власні для кожної одиниці товару, щоб мати можливість швидко сканувати їх сканером штрих-кодів при додаванні в замовлення та під час інвентаризації.  
  • Налагодити адресне зберігання. Розділіть складські полиці на зони, а товар на категорії, аби під час пошуку товару у системі обліку співробітники могли швидко визначити його місцезнаходження.
  • Проводити регулярні інвентаризації. Не забувайте про перерахунок та звіряння фактичної кількості товарів з обліковою, аби вчасно визначати недостачі, пересортицю та товари не на своєму місці.

Крок 3: автоматизація обробки замовлень

Чим більше замовлень ви можете обслужити у найкоротші терміни без втрати якості, тим більше задоволених клієнтів буде у вашого магазину. А задоволений клієнт — це клієнт, який з великою ймовірністю повернеться знову.

Тому коли робота складу налагоджена, можна розпочати автоматизацію роботи з замовленнями:

Облік замовлень інтернет-магазину

Вбудовані в конструктори інтернет-вітрин crm-системи зазвичай не володіють достатнім функціоналом для повноцінної роботи із замовленнями. Тому просто вести облік замовлень в інтернет-магазині недостатньо.

Аби контролювати обробку замовлень на кожному етапі, інтегруйте його з автоматизованою системою обліку. Наприклад, ви можете налаштувати отримання замовлень з інтернет-магазину InSales в РемОнлайн для подальшої обробки за допомогою онлайн-конектора Albato.


order-from-shop.png (56 KB)Відображення замовлення з InSales до РемОнлайну


Завдяки цьому після того, як клієнт створює замовлення у вашому інтернет-магазині, він автоматично створюється у РемОнлайн. І далі ви зможете обробити його відповідно до ваших бізнес-процесів.

Автоматизація продажів у магазині

А тепер, власне, про бізнес-процеси. Кожне замовлення – це ланцюжок дій, від яких залежить його успішне виконання. Чим точніше ви визначите послідовність цих дій і час, за який вони повинні бути виконані, тим швидше та якісніше ваші співробітники зможуть виконувати замовлення.

Для автоматизації продажів в інтернеті створіть власний процес обробки замовлення. “Чекає на менеджера”, “в обробці”, “укомплектований”, “упакований”, “відправлений” — все це ланцюжок дій, який має розуміти та виконувати кожен співробітник. У РемОнлайн можна налаштувати його за допомогою статусів замовлення:



Статуси замовлень у РемОнлайн

 

Кожному статусу замовлення ви можете встановити норму часу, аби контролювати терміни виконання. Завдяки цьому співробітники не будуть затримувати процес, наприклад, довго комплектувати замовлення або затримувати відправлення. А якщо й затримають терміни, ви зможете побачити прострочені замовлення на окремій сторінці та швидко вплинути на процес.



Норми часу статусів у РемОнлайн


Автоматизація платежів, доставки та інших процесів теж є важливою, але залежить від можливостей вашої системи обліку. Але автоматизація складських процесів та роботи із замовленнями – основа, з якої можна налагодити ефективну роботу інтернет магазину.

Висновки

Автоматизація процесів інтернет-магазину принесе вашому бізнесу більше прибутку за менших операційних витрат. Вибір комплексної системи обліку, організація складу та автоматизація обробки замовлень – необхідний мінімум для ефективного продажу товарів в інтернеті.

comments powered by Disqus