7 хвилин

Автоматизація інтернет-магазину за 3 кроки

Кожен онлайн-продаж передбачає кілька процесів, починаючи від оформлення замовлення та закінчуючи відвантаженням товару. Виконання одного такого замовлення не займає багато часу. А ось десятки та сотні інтернет-замовлень без автоматизації поставлять хрест на продуктивності персоналу, зростанні рівня продажів та доходів. Ми виділили три кроки в автоматизації платформи електронної комерції, які допоможуть цього уникнути.

Навіщо потрібна автоматизація інтернет-магазину?

Автоматизація онлайн бізнесу дає переваги як продавцям, так і клієнтам.

Якщо говорити про перших, то головна проблема інтернет-торгівлі полягає в тому, що власники бізнесу змушені витрачати час на обслуговування платформи та контроль виконання замовлень. І це при тому, що вони можуть витрачати його на розв’язання стратегічних завдань та втілення маркетингової стратегії, що принесло б більше прибутку.

З-поміж переваг автоматизації електронної комерції для продавців варто відзначити:

  • Заощадження часу. Автоматизація бізнес-процесів допомагає заощадити до 10 хвилин на кожному з них. У перспективі це додаткові години та дні, які можна витрачати на розв’язання реальних проблем та розвиток бізнесу.
  • Скорочення рутини. Автоматизація повторюваних завдань забезпечує керівників часом на управління, а співробітників — на виконання своїх прямих обов’язків.
  • Зосередження на результаті, а не на процесі. Автоматизація процесів дає змогу збирати дані, а отже, дає розуміння, як їх можна поліпшити.

Клієнти також отримують користь від автоматизації процесів продажу товарів, адже вона дає змогу прискорити обслуговування. А це сприяє задоволеності клієнтів та їхньому поверненню.

Так чи інакше, це перемога для кожного. Після того як це стало зрозуміло, можна починати автоматизацію електронної комерції. Ось три основні кроки, які допоможуть це зробити.


Дізнайтесь, як RemOnline допоможе вам позбутися рутини та зосередитися на важливих завданнях

Крок 1: облік інтернет-магазину

Театр починається з вішака, а автоматизація — з чіткого та детального обліку товарів, замовлень та грошей. Ви не зможете автоматизувати продаж в інтернеті, якщо не будете до кінця розуміти, що відбувається з вашим бізнесом: скільки ви оформлюєте замовлень, відправляєте товарів, вкладаєте в розвиток та отримуєте прибутку. Все це потребує чіткого, скрупульозного обліку, який зводить до мінімуму можливість людської помилки.

Часто керівники перед тим, як почати вести облік товару в інтернет-магазині, звертаються до вбудованої аналітики платформи-провайдера свого інтернет-магазину. Але це не завжди правильний вибір:

  • Обмежений діапазон дій. Зазвичай вбудовані в конструктори інтернет-магазинів crm обмежені у функціоналі та забезпечують лише облік постійних і потенційних клієнтів та їхніх замовлень.
  • Поверхневі дані. Головна мета інтернет-магазину — забезпечити розміщення товару та провести продаж. Глибокої аналітики, яка потрібна для розвитку та зростання бізнесу, там нема.

Тому важливо інтегрувати інтернет-магазин із системою обліку, яка допоможе керувати всіма процесами. Наприклад, RemOnline — програма для обліку інтернет-магазину, яка комплексно автоматизує бізнес. Ви можете вести облік замовлень, клієнтів, продажів, складський та фінансовий облік, аналізувати показники та графіки не змінюючи вкладки браузера. А отже, заощадити на десятках сервісів, розв’язавши завдання з ведення торгівлі за допомогою одного інструменту автоматизації електронної комерції.


Можливості RemOnline для ведення продаж

Крок 2: автоматизація складу інтернет-магазину

Після того як облік товарів в інтернет-магазині буде налагоджений, ви можете розпочати автоматизацію складських процесів.

Контроль складських залишків

Замовлення товару, якого не виявилося на складі, це не лише негативний досвід користувача, але й втрачений прибуток. Слідкуйте за залишками кожної позиції, щоб прискорити виконання замовлень та уникнути порожніх полиць на складі.

У RemOnline, наприклад, можна встановити мінімальні залишки для кожної товарної одиниці, відстежувати їхнє закінчення на складі в загальній таблиці або за допомогою звіту, який у кілька секунд формується за товарами, що потребують закупівлі.


reports-purchase

Мінімальні залишки товару в RemOnline

Синхронізація інтернет-вітрини та складу

Левову частку часу в обслуговуванні інтернет-магазину займає оновлення наявності товарів на сайті відповідно до їхньої наявності на фізичному складі. Але не поспішайте наймати людину, яка звірятиме наявність та актуалізуватиме інформацію на інтернет-вітрині, або витрачати на це свій час. Робочий процес управління запасами можна та необхідно автоматизувати.

З програмою обліку для інтернет-магазину ви отримуєте безпрограшний козир: можливість інтегрувати її з інтернет-вітриною.

У RemOnline, наприклад, можна налаштувати передачу залишків товару зі складу до вашого інтернет-магазину на платформі Хорошоп за допомогою xls файлу.

Налаштуйте оновлення файлу з залишками кожні кілька хвилин/годин/днів, аби щоразу не оновлювати товарний ряд вручну.

Організація складу інтернет-магазину

Розміщення товарів на складі грає ключову роль в успішній роботі всього магазину. Порядок на складі, організоване зберігання товарів та зонування — запорука швидкого оформлення замовлень, спокійних співробітників та завоювання лояльності клієнтів.

Саме тому для автоматизації управління запасами потрібно насамперед організувати склад інтернет-магазину: 

  • Промаркувати товари. Використовуйте виробничі серійні номери або згенеруйте власні для кожної одиниці товару, щоб мати можливість швидко сканувати їх сканером штрих-кодів при додаванні в замовлення та під час інвентаризації.
  • Налагодити адресне зберігання. Розділіть складські полиці на зони, а товар на категорії, щоб під час пошуку товару у системі обліку співробітники могли швидко визначити місце його розташування.
  • Проводити регулярні інвентаризації. Не забувайте про перерахунок та звіряння фактичної кількості товарів з обліковою, щоб вчасно визначати нестачу, пересортицю та товари не на своєму місці.



Налаштуйте у RemOnline звіти за складом, замовленнями, фінансами та маркетингом, щоб тримати під контролем всі аспекти бізнесу

Крок 3: автоматизація обробки замовлень

Що більше замовлень ви можете обслужити у найкоротші терміни без втрати якості, то ефективнішим для вашого магазину буде утримання клієнтів. Взагалі, підтримання гарних відносин з клієнтами, надання їм персоналізованого досвіду — це фактори успіху будь-якого бізнесу, не лише у сфері електронної комерції.

Тому коли робота складу налагоджена, можна розпочати автоматизацію роботи з замовленнями:

Облік замовлень інтернет-магазину

Вбудовані в конструктори інтернет-вітрин crm-системи зазвичай не мають достатнього функціоналу для повноцінної роботи із замовленнями. Тому просто вести облік замовлень в інтернет-магазині недостатньо.

Щоб контролювати обробку замовлень на кожному етапі, інтегруйте його з автоматизованою системою обліку. Наприклад, ви можете налаштувати отримання замовлень з інтернет-магазину Хорошоп в RemOnline для подальшої обробки за допомогою онлайн-конектора Apix-Drive.

Завдяки цьому після того, як клієнт створює замовлення у вашому інтернет-магазині, воно автоматично створюється у RemOnline. І далі ви зможете обробити його відповідно до ваших бізнес-процесів.

Автоматизація продажів у магазині

А тепер, власне, про бізнес-процеси. Кожне замовлення — це ланцюжок дій, від яких залежить його успішне виконання. Що точніше ви визначите послідовність цих дій і час, за який вони мають бути виконані, то швидше та якісніше ваші співробітники зможуть виконувати замовлення.

Для автоматизації продажів в інтернеті створіть власний процес обробки замовлення. “Чекає на менеджера”, “в обробці”, “укомплектований”, “упакований”, “відправлений” — все це ланцюжок дій, який має розуміти та виконувати кожен співробітник. У RemOnline можна налаштувати його за допомогою статусів замовлення та автоматичних правил переходу між ними:


Статуси замовлень у RemOnline

 

Кожному статусу замовлення ви можете встановити норму часу, щоб контролювати терміни виконання. Завдяки цьому співробітники не будуть затримувати процес — довго комплектувати замовлення або затримувати відправлення. А якщо й затримають терміни, ви зможете побачити прострочені замовлення на окремій сторінці та швидко вжити необхідних заходів.

Автоматизація платежів, доставки та інших процесів теж є важливою, але залежить від можливостей спеціалізованого програмного забезпечення для обліку. Але автоматизація складських процесів та роботи із замовленнями — основа, з якої можна налагодити ефективне функціонування інтернет-магазину.



Переконайтеся, наскільки RemOnline спростить ваше спілкування з клієнтами завдяки інтеграції з Facebook Messenger та Instagram Direct

Висновки

Автоматизація процесів інтернет-магазину принесе вашому бізнесу більше прибутку за менших операційних витрат. Вибір комплексної системи обліку, організація складу та автоматизація обробки замовлень — необхідний мінімум для ефективного продажу товарів в інтернеті.

comments powered by Disqus